«Αλλάξαμε ρυθμούς, αλλάξαμε προτεραιότητες και πλέον τα μεγάλα έργα υποδομής οδηγούν την προσπάθεια ανάκαμψης της χώρας», τόνισε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές, Γιώργος Καραγιάννης, μιλώντας στο 7ο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών.
«Τα μεγάλα έργα υποδομών αποτελούν βασική και απαραίτητη προϋπόθεση για βιώσιμη ανάπτυξη», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Καραγιάννης, επισημαίνοντας πως «έχουμε παρέμβει ουσιαστικά αλλάζοντας τη μεγάλη εικόνα».
«Κάναμε όσα δεν είχαν γίνει τόσα χρόνια. Κάναμε τομές που χρόνια δεν τόλμησε κανείς ν’ ακουμπήσει», υπογράμμισε, επισημαίνοντας πως «από την πρώτη στιγμή σχεδιάσαμε ένα ολοκληρωμένο, στοχευμένο και άμεσα υλοποιήσιμο πρόγραμμα έργων υποδομών της τάξεως των 13 εκατ. ευρώ, έργων που από τη μία θα αναβάθμιζαν τις υποδομές της χώρας μας και από την άλλη θα συνέβαλαν σε μεγάλο βαθμό στην επανεκκίνηση του κατασκευαστικού κλάδου», κάτι που σημαίνει «χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας -άμεσες και έμμεσες- και ανάπτυξη της χώρας μας».
«Τα 2,5-3 αυτά χρόνια δείξαμε ποια είναι η κατεύθυνση μας», ανέφερε ο κ. Καραγιάννης και κάνοντας μια αποτύπωση της πραγματικότητας, όπως είπε, αυτή τη στιγμή σημείωσε: «Αυτή τη στιγμή η ελληνική Πολιτεία έχει πόρους -υπάρχει το ΕΣΠΑ, υπάρχει το RRF, εμείς κάνουμε μόχλευση και ιδιωτικών πόρων- και από την άλλη υπάρχει ένα πολύ μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον, να έρθουν να επενδύσουν στη χώρα μας πολλοί ξένοι, μεγάλα funds και μεγάλοι οίκοι, ενώ και ο κατασκευαστικός κλάδος δείχνει να αναγεννάται».
«Έχει γίνει μια πολύ ουσιαστική δουλειά», είπε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών και -μεταξύ άλλων- αναφέρθηκε στην αναθεώρηση του θεσμικού πλαισίου για τις δημόσιες συμβάσεις βάζοντας μέσα και την ιδιωτική επίβλεψη, την τοποθέτηση εξειδικευμένων συμβούλων για τη μεγαλύτερη τεχνική υπηρεσία της χώρας μέσα από μια συμφωνία πλαίσιο, την πρόσφατη νομοθέτηση της διαδικασίας υποβολής πρότυπων προτάσεων «ώστε να εκμεταλλευτούμε την εξειδικευμένη τεχνογνωσία του ιδιωτικού τομέα», τη σύσταση του Παρατηρητηρίου Τιμών και Προδιαγραφών, «μια μεγάλη τομή για τη χώρα μας, με ισότιμη συμμετοχή του ιδιωτικού τομέα, που θα είναι πλέον σημείο αναφοράς για τα δημόσια και ιδιωτικά έργα».
Ο κ. Καραγιάννης μίλησε ακόμη για την αξιοποίηση όλων των πετυχημένων διεθνών πρακτικών, τον εκσυγχρονισμό του θεσμικού πλαισίου, αλλά και τη διεκδίκηση όλων των διαθέσιμων εναλλακτικών χρηματοδοτικών εργαλείων, ακολουθώντας παράλληλα ένα αυστηρό project management ώστε να υπάρχει, όπως είπε, ανά πάσα στιγμή , η εικόνα σε ποιο στάδιο βρίσκεται κάθε έργο.
«Ξεκινήσαμε και δεν αναζητήσαμε καμία στιγμή άλλοθι στις σοβαρές παραλείψεις της προηγούμενης κυβέρνησης και θέσαμε ως πρώτη μας προτεραιότητα την απεμπλοκή μεγάλων έργων που είχαν κολλήσει είτε σε δικαστικές μάχες, είτε αντιμετώπιζαν γραφειοκρατικά ή αδειοδοτικά προβλήματα. Ήταν τα έργα που έδωσαν το πρώτο μήνυμα επανεκκίνησης της κινητικότητας στην αγορά των κατασκευών. Ήταν τα πρώτα σημάδια επαναφοράς των έργων υποδομής στη χώρα μας, μετά από μία δεκαετία υποεπένδυσης, ουσιαστικά μαρασμού για το σύνολο του χώρου».
Ιδιαίτερη μνεία έκανε επίσης στον επανασχεδιασμό απαραίτητων έργων που είχαν βαλτώσει, όπως τόνισε, «σε οπισθοδρομικέ πρακτικές και μαξιμαλιστικές νοοτροπίες περασμένων δεκαετιών», έργα πολύ σημαντικά για την ανάπτυξη, όπως ήταν ο ΒΟΑΚ, η υποθαλάσσια Ζεύξης - Σαλαμίνος, η σύνδεση της Κύμης με την ΠΑΘΕ, η παράκαμψη Χαλκίδας και Ψαχνών, το Μπράλος -Αμφισσα και αρκετά άλλα πρότζεκτ «που ήταν παρατημένα στην τύχη τους», στην αλλαγή του τρόπου δημοπράτησης των έργων με τη μετάθεση του ρίσκου και των ευθυνών στον ανάδοχο, στα έργα με «πράσινο αποτύπωμα», αλλά και στην «ταχεία και επιθετική προώθηση των έργων ΣΔΙΤ. «Με την επιλογή των συμπράξεων δημοσίου και ιδιωτικού τομέα θελήσαμε αφενός να αποκτήσουμε ένα επιπλέον χρηματοδοτικό εργαλείο και αφετέρου να στείλουμε ένα μήνυμα αλλαγής στρατηγικής μας για την υλοποίηση μεγάλων έργων, συνεργαζόμενοι με τον ιδιωτικό τομέα επωφελούμαστε της τεχνογνωσίας», επισήμανε -μεταξύ άλλων- ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών.