ΓΔ: 1397.63 0.94% Τζίρος: 86.84 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 DATA
Agores, Pliromi, Sales, Ekptoseis
Φωτο: Shutterstock

Στις εκπτώσεις προσβλέπουν οι έμποροι, επιφυλακτικοί οι καταναλωτές

Η αβεβαιότητα κυριαρχεί στην αγορά, ενώ έρευνα δείχνει ότι το 43% των Ελλήνων καταναλωτών θα δαπανήσουν λιγότερα φέτος για ένδυση και υπόδυση και το 23% αναζητά είδη με χαμηλότερη τιμή.

Καθώς διανύουμε εβδομάδα ενδιάμεσων εκπτώσεων, οι προσδοκίες των εμπόρων εμφανίζονται για ακόμη μια φορά αυξημένες, σε συνέχεια μίας περιόδου υποτονικής αγοραστικής κίνησης με αφορμή τον εορτασμό του Πάσχα.

Αν και οι εκπρόσωποι των εμπόρων ζητούν την κατάργηση του θεσμού των ενδιάμεσων εκπτώσεων, θεωρώντας τον παρωχημένο αλλά και στρεβλωτικό για την αγορά συνολικά, αρκετές εμπορικές επιχειρήσεις υποδέχονται με χαμόγελο στην παρούσα φάση την διάθεση επιλεγμένων προϊόντων σε προνομιακές τιμές, εκτιμώντας ότι θα αναθερμανθεί το ενδιαφέρον των καταναλωτών. 

Πρέπει να σημειωθεί ότι ο πόλεμος στην Ουκρανία σε συνδυασμό με την αύξηση του κόστους ενέργειας αλλά και των τιμών των βασικών αγαθών για τα νοικοκυριά, τόσο στην Ελλάδα όσο και πανευρωπαϊκά, έχουν δράσει ως αρνητικοί παράγοντες για την αγοραστική κίνηση, στοιχείο που υποστηρίζεται και από πρόσφατες έρευνες.

Ειδικότερα, σύμφωνα με έρευνα που εκπόνησε η πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου Glami, πανευρωπαϊκά και με την συμμετοχή 4.423 Ελλήνων καταναλωτών σε σύνολο 26.000 Ευρωπαίων επισκεπτών της πλατφόρμας, η αβεβαιότητα κυριαρχεί σε ό,τι αφορά τις αγοραστικές συνήθειες, ειδικά σε είδη μόδας, επηρεάζοντας ευθέως και επιβαρυντικά την ψυχολογία του καταναλωτή.

Όπως προκύπτει μάλιστα από τις απαντήσεις των Ελλήνων ερωτηθέντων, το 43% αυτών δηλώνει ότι πρόκειται να δαπανήσει λιγότερα χρήματα φέτος για αγορές σε είδη μόδας, συγκριτικά με πέρσι, με το 62% αυτών να μειώνει συνολικά τις αγορές μόδας και το 23% να αναζητά είδη με χαμηλότερη τιμή. 

Οι Έλληνες μάλιστα εμφανίζονται πιο ευαισθητοποιημένοι και σε σχέση με τα τεκταινόμενα στην Ουκρανία, αναφέροντας σε ποσοστό 71% (το υψηλότερο μεταξύ των 9 χωρών στις οποίες πραγματοποιήθηκε η έρευνα του Glami) ότι ξοδεύουν λιγότερα προκειμένου να εξοικονομήσουν χρήματα σε περίπτωση που η κατάσταση κλιμακωθεί επικίνδυνα.

Ένας στους δέκα μάλιστα (11%) δήλωσε ότι προτίθεται να δημιουργήσει ένα απόθεμα με βασικά είδη ρουχισμού, προκειμένου να ανταπεξέλθει σε περίπτωση ακραίας κλιμάκωσης. Συνολικά, το 69% των ερωτηθέντων αναφέρει ότι οι τιμές στα είδη μόδας έχουν αυξηθεί, με το 26% αυτών μάλιστα να διαπιστώνει σημαντικές αυξήσεις, ενώ μόλις το 17% των ερωτηθέντων εκτιμά ότι οι τιμές παρέμειναν σταθερές.

Σε ό,τι αφορά το ηλεκτρονικό εμπόριο μάλιστα, οι αγορές σε είδη μόδας έρχονται πρώτες στις προτιμήσεις των Ελλήνων καταναλωτών, σύμφωνα και με πρόσφατη έρευνα του Skroutz, με τη μέση δαπάνη να κυμαίνεται μεταξύ 43 και 68 ευρώ. Σημειώνεται ότι, με αφορμή τις ενδιάμεσες εκπτώσεις, τα εμπορικά καταστήματα θα παραμείνουν ανοικτά την προσεχή Κυριακή, 8 Μαΐου, διαθέτοντας ήδη είδη με σημαντική έκπτωση.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τα πρώτα χαμόγελα στο εμπόριο: Ο τζίρος πλησιάζει τον περσινό

Ισχυρή η δυναμική της αγοράς στις πρώτες ημέρες της επανεκκίνησης, με ημερήσιους τζίρους ακόμη και στο 100% των αντίστοιχων περσινών ημέρων. Μόνιμος φόβος το ενδεχόμενο νέου πλήγματος από lockdown.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Προσφορές ακόμη και 80% στην αγορά αλλά οι καταναλωτές δεν συγκινούνται

Ο Οκτώβριος έκλεισε με κάμψη πωλήσεων έως 25% στα είδη ένδυσης κι υπόδησης, ενώ κι ο Νοέμβριος μέχρι στιγμής εξελίσσεται υποτονικά, προϊδεάζοντας για μειωμένο τζίρο σε σχέση με την περυσινή περίοδο της Black Friday.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τι «βλέπουν» οι έμποροι για τις εκπτώσεις σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη

Συγκρατημένη αισιοδοξία για αύξηση του τζίρου στη διάρκεια της εκπτωτικής περιόδου από τους εμπόρους της Αθήνας. Απογοήτευση στη Θεσσαλονίκη για τη συμπίεση των καταναλωτικών δαπανών.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Καθίζηση τον Ιανουάριο στο εμπόριο με διψήφια πτώση του τζίρου

Ο δείκτης πωλήσεων λιανικής χωρίς τα καύσιμα και τα τρόφιμα έκανε «βουτιά» 11,8%. «Έλλειψη ρευστότητας, άνοδος του κόστους ενέργειας και μεταφορών και ανατιμήσεις στα είδη πρώτης ανάγκης δημιουργούν εκρηκτικό μείγμα στην αγορά», τόνισε ο πρόεδρος του ΕΣΑ.