ΓΔ: 1397.63 0.94% Τζίρος: 86.84 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 DATA
Φώτο: Shutterstock

Γαλλική... απόβαση κορυφαίων εταιρειών: Ποια έργα θα διεκδικήσουν

Η συνάντηση της Τετάρτης με τον πρωθυπουργό Κυρ. Μητσοτάκη και τα σχέδια Vinci, Bouygues, Egis, Saur και Sulo για τους τομείς των κατασκευών, παραχωρήσεων, ύδρευσης και διαχείρισης απορριμμάτων.

Πέντε ανώτατα στελέχη των ομίλων Vinci, Bouygues, EGIS, Saur International και Sulo περιλαμβάνονται στη γαλλική αποστολή επιχειρηματιών που θα συναντηθούν το απόγευμα της Τετάρτης με τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη. Οι Γάλλοι, όπως δείχνουν και σειρά συμφωνιών και προσφορών τον τελευταίο μήνα, ενισχύουν σημαντικά τη θέση τους στον τομέα των υποδομών στην Ελλάδα, καθώς πέρα από τις κατασκευές και τις παραχωρήσεις έχουν ζωηρότατο ενδιαφέρον και για τα έργα διαχείρισης νερού και απορριμμάτων.

Tην πόρτα του Μεγάρου Μαξίμου θα περάσουν το απόγευμα της Τετάρτης ο εκτελεστικός αντιπρόεδρος της Bouygues Batiment International Christophe Petit, ο επικεφαλής ανάπτυξης της EGIS Renaud Beziade, η υπεύθυνη ανάπτυξης της Vinci Concessions Fabienne Marhem, ο επικεφαλής διεθνών εμπορικών σχέσεων της Saur International Gilles Lassartesse και ο πρόεδρος της Sulo Michel Kempinski.

Στον πλέον πρόσφατο διαγωνισμό, που αφορούσε τη νέα σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού συμμετέχουν τρία γαλλικά σχήματα (από τα οκτώ που εκδήλωσαν ενδιαφέρον) με ισχυρούς ομίλους. Η Vinci (που διεκδικεί την Αττική Οδό σε κοινοπραξία με την Mytilineos) παραμένει ο πλέον δραστήριος γαλλικός όμιλος στην ελληνική αγορά υποδομών. Είναι επικεφαλής της κοινοπραξίας ΓΕΦΥΡΑ που διαχειρίζεται τη ζεύξη Ρίου – Αντιρρίου, αλλά και της Ολυμπίας Οδού που διαχειρίζεται τον οδικό άξονα Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα – Πύργος. Συμμετέχει με μειοψηφικό ποσοστό στην κοινοπραξία διαχείρισης το άξονα Μαλιακός – Κλειδί. Η Vinci είχε διεκδικήσει και τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια και την Εγνατία Οδό, χωρίς θετικό αποτέλεσμα. Ο όμιλος έχει παρουσία και στα μεγάλα ενεργειακά έργα μέσω ξεχωριστής θυγατρικής.

Στο διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ για τη νέα σύμβαση παραχώρησης της Εγνατίας Οδού επικράτησε η κοινοπραξία της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με τη γαλλική EGIS (ελέγχει το 25%). Η EGIS είναι και σήμερα συνέταιρος (με μικρό ποσοστό) των ΕΛΛΑΚΤΩΡ και ΑΒΑΞ στη διαχείριση της Αττικής Οδού. Όμως αποφάσισε να διεκδικήσει ξεχωριστά τη νέα σύμβαση παραχώρησης και εκδήλωσε ενδιαφέρον σε κοινοπραξία με τη γαλλική επενδυτική εταιρεία Vauban και την ολλανδική DIF.

Μία από τις σημαντικότερες εξελίξεις της ελληνικής κατασκευαστικής αγοράς τα τελευταία χρόνια είναι, όμως, η επιστροφή του γαλλικού ομίλου Bouygues. Οι Γάλλοι είχαν αποχωρήσει από την Ελλάδα μετά από σειρά ατυχιών όπως στο διαγωνισμό για το μετρό Θεσσαλονίκης. Σε εκείνο το διαγωνισμό είχαν επικρατήσει αλλά στο τέλος αποχώρησαν και το έργο ανατέθηκε, με νέα διαδικασία, σε άλλη κοινοπραξία. Τώρα επανέρχονται ως επικεφαλής της κοινοπραξίας Bouygues – Intrakat που έχει αναλάβει τον πρώτο ουρανοξύστη της Ελλάδας, τον «Marina Tower» που θα κατασκευαστεί στο Ελληνικό.

Σοβαρό ενδιαφέρον για τα έργα διαχείρισης νερού και τα φράγματα με Συμπράξεις Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) έχει δείξει η γαλλική Saur International, ένας από τους μεγαλύτερους ομίλους διαχείρισης υδάτων στον κόσμο. Ισχυρή θέση στην ελληνική αγορά διαχείρισης απορριμμάτων θέλει να πάρει και η Sulo μια εταιρεία με πανευρωπαϊκή (και όχι μόνο) παρουσία στον τομέα, με πολύ μεγάλα συμβόλαια και σημαντικές θυγατρικές σε όλη την αλυσίδα των αποβλήτων.
 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Προσφυγή στο ΣτΕ για την Αττική Οδό από τη Vinci και τη Mytilineos

Εναλλακτικό σενάριο έχει επεξεργαστεί το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών σε περίπτωση σοβαρής καθυστέρησης του διαγωνισμού για την παραχώρηση. Προβλέπει ότι ο οδικός άξονας θα περάσει προσωρινά στο Δημόσιο.
texnologia, ypologistes, computer, data
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Διαδοχικές εμπλοκές στους διαγωνισμούς για την ψηφιοποίηση εγγράφων

Τυπικά ζητήματα και προσφυγή στο Συμβούλιο της Επικρατείας, το οποίο δικαίωσε κοινοπραξία της Mytilineos, θέτουν σε αμφισβήτηση τις αναθέσεις έργων τεχνολογίας που έχουν ενταχθεί στο Ταμείο Ανάκαμψης.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ψάχνουν τη λύση για επιτάχυνση των επεκτάσεων της Αττικής Οδού

Στο τραπέζι το νέο μοντέλο των Πρότυπων Προτάσεων που δίνει τη δυνατότητα σε ιδιωτικές εταιρείες να αναλαμβάνουν τεχνικές και χρηματοοικονομικές μελέτες για έργα με προϋπολογισμό που ξεπερνά τα 200 εκατ.
Attiki Odos
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Γρίφος οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού, καθυστερούν οι αποφάσεις

Στην κυβέρνηση περιμένουν τη μελέτη που έχει αναλάβει να υλοποιήσει η Lamda Development για τη βιωσιμότητα της επέκτασης της περιφερειακής Υμηττού μέχρι τη Λεωφόρο Βουλιαγμένης μέσω υπόγειας αστικής σήραγγας.