Καθώς διανύουμε εβδομάδα ενδιάμεσων εκπτώσεων, οι προσδοκίες των εμπόρων εμφανίζονται για ακόμη μια φορά αυξημένες, σε συνέχεια μίας περιόδου υποτονικής αγοραστικής κίνησης με αφορμή τον εορτασμό του Πάσχα.
Αν και οι εκπρόσωποι των εμπόρων ζητούν την κατάργηση του θεσμού των ενδιάμεσων εκπτώσεων, θεωρώντας τον παρωχημένο αλλά και στρεβλωτικό για την αγορά συνολικά, αρκετές εμπορικές επιχειρήσεις υποδέχονται με χαμόγελο στην παρούσα φάση την διάθεση επιλεγμένων προϊόντων σε προνομιακές τιμές, εκτιμώντας ότι θα αναθερμανθεί το ενδιαφέρον των καταναλωτών.
Πρέπει να σημειωθεί ότι ο πόλεμος στην Ουκρανία σε συνδυασμό με την αύξηση του κόστους ενέργειας αλλά και των τιμών των βασικών αγαθών για τα νοικοκυριά, τόσο στην Ελλάδα όσο και πανευρωπαϊκά, έχουν δράσει ως αρνητικοί παράγοντες για την αγοραστική κίνηση, στοιχείο που υποστηρίζεται και από πρόσφατες έρευνες.
Ειδικότερα, σύμφωνα με έρευνα που εκπόνησε η πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου Glami, πανευρωπαϊκά και με την συμμετοχή 4.423 Ελλήνων καταναλωτών σε σύνολο 26.000 Ευρωπαίων επισκεπτών της πλατφόρμας, η αβεβαιότητα κυριαρχεί σε ό,τι αφορά τις αγοραστικές συνήθειες, ειδικά σε είδη μόδας, επηρεάζοντας ευθέως και επιβαρυντικά την ψυχολογία του καταναλωτή.
Όπως προκύπτει μάλιστα από τις απαντήσεις των Ελλήνων ερωτηθέντων, το 43% αυτών δηλώνει ότι πρόκειται να δαπανήσει λιγότερα χρήματα φέτος για αγορές σε είδη μόδας, συγκριτικά με πέρσι, με το 62% αυτών να μειώνει συνολικά τις αγορές μόδας και το 23% να αναζητά είδη με χαμηλότερη τιμή.
Οι Έλληνες μάλιστα εμφανίζονται πιο ευαισθητοποιημένοι και σε σχέση με τα τεκταινόμενα στην Ουκρανία, αναφέροντας σε ποσοστό 71% (το υψηλότερο μεταξύ των 9 χωρών στις οποίες πραγματοποιήθηκε η έρευνα του Glami) ότι ξοδεύουν λιγότερα προκειμένου να εξοικονομήσουν χρήματα σε περίπτωση που η κατάσταση κλιμακωθεί επικίνδυνα.
Ένας στους δέκα μάλιστα (11%) δήλωσε ότι προτίθεται να δημιουργήσει ένα απόθεμα με βασικά είδη ρουχισμού, προκειμένου να ανταπεξέλθει σε περίπτωση ακραίας κλιμάκωσης. Συνολικά, το 69% των ερωτηθέντων αναφέρει ότι οι τιμές στα είδη μόδας έχουν αυξηθεί, με το 26% αυτών μάλιστα να διαπιστώνει σημαντικές αυξήσεις, ενώ μόλις το 17% των ερωτηθέντων εκτιμά ότι οι τιμές παρέμειναν σταθερές.
Σε ό,τι αφορά το ηλεκτρονικό εμπόριο μάλιστα, οι αγορές σε είδη μόδας έρχονται πρώτες στις προτιμήσεις των Ελλήνων καταναλωτών, σύμφωνα και με πρόσφατη έρευνα του Skroutz, με τη μέση δαπάνη να κυμαίνεται μεταξύ 43 και 68 ευρώ. Σημειώνεται ότι, με αφορμή τις ενδιάμεσες εκπτώσεις, τα εμπορικά καταστήματα θα παραμείνουν ανοικτά την προσεχή Κυριακή, 8 Μαΐου, διαθέτοντας ήδη είδη με σημαντική έκπτωση.