Πρώτη – πρώτη εμφανίζεται στη λίστα των υποψηφίων για την πολυετή διαχείριση τμήματος του λιμένα «Φίλιππος Β» στην Καβάλα η κυπριακών συμφερόντων εταιρεία PFIC Ltd.
Η PFIC LTD είναι εταιρεία με έδρα την Κύπρο, και υποκατάστημα στην Ελλάδα, η οποία ειδικεύεται στην παραγωγή σύνθετων λιπασμάτων και χημικών, σύμφωνα με στοιχεία που έχει στη διάθεσή του το ΤΑΙΠΕΔ. Οι δραστηριότητες της περιλαμβάνουν την παραγωγή φωσφορικού οξέος και σύνθετων NPK λιπασμάτων. Η μονάδα παραγωγής της εταιρείας βρίσκεται στη Νέα Καρβάλη Καβάλας και περιλαμβάνει ένα σταθμό παραγωγής φωσφορικού οξέος, τρεις εγκαταστάσεις παραγωγής σύνθετων NPK λιπασμάτων και ένα αυτόνομο ιδιωτικό λιμάνι για τη φόρτωση και εκφόρτωση προϊόντων και πρώτων υλών.
Σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις, όμως, η PFIC Ltd. είναι άλλη μία εταιρεία του επιχειρηματία Λαυρέντη Λαυρεντιάδη, ο οποίος μέσω σειράς άλλων εταιρειών ελέγχει την πρώην Βιομηχανία Βωσφορικών Λιπασμάτων (ΒΦΛ) η οποία βρίσκεται σχεδόν μεσοτοιχία με το τμήμα του «Φίλιππος Β» που θέλει να παραχωρήσει το ΤΑΙΠΕΔ.
Μάλιστα η πολυετής διαμάχη των εταιρειών που ελέγχουν την πρώην ΒΦΛ με την ΔΕΠΑ είναι ένας από τους λόγους που καθυστερεί ο διαγωνισμός για την πώληση της ΔΕΠΑ Εμπορίας! Το σύνθετο σχήμα με το οποίο ελέγχει ο επιχειρηματίας την εμπορική δραστηριότητα της ΒΦΛ βρίσκεται σε αντιδικία με τη ΔΕΠΑ όσον αφορά οφειλές δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ που, κατά την άποψη του επιχειρηματία, οφείλονται σε υπερτιμολόγηση της βιομηχανίας παραγωγής λιπασμάτων. Έτσι ο Λαυρέντης Λαυρεντιάδης θα είναι ταυτόχρονα αντίδικος και υποψήφιος επενδυτής του ΤΑΙΠΕΔ!
Σημειώνεται ότι ο επιχειρηματίας, εξακολουθεί να κινείται στην αγορά μέσω δικτύου υπεράκτιων επιχειρήσεων, παρά τις πολυετείς περιπέτειες που ακολούθησαν την κατάρρευση των Alapis και Νεοχημική, όσα συνέβησαν με την Proton Bank, κ.α. Κάποια στιγμή βρέθηκε ακόμα και στη φυλακή, αλλά η προσφορά για τον εμπορευματικό προβλήτα του λιμανιού της Καβάλας δείχνει πως παραμένει στο παιχνίδι, ειδικά στην περιοχή όπου δραστηριοποιείται η πρώην ΒΦΛ.
Για να κερδίσει το διαγωνισμό που αφορά την παραχώρηση του λιμένα «Φίλιππος Β» για 40 χρόνια ο επιχειρηματίας πρέπει να καταθέσει καλύτερη προσφορά από τέσσερις ανταγωνιστές. Μεταξύ αυτών περιλαμβάνεται και η αμερικανική Quintana Infrastructure & Development η οποία θεωρείται ένα από τα φαβορί για την απόκτηση του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης.
Ενδιαφέρον τόσο για την Καβάλα, όσο και για την Αλεξανδρούπολη έχει εκδηλώσει και η κοινοπραξία INTERNATIONAL PORT INVESTMENTS KAVALA, στην οποία συμμετέχουν η αμερικανική BLACK SUMMIT FINANCIAL GROUP και οι ελληνικές EFA GROUP και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, αλλά και ο ΟΛΘ. Σοβαρό ενδιαφέρον για το λιμάνι της Καβάλας έχει και η κοινοπραξία της Goldair Cargo με τις IMG και IMERYS, δύο βιομηχανίες που ήδη το χρησιμοποιούν.
Την Παρασκευή θα εκδηλώσουν ενδιαφέρον οι υποψήφιοι για το λιμάνι της Ηγουμενίτσας με τις πληροφορίες να κάνουν λόγο για κόντρα μεταξύ του ιταλικού ομίλου Γκριμάλντι, που ελέγχει τις Μινωικές Γραμμές, και της Attica Group με την οποία διαγκωνίζεται για τις ακτοπλοϊκές γραμμές της Αδριατικής. Ενδιαφέρον ακούγεται πως ενδέχεται να εκδηλώσουν και ευρωπαϊκές εταιρείες.