ΓΔ: 1423.56 1.17% Τζίρος: 74.76 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:24:59 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
adonis georgiadis-anaptyxis-katastimata
Φώτο: Υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων

Αδ. Γεωργιάδης: Συζητήσεις για να ανανεώνεται το καλάθι κάθε εβδομάδα

Όπως ανέφερε ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων θα δοθεί μάχη ώστε οι αυξήσεις σε αυτά τα 50 προϊόντα να είναι μικρές ή και μηδενικές ενώ θα υπάρξει και νομοθετική θωράκιση της προσπάθειας αυτής.

Την πεποίθηση πως «η ιδέα που είχαμε για το "καλάθι του νοικοκυριού" θα λειτουργήσει και θα πάει πολύ καλά» εξέφρασε ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνις Γεωργιάδης που τόνισε ότι θα γίνει μάχη ώστε να κρατηθούν σε πολύ χαμηλά επίπεδα οι αυξήσεις σε αυτά τα προϊόντα, ενώ επισήμανε ότι δεν μπορεί να αυξηθεί ο αριθμός των προϊόντων που περιλαμβάνονται στη λίστα.

Μιλώντας στον τηλεοπτικό σταθμό Open, ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων ανέφερε πως «είμαστε σε συζήτηση αν το "καλάθι" θα ανανεώνεται κάθε 7 ή 15 ημέρες. Εγώ προσωπικά κλίνω προς το 7. 'Αρα θα έχουμε κάθε εβδομάδα ή κάθε δυο, εβδομάδες την ανακοίνωση από τις αλυσίδες για τις προσφορές στα προϊόντα της λίστας, τα οποία είναι βασικά είδη για τη διαβίωση κάθε νοικοκυριού. Θα δοθεί η μάχη ώστε οι αυξήσεις σε αυτά τα 50 προϊόντα να είναι μικρές ή και μηδενικές. Θα θωρακιστεί και νομοθετικά».

Επίσης σημείωσε ότι «έχουμε ένα τεράστιο παγκόσμιο πληθωρισμό και φτιάχνουμε ένα "υπόστεγο" για να μπορούν να καλυφθούν οι πιο αδύναμοι. Αυτό το υπόστεγο είναι το "καλάθι του νοικοκυριού". Και με τα σούπερ μάρκετ και με τη βιομηχανία τροφίμων συμφωνήσαμε στη λίστα των 50 προϊόντων, θα υπάρξουν 1-2 αλλαγές, μετά την ανταλλαγή προτάσεων επί της λίστας, διότι δεχόμαστε τη κριτική που υπάρχει. Δεν θα αυξηθεί ο αριθμός των προϊόντων, γιατί αν αυξηθεί ο αριθμός θα ξεχειλώσει και δεν μπορεί να τηρηθεί η συμφωνία, ωστόσο αλλαγές θα γίνουν».

Πάντως προβληματισμός επικρατεί από τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ για τη συμβατότητα του νέου μέτρου με τον νόμο για τον ανταγωνισμό, η Επιτροπή καλείται να ξεκαθαρίσει το θέμα που αποδεικνύεται αρκετά σύνθετο και με πολλές παρενέργειες, όπως έγραψε το BD. Αστάθμητος παράγοντας εν προκειμένω είναι η Επιτροπή Ανταγωνισμού.

Προ ημερών και αφού έγινε η πρώτη συνάντηση της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων με τους επικεφαλής των τεσσάρων μεγαλύτερων αλυσίδων σούπερ μάρκετ, οι δεύτερες προσέφυγαν στον γενικό γραμματέα του υπουργείου κ. Σωτ. Αναγνωστόπουλο, ζητώντας του γνωμοδότηση της Επιτροπής Ανταγωνισμού ότι η λίστα δεν παραβιάζει τους κανόνες του ανταγωνισμού. Ως τώρα δεν έχει υπάρξει απάντηση στο αίτημα των αλυσίδων.

Το θέμα της λίστας έχει πάρει έντονα πολιτικά χαρακτηριστικά – εκκρεμεί και η συζήτηση στη Βουλή με την επίκαιρη ερώτηση του αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης κ. Αλ. Τσίπρα –όπως επίσης δεν είναι τυχαία η επιλογή των προϊόντων που συμμετέχουν στη λίστα. Στόχος της κυβέρνησης δεν είναι μόνο να δείξει μία προσπάθεια περιορισμού της ακρίβειας ως το τέλος του χρόνου, αλλά και να περιοριστεί κατά το δυνατόν ο πληθωρισμός – για ένα επιπλέον λόγο, επειδή από πολλές πλευρές τα μηνύματα που έρχονται είναι πως οι ανατιμήσεις θα συνεχιστούν με αμείωτη ένταση.

Έτσι λοιπόν, τα συγκεκριμένα προϊόντα, της λίστας, είναι αυτά που συμμετέχουν στη διαμόρφωση του πληθωρισμού, π.χ. το σπαγγέτι νούμερο 6, που προκάλεσε απορίες για την επιλογή του, είναι το ζυμαρικό με τη μεγαλύτερη κατανάλωση, που αντιστοιχεί, σύμφωνα με πηγές του κλάδου ίσως και σε πάνω από το 20% των συνολικών πωλήσεων του κλάδου των ζυμαρικών. Κι ως εκ τούτου έχει αυξημένη συμμετοχή στο «καλάθι» της ΕΛΣΤΑΤ.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Kostas Skrekas, Ypourgeio Anaptixis
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Κ. Σκρέκας: Αποδίδουν τα μέτρα, μηδενικές ανατιμήσεις Μάρτιο και Απρίλιο

Όπως επισήμανε ο υπουργός Ανάπτυξης θα συνεχιστεί η λήψη μέτρων και η προσπάθεια για να προστατευτούν οι καταναλωτές απέναντι στην ακρίβεια, σημειώνοντας πως η σταθεροποίηση των τιμών θα φανεί στον πληθωρισμό.
Super-Market
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τα προϊόντα που εξαιρούνται από τις διατάξεις περί προωθητικών ενεργειών

«Με αυτήν την τροποποίηση επιτυγχάνεται αμοιβαίο όφελος για επιχειρήσεις και καταναλωτές, ενώ προωθείται και η υιοθέτηση νέων περιβαλλοντικά βιώσιμων συμπεριφορών από τους πολίτες» υπογραμμίζεται από το υπουργείο Ανάπτυξης. 
Skrekas
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Κ. Σκρέκας: Οι προσφορές δημιουργούν κατάσταση ζούγκλας στην αγορά

Ο υπουργός Ανάπτυξης δήλωσε πως οι εταιρείες που τους επιβλήθηκαν πρόστιμα θα πρέπει να φέρουν διορθωμένους τιμοκαταλόγους εντός δυο μηνών. Στους 700 οι κωδικοί «μόνιμης μείωσης τιμής».
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τα τρία μέτρα για την καταπολέμηση της ακρίβειας στα σούπερ μάρκετ

Στη Βουλή σήμερα θα ψηφιστεί η τροπολογία του υπ. Ανάπτυξης που θα περιλαμβάνει την πρωτοβουλία για «Μόνιμη Μείωση Τιμής» καθώς και ενημέρωση για τις τιμές των προϊόντων. Βαριά τα πρόστιμα για όσες αλυσίδες δεν τηρήσουν τις υποχρεώσεις τους.