Πέντε ανώτατα στελέχη των ομίλων Vinci, Bouygues, EGIS, Saur International και Sulo περιλαμβάνονται στη γαλλική αποστολή επιχειρηματιών που θα συναντηθούν το απόγευμα της Τετάρτης με τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη. Οι Γάλλοι, όπως δείχνουν και σειρά συμφωνιών και προσφορών τον τελευταίο μήνα, ενισχύουν σημαντικά τη θέση τους στον τομέα των υποδομών στην Ελλάδα, καθώς πέρα από τις κατασκευές και τις παραχωρήσεις έχουν ζωηρότατο ενδιαφέρον και για τα έργα διαχείρισης νερού και απορριμμάτων.
Tην πόρτα του Μεγάρου Μαξίμου θα περάσουν το απόγευμα της Τετάρτης ο εκτελεστικός αντιπρόεδρος της Bouygues Batiment International Christophe Petit, ο επικεφαλής ανάπτυξης της EGIS Renaud Beziade, η υπεύθυνη ανάπτυξης της Vinci Concessions Fabienne Marhem, ο επικεφαλής διεθνών εμπορικών σχέσεων της Saur International Gilles Lassartesse και ο πρόεδρος της Sulo Michel Kempinski.
Στον πλέον πρόσφατο διαγωνισμό, που αφορούσε τη νέα σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού συμμετέχουν τρία γαλλικά σχήματα (από τα οκτώ που εκδήλωσαν ενδιαφέρον) με ισχυρούς ομίλους. Η Vinci (που διεκδικεί την Αττική Οδό σε κοινοπραξία με την Mytilineos) παραμένει ο πλέον δραστήριος γαλλικός όμιλος στην ελληνική αγορά υποδομών. Είναι επικεφαλής της κοινοπραξίας ΓΕΦΥΡΑ που διαχειρίζεται τη ζεύξη Ρίου – Αντιρρίου, αλλά και της Ολυμπίας Οδού που διαχειρίζεται τον οδικό άξονα Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα – Πύργος. Συμμετέχει με μειοψηφικό ποσοστό στην κοινοπραξία διαχείρισης το άξονα Μαλιακός – Κλειδί. Η Vinci είχε διεκδικήσει και τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια και την Εγνατία Οδό, χωρίς θετικό αποτέλεσμα. Ο όμιλος έχει παρουσία και στα μεγάλα ενεργειακά έργα μέσω ξεχωριστής θυγατρικής.
Στο διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ για τη νέα σύμβαση παραχώρησης της Εγνατίας Οδού επικράτησε η κοινοπραξία της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με τη γαλλική EGIS (ελέγχει το 25%). Η EGIS είναι και σήμερα συνέταιρος (με μικρό ποσοστό) των ΕΛΛΑΚΤΩΡ και ΑΒΑΞ στη διαχείριση της Αττικής Οδού. Όμως αποφάσισε να διεκδικήσει ξεχωριστά τη νέα σύμβαση παραχώρησης και εκδήλωσε ενδιαφέρον σε κοινοπραξία με τη γαλλική επενδυτική εταιρεία Vauban και την ολλανδική DIF.
Μία από τις σημαντικότερες εξελίξεις της ελληνικής κατασκευαστικής αγοράς τα τελευταία χρόνια είναι, όμως, η επιστροφή του γαλλικού ομίλου Bouygues. Οι Γάλλοι είχαν αποχωρήσει από την Ελλάδα μετά από σειρά ατυχιών όπως στο διαγωνισμό για το μετρό Θεσσαλονίκης. Σε εκείνο το διαγωνισμό είχαν επικρατήσει αλλά στο τέλος αποχώρησαν και το έργο ανατέθηκε, με νέα διαδικασία, σε άλλη κοινοπραξία. Τώρα επανέρχονται ως επικεφαλής της κοινοπραξίας Bouygues – Intrakat που έχει αναλάβει τον πρώτο ουρανοξύστη της Ελλάδας, τον «Marina Tower» που θα κατασκευαστεί στο Ελληνικό.
Σοβαρό ενδιαφέρον για τα έργα διαχείρισης νερού και τα φράγματα με Συμπράξεις Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) έχει δείξει η γαλλική Saur International, ένας από τους μεγαλύτερους ομίλους διαχείρισης υδάτων στον κόσμο. Ισχυρή θέση στην ελληνική αγορά διαχείρισης απορριμμάτων θέλει να πάρει και η Sulo μια εταιρεία με πανευρωπαϊκή (και όχι μόνο) παρουσία στον τομέα, με πολύ μεγάλα συμβόλαια και σημαντικές θυγατρικές σε όλη την αλυσίδα των αποβλήτων.