ΓΔ: 1401.58 0.28% Τζίρος: 97.06 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 DATA
Φωτο: Shutterstock

Αττική Οδός: Απορρίφθηκε η προσφυγή των Vinci - Μυτιληναίου από το ΣτΕ

Προτιμητέος επενδυτής στον διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ έχει αναδειχθεί η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, έναντι του μεγαλύτερου τιμήματος που έχει επιτύχει ποτέ το ταμείο, ύψους 3,27 δισ. ευρώ.

Απορρίφθηκε σύμφωνα με πληροφορίες από το Συμβούλιο της Επικρατείας η προσφυγή της κοινοπραξίας Vinci - Μυτιληναίος κατά του αποτελέσματος του διαγωνισμού για τη νέα παραχώρηση της Αττικής Οδού. Έτσι, καθαρίζει το τοπίο για τη συνέχιση των διαδικασιών που θα φέρουν την αλλαγή σκυτάλης στον μεγαλύτερο αστικό αυτοκινητόδρομο της χώρας. 

Προτιμητέος επενδυτής στον διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ έχει αναδειχθεί η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, έναντι του μεγαλύτερου τιμήματος που έχει επιτύχει ποτέ το ταμείο, ύψους 3,27 δισ. ευρώ. Το διάστημα που μεσολάβησε οι διαδικασίες για την ωρίμανση του διαγωνισμού δεν είχαν σταματήσει, αφού από το ΤΑΙΠΕΔ εκπεμπόταν σήμα αισιοδοξίας για την δικαστική πορεία του διαγωνισμού.

Επί του παρόντος, βρίσκεται σε εξέλιξη η προετοιμασία των συμβατικών εγγράφων, των χρηματοδοτικών εγγράφων και η επαλήθευση του μοντέλου. Οι αρχικές εκτιμήσεις ήθελαν τον φάκελο της αξιοποίησης να είναι έτοιμος για το Ελεγκτικό ως τον Ιούνιο. 

Τα χρονικά περιθώρια παραμένουν στενά αφού η υφιστάμενη παραχώρηση λήγει στις 6 Οκτωβρίου και όλες οι πλευρές έχουν κατά καιρούς εκφράσει την επιθυμία να μην υπάρξει κενό ανάμεσα στις δύο παραχωρήσεις. Βεβαίως, πρόκειται για ένα απαιτητικό πρότζεκτ, ακόμα και αν όλα από εδώ και μπρος προχωρήσουν χωρίς κανένα εμπόδιο. Πάντως, η άρση της δικαστικής εμπλοκής ανοίγει τον δρόμο για την επιτάχυνση των διαδικασιών.

Σε κάθε περίπτωση, έχει ξεκαθαριστεί από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ότι ο αυτοκινητόδρομος με το σφύριγμα της λήξης θα επιστρέψει στο Δημόσιο.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

chalkida
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

«Εκτροχιάστηκε» η παράκαμψη Χαλκίδας: Γιατί πηγαίνει 1,5 χρόνο πίσω

Η ιστορία των καθυστερήσεων επαναλαμβάνεται στο έργο των 210 εκατ. ευρώ, που 20 μήνες από την υπογραφή του δεν έχει καν απαλλοτριώσεις. Ανοίγει ο δρόμος για αιτήματα αποζημιώσεων από τον ανάδοχο.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Συνεχίζει να τρελαίνει τα... κοντέρ των επενδυτών η Αττική Οδός

Από το ήδη υψηλό τίμημα των 3,27 δισ., η συμφωνία με τη Μ. Λάτση ανεβάζει 15% περισσότερο την αποτίμηση του οδικού άξονα. Δυνατότητα πώλησης επιπλέον 39% των μετοχών έχει η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. «Μαγνήτης» και ο ΒΟΑΚ.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Περνά στην... παράταση η Αττική Οδός: Πότε θα αναλάβει η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ

Έπεσαν οι υπογραφές για να πάρει τον «χρυσό» αυτοκινητόδρομο η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, αλλά δεν αναμένεται να αναλάβει τη λειτουργία πριν το α' τρίμηνο του 2025. Μέχρι τότε θα την κρατήσει ο υφιστάμενος παραχωρησιούχος.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

«Πράσινο» από το Ελεγκτικό Συνέδριο για την παραχώρηση της Αττικής Οδού

Με τη βούλα του Ελεγκτικού Συνεδρίου ξεκίνησε η αντίστροφη μέτρηση για την υπογραφή της νέας σύμβασης παραχώρησης της Αττικής Οδού για 25 έτη στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Οι εκκρεμότητες βρίσκονται πια στο γήπεδο του Δημοσίου.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

«Γκάζια» στα έσοδα της Αττικής Οδού λίγο πριν περάσει στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ

Ένα εξάμηνο προτού γίνει αλλαγή σκυτάλης, με τις εργασίες βαριάς συντήρησης του άξονα σε πλήρη εξέλιξη, τα έσοδα του αυτοκινητόδρομου συνέχισαν το πρώτο τρίμηνο του 2024 την ανοδική πορεία, ξεπερνώντας τα 50 εκατ. ευρώ.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Απέραντο εργοτάξιο γίνεται πάλι η Αττική: Τα κορυφαία έργα και τα εμπόδια

Οι μεγάλες αστικές αναπλάσεις σε Αθηναϊκή Ριβιέρα και Βοτανικό και οι πόλοι logistics σε Θριάσιο και Φυλή αλλάζουν τον χάρτη. Έργα άνω των 10 δισ. στα σκαριά. Πού «κολλάνε» η Γραμμή 4 του μετρό και οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού.