Στον κόσμο του streaming, οι ισορροπίες είναι εύθραυστες και όταν δύο γίγαντες όπως η Disney και η YouTube TV συγκρούονται, οι επιπτώσεις είναι μεγάλες.
Το blackout που διήρκεσε πάνω από δύο εβδομάδες άφησε εκατομμύρια χρήστες χωρίς πρόσβαση σε ESPN, ABC και δεκάδες ακόμη κανάλια, δείχνοντα για ακόμη μία φορά πως οι διαπραγματεύσεις μπορούν εύκολα να λάβουν λάθος τροπή.
Το «σκοτάδι» ξεκίνησε από τη νύχτα της 30ής Οκτωβρίου, όταν η Disney και η Google δεν κατάφεραν να ανανεώσουν τη συμφωνία μεταφοράς περιεχομένου.
Σύμφωνα με το AP News, η Disney κατηγόρησε τη YouTube TV ότι «αρνείται να πληρώσει δίκαιες τιμές», ενώ η πλευρά της Google υποστήριξε ότι η Disney ζητούσε «οικονομικούς όρους που θα αύξαναν υπερβολικά το κόστος για τους συνδρομητές».
Στο μεταξύ, οι τηλεθεατές έβλεπαν μαύρες οθόνες στη θέση μεγάλων αγώνων κολεγιακού football, NBA και ενημερωτικών προγραμμάτων.
Οι συνέπειες δεν άργησαν να φανούν. Όπως αναφέρει το Android Headlines, αναλυτές της Morgan Stanley υπολόγισαν ότι η Disney έχανε περίπου 4,3 εκατ. δολάρια την ημέρα από διαφημιστικά έσοδα και τέλη μεταφοράς. Το blackout ήταν ήδη 14 ημέρες, δημιουργώντας ένα «κενό» περίπου 60 εκατ. δολαρίων στα έσοδα του ομίλου.
Την ίδια στιγμή, η YouTube TV βρέθηκε αντιμέτωπη με κύμα δυσαρέσκειας. Σύμφωνα με έρευνες που επικαλείται το ίδιο μέσο, περίπου 1 στους 4 συνδρομητές σκεφτόταν να ακυρώσει τη συνδρομή του. Για να περιορίσει τη ζημιά, η εταιρεία ανακοίνωσε, ότι θα προσφέρει πίστωση 20 δολαρίων σε όσους επηρεάστηκαν από τη διακοπή, με τις οδηγίες να φτάνουν στα email των πελατών στις 9 Νοεμβρίου.
Η αντιπαράθεση κλιμακώθηκε δημόσια. Η Disney, σε δήλωση που δημοσιεύτηκε στο Consequence, κατηγόρησε ανοιχτά τη Google ότι «χρησιμοποιεί την κυρίαρχη θέση της στην αγορά για να πιέσει την τιμή κάτω από τα επίπεδα των ανταγωνιστών όπως η Comcast και η Charter». Αντίθετα, η YouTube TV επέμεινε ότι η Disney «χρησιμοποίησε την απειλή blackout ως διαπραγματευτικό όπλο».
Η κατάσταση παρέμεινε τεταμένη μέχρι την Παρασκευή, όταν οι δύο πλευρές ανακοίνωσαν ότι επιτεύχθηκε νέα συμφωνία. Η Disney δήλωσε στο AP News: «Είμαστε χαρούμενοι που τα δίκτυά μας επανήλθαν εγκαίρως ώστε οι φίλαθλοι να απολαύσουν το πλούσιο πρόγραμμα του Σαββατοκύριακου.»
Η YouTube TV, από την πλευρά της, ζήτησε συγγνώμη από τους συνδρομητές, λέγοντας: «Ευχαριστούμε για την υπομονή σας καθώς διαπραγματευτήκαμε εκ μέρους σας. Τα κανάλια της Disney θα επιστρέψουν μέσα στην ημέρα».
Με την επαναφορά των ABC, ESPN, FX, National Geographic, Freeform, SEC Network και ACC Network, το σκηνικό ομαλοποιήθηκε, αλλά το blackout άφησε πίσω του ένα ξεκάθαρο μήνυμα, καθώς ο ανταγωνισμός στο streaming οξύνεται, οι διαπραγματευτικές συγκρούσεις μεταξύ γιγάντων θα γίνονται όλο και πιο συχνές, με τους καταναλωτές στο μέσο της σύγκρουσης.