ΓΔ: 1413.83 0.48% Τζίρος: 12.12 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 11:36:00 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φωτο: Pixabay

Έγκριση από Κομισιόν της χρηματοδότησης 217 εκατ. για Πάτρα - Πύργος

Όπως ανέφερε η Κομισιόν «η κατασκευή του τμήματος Πάτρας - Πύργου της Ολυμπίας Οδού θα συμβάλει στην ανάπτυξη των σχετικών περιοχών και των οικονομικών δραστηριοτήτων σε αυτές τις περιοχές».

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε, βάσει των κανόνων της ΕΕ για τις κρατικές ενισχύσεις, χρηματοδότηση ύψους 217 εκατ. ευρώ από το ελληνικό Δημόσιο για την κατασκευή του τμήματος Πάτρας - Πύργου της Ολυμπίας Οδού στην Ελλάδα.

Δεδομένου ότι η κατασκευή και λειτουργία του τμήματος Πάτρας - Πύργου θα ενσωματωθεί στην υφιστάμενη σύμβαση παραχώρησης με την παραχωρησιούχο Ολυμπία Οδό ΑΕ, η Επιτροπή αξιολόγησε και ενέκρινε, επίσης, την εφαρμογή, στο τμήμα Πάτρας - Πύργου, του υφιστάμενου μηχανισμού επιμερισμού διοδίων στο πλαίσιο της σύμβασης, καθώς και την υπό όρους παράταση της περιόδου παραχώρησης για 3 έτη.

Αυτή η χρηματοδότηση θα επιτρέψει να ολοκληρωθεί και να λειτουργήσει μέρος του διευρωπαϊκού οδικού δικτύου, χωρίς να προκληθούν στρεβλώσεις του ανταγωνισμού.

Η εκτελεστική αντιπρόεδρος, Μαργκρέτε Βεστάγκερ, αρμόδια για την Πολιτική Ανταγωνισμού, ανέφερε ότι «η κατασκευή του τμήματος Πάτρας - Πύργου της Ολυμπίας Οδού θα συμβάλει στην ανάπτυξη των σχετικών περιοχών και των οικονομικών δραστηριοτήτων σε αυτές τις περιοχές. Η εν λόγω απόφαση επιτρέπει στην Ελλάδα να στηρίξει την κατασκευή αυτής της σημαντικής υποδομής, η οποία αποτελεί μέρος του διευρωπαϊκού οδικού δικτύου και αναμένεται επίσης να βελτιώσει σημαντικά τις συνθήκες οδικής ασφάλειας στην περιοχή».

Η Ελλάδα κοινοποίησε στην Επιτροπή τα σχέδιά της να χορηγήσει δημόσια στήριξη στην Ολυμπία Οδό ΑΕ για την κατασκευή του τμήματος Πάτρας - Πύργου, μήκους 74,5 χλμ., της Ολυμπίας Οδού. Η Ολυμπία Οδός ΑΕ είναι, επίσης, παραχωρησιούχος του τμήματος Ελευσίνας - Πάτρας της Ολυμπίας Οδού, το οποίο ήδη λειτουργεί. Η Ολυμπία Οδός συνδέει την περιφέρεια της Αττικής με τη Δυτική Πελοπόννησο.

Η δημόσια στήριξη θα συνίσταται σε:

  1. Επιχορήγηση ύψους 216,6 εκατ. ευρώ,
  2. παροχή υψηλότερου μεριδίου εσόδων από διόδια για την παραχωρησιούχο βάσει της σύμβασης παραχώρησης για να στηριχθούν ορισμένες συμφωνημένες και συμβατικές ανώτατες δαπάνες, και απόδοση για την παραχωρησιούχο που να αντικατοπτρίζει την κατασκευή του πρόσθετου τμήματος και
  3. πιθανή τριετή παράταση της περιόδου παραχώρησης βάσει της σύμβασης σε περίπτωση που η παραχωρησιούχος δεν επιτύχει ορισμένη απόδοση έως το τέλος της τρέχουσας περιόδου παραχώρησης.

Η Επιτροπή αξιολόγησε το μέτρο σύμφωνα με το άρθρο 107 παράγραφος 3 στοιχείο γ) της Συνθήκης για τη λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΣΛΕΕ), το οποίο επιτρέπει κρατικές ενισχύσεις για την προώθηση της ανάπτυξης ορισμένων οικονομικών δραστηριοτήτων ή οικονομικών περιοχών.

Η Επιτροπή διαπίστωσε τα εξής:

  • Η ενίσχυση θα συμβάλει στην ανάπτυξη των οικονομικών περιοχών, τις οποίες εξυπηρετεί κυρίως το τμήμα Πάτρας-Πύργου: Τη Δυτική Ελλάδα και την Πελοπόννησο. Θα ενισχύσει ορισμένες οικονομικές δραστηριότητες και θα στηρίξει τις επενδύσεις και τη δημιουργία θέσεων εργασίας σε αυτές τις περιοχές, βελτιώνοντας τη διαλειτουργικότητα, την προσβασιμότητα και την ασφάλεια του οδικού δικτύου.
  • Τα μέτρα στήριξης είναι αναγκαία και αναλογικά για την υλοποίηση του έργου. Ειδικότερα, η Ελλάδα κατέδειξε ότι i) η δημόσια χρηματοδότηση, η οποία θα καλύψει μέρος του κόστους κατασκευής, δεν υπερβαίνει το χρηματοδοτικό κενό, ii) το ποσό της ενίσχυσης βασίζεται σε εύλογες εκτιμήσεις κόστους, σε σύγκριση με εκείνες άλλων αυτοκινητοδρόμων και iii) η δημόσια χρηματοδότηση επιτρέπει στην παραχωρησιούχο απόδοση σύμφωνη με τους όρους της αγοράς. Ως εκ τούτου, οι θετικές επιπτώσεις του μέτρου όσον αφορά τη συμβολή στην ανάπτυξη οικονομικών περιοχών και δραστηριοτήτων υπερτερούν των περιορισμένων αρνητικών επιπτώσεών του όσον αφορά τις στρεβλώσεις του ανταγωνισμού και τον αντίκτυπο στις συναλλαγές μεταξύ των κρατών-μελών.

Σε αυτήν τη βάση, η Επιτροπή κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η δημόσια χρηματοδότηση που χορηγήθηκε για την κατασκευή του τμήματος Πάτρας-Πύργου της Ολυμπίας Οδού είναι σύμφωνη με τους κανόνες της ΕΕ για τις κρατικές ενισχύσεις.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Έτοιμο εντός του 2025 το νέο τμήμα της Ολυμπίας Οδού Πάτρα - Πύργος

Το έργο αναμένεται να φέρει την Αθήνα κατά 40 λεπτά πιο κοντά στην πόλη που γέννησε τους Ολυμπιακούς Αγώνες, καθώς το ταξίδι από την πρωτεύουσα μέχρι τον Πύργο θα γίνεται πλέον σε 2 ώρες και 45 λεπτά.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΥΠΕΘΟ: Συμβατοί για τα επόμενα έτη οι στόχοι καθαρών πρωτογενών δαπανών

Είναι χαρακτηριστικό πως το διάστημα που ακολούθησε το ξέσπασμα της πανδημίας (δηλαδή την τριετία 2021- 2023) ο λόγος χρέους ως προς ΑΕΠ στην Ελλάδα παρουσίασε μείωση που αποτελεί ρεκόρ στην ιστορία της ευρωζώνης.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τ. Μπρετόν: Να προστατευτούν τα ναυπηγεία από τον αθέμιτο ανταγωνισμό

Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΟΝΕΧ, Πάνος Ξενοκώστας, και η διοίκηση του ομίλου, παρουσίασαν στον κ. Μπρετόν τη δυναμική των ναυπηγείων της ΟΝΕΧ, σε Ελευσίνα και Σύρο και τα επενδυτικά σχέδια ύψους 250 εκατ. ευρώ.
European Union-Eyropaiki Enosi-EE
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Η ΕΕ συνιστά στην Ελλάδα περιορισμένες αυξήσεις καθαρών δαπανών για το 2025

Σύμφωνα με την Επιτροπή, οι ελληνικές αρχές θα πρέπει να ενισχύσουν τη διοικητική ικανότητα για τη διαχείριση των κονδυλίων της ΕΕ, την επιτάχυνση των επενδύσεων και τη διατήρηση της δυναμικής στην εφαρμογή των μεταρρυθμίσεων.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Παπαθανάσης: Σημαντική επιβράβευση το 4ο αίτημα εκταμίευσης 2,3 δισ. ευρώ

«Με σχέδιο, αξιοπιστία και αποφασιστικότητα συνεχίζουμε τη μεταρρυθμιστική πολιτική κάνοντας πράξη όλα όσα δεσμευτήκαμε, με στόχο τη βιώσιμη ανάπτυξη με σεβασμό στους δημοσιονομικούς κανόνες» ανέφερε ο κ. Παπαθανάσης.
ilektrokinisi
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αύριο η έναρξη υποβολής αιτήσεων στον 3ο κύκλο του «Κινούμαι Ηλεκτρικά»

Κύριο χαρακτηριστικό του νέου προγράμματος είναι η επιτάχυνση των διαδικασιών, καθώς πλέον υπάρχει μόνο ένα στάδιο, αυτό της υπαγωγής για πληρωμή, αφότου ο ενδιαφερόμενος αγοράσει το ηλεκτρικό όχημα.