ΓΔ: 1419.51 -0.80% Τζίρος: 146.28 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:24:59 DATA
deals, symfwnies, ependyseis
Φώτο: Shutterstock

Φορτσάρουν οι ιδιωτικοποιήσεις το 2021, ποιοι διαγωνισμοί είναι σε εξέλιξη

Ποιες ιδιωτικοποιήσεις μεταφέρθηκαν για το 2021 εξαιτίας της πανδημίας. Τα μεγάλα projects σε ενέργεια και υποδομές που θα φέρουν έσοδα ύψους 1,79 δισ. ευρώ στο ΤΑΙΠΕΔ την φετινή χρονιά.

Με την επέλαση της πανδημίας να βάζει πάγο το 2020 στα έσοδα από τις ιδιωτικοποιήσεις και αρκετούς διαγωνισμούς να τρέχουν ήδη, η νέα χρονιά ανεβάζει τον «πήχη» στα έσοδα που αναμένονται από τις αποκρατικοποιήσεις. Ειδικότερα, την περασμένη χονιά, η εξέλιξη της υγειονομικής κρίσης έφερε συρρίκνωση άνω του 97% σε σχέση με τις αρχικές προβλέψεις, στα έσοδα του προγράμματος αποκρατικοποιήσεων, οι οποίες εκτιμάται ότι θα ανέλθουν σε 58,5 εκατ. ευρώ.

Αποκρατικοποιήσεις όπως η πώληση του 30% του «Ελευθέριος Βενιζέλος» και των ΕΛ.ΠΕ. «πάγωσαν» χωρίς να υπάρχει ακόμα εικόνα για το πώς θα προχωρήσουν. Το ΤΑΙΠΕΔ έχει πλέον νέο στόχο με βάση τον προϋπολογισμό του 2021, που φτάνει στα 1,79 δισ. ευρώ. Βέβαια, αξίζει να σημειωθεί ότι από αυτά τα 1,47 δισ. ευρώ αφορούν διαγωνισμούς που είναι σε εξέλιξη και αρκετοί εκτιμούν ότι πολλά από τα έσοδα διαγωνισμών που «τρέχουν» ήδη πάνε για το 2022.

Ήδη για την εφετινή χρονιά έχει μετατεθεί η πρόβλεψη για είσπραξη 300 εκατ. ευρώ από την πρώτη δόση για το Ελληνικό ενώ ανοιχτοί είναι οι διαγωνισμοί για τις ΔΕΠΑ Εμπορίας και ΔΕΠΑ Υποδομών, για τα λιμάνια Καβάλας, Αλεξανδρούπολης και Ηγουμενίτσας και την Μαρίνα Ιτέας και την υπόγεια αποθήκη φυσικού αερίου Ν. Καβάλας, της ΛΑΡΚΟ και της 35ετούς παραχώρησης  δικαιώματος χρηματοδότησης, λειτουργίας, συντήρησης και εκμετάλλευσης της «Εγνατία Οδού» και των επί του αυτοκινητοδρόμου τριών Κάθετων Αξόνων, περιφερειακών λιμένων και μαρινών (Ο.Λ. Ηρακλείου, μαρίνα Αρετσούς Θεσσαλονίκης), λοιπών ακινήτων που εμπεριέχονται στο χαρτοφυλάκιο του ΤΑΙΠΕΔ

«Προτεραιότητα της κυβέρνησης είναι η χώρα να είναι να περάσει παντού το μήνυμα ότι η Ελλάδα έχει γίνει μια χώρα φιλική στις επενδύσεις και το ίδιο συμβαίνει και στο υπουργείο Ενέργειας», σημείωσε ο υπουργός Ενέργειας Κωστής Χατζηδάκης, μιλώντας στο συνέδριο της Capital Link.

«Δύο ιδιωτικοποιήσεις είναι σε εξέλιξη σήμερα», σημείωσε. Η ιδιωτικοποίηση του ΔΕΔΔΗΕ και η ΛΑΡΚΟ. Η ιδιωτικοποίηση του ΔΕΔΔΗΕ  αποτελεί μέρος της στρατηγικής μας για τον εκσυγχρονισμό και ψηφιοποίηση του δικτύου μας. Θα προσφέρουμε με διεθνή διαγωνισμό το 49% με σημαντικά δικαιώματα μειοψηφίας και προκηρύχθηκε σήμερα για να έχει τελειώσει στο πρώτο εξάμηνο του 2021. Ο δεύτερος αφορά την ΛΑΡΚΟ τον μεγαλύτερο παραγωγό νικελίου, ενός μετάλλου που συνδέεται με την πράσινη μετάβαση, με στόχο και αυτός να έχει ολοκληρωθεί στο πρώτο εξάμηνο του 2021. Επίσης θα ξεκινήσουν και οι ιδιωτικοποιήσεις των εταιρειών φυσικού αερίου ΔΕΠΑ Εμπορίας και ΔΕΠΑ Υποδομών αλλά και η ιδιωτικοποίηση της Αποθήκης Ν. Καβάλας» τόνισε ο υπουργός.

Στο α' εξάμηνο η πώληση του 24% του ΔΕΔΔΗΕ

Η πιο πρόσφατη πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος είναι εκείνη για την ιδιωτικοποίηση του ΔΕΔΔΗΕ με την πώληση του 49% των μετοχών από τη ΔΕΗ. Η Η προθεσμία για την υποβολή προτάσεων εκδήλωσης ενδιαφέροντος λήγει στις 29 Ιανουαρίου 2021 και ο Κ. Χατζηδάκης εκετιμά ότι η πώληση θα έχει ήδη ολοκληρωθεί μέσα στο πρώτο εξάμηνο του έτους.

Σύμβουλοι της ΔΕΗ για τη συναλλαγή θα είναι η Goldman Sachs Internastion και η Eurobank (οικονομικοί σύμβουλοι), η Grand Thorton ως σύμβουλος διαχωρισμού του ΔΕΔΔΗΕ από τη ΔΕΗ, η Μilbank ως διεθνής νομικός σύμβουλος και το γραφείο Καρατζά ως νομικός σύμβουλος στην Ελλάδα. 

Στην πρόσκληση που δημοσιεύτηκε τονίζεται ότι ο ΔΕΔΔΗΕ έχει την ευθύνη του δικτύου ηλεκτροδότησης της ηπειρωτικής χώρας και όλων των ελληνικών νησιών με μήκος 240.000 χλμ που εξυπηρετεί 7,6 εκατ. πελάτες και εποπτεύεται από την Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας. 

Η διαδικασία υποβολής προσφορών θα διεξαχθεί σε δύο φάσεις με πρώτη τη φάση της προεπιλογής και ακολούθως την υποβολή δεσμευτικών προσφορών. Σε οποιοδήποτε στάδιο της διαδικασίας σημειώνεται ότι η ΔΕΗ διατηρεί το δικαίωμα να αποκλείσει οποιονδήποτε ενδιαφερόμενο για λόγους προστασίας τους δημοσίου συμφέροντος και της εθνικής ασφάλειας κατόπιν διαβούλευσης με το ελληνικό Δημόσιο. 

Για τη συμμετοχή στη διαγωνιστική διαδικασία κάθε ενδιαφερόμενο μέρος, εφόσον πρόκειται για εταιρεία θα πρέπει να έχει κατά την τελευταία τριετία κεφάλαια τουλάχιστον 750 εκατ. ευρώ. Αν πρόκειται για επενδυτικό κεφάλαιο θα πρέπει να έχει διαθέσιμα προς επένδυση κεφάλαια τουλάχιστον 750 εκατ. ευρώ ή ενεργητικό τουλάχιστον 3,75 δισ. ευρώ. Σε περίπτωση που ο ενδιαφερόμενος είναι φυσικό πρόσωπο θα πρέπει να έχει προσωπική περιουσία τουλάχιστον 750 εκατ. ευρώ. 

Δύο διαγωνισμοί για τη ΛΑΡΚΟ

Την παράταση έως την 1η Φεβρουαρίου για την εκδήλωση ενδιαφέροντος στο διαγωνισμό για τη ΛΑΡΚΟ ανακοίνωσε το ΤΑΙΠΕΔ. Η αρχική προθεσμία ήταν εκδήλωσης ενδιαφέροντος για τη μίσθωση του εργοστασίου της Λάρυμνας και του μεταλλείου στο Λούτσι η 11η Ιανουαρίου. Επίσης, παρατείνεται για τις 15 Ιανουαρίου η περίοδος για την υποβολή διευκρινιστικών ερωτημάτων που έληγε στις 16 Δεκεμβρίου.

Υπενθυμίζεται ότι «τρέχουν» δύο διαγωνισμοί για την εκδήλωση ενδιαφέροντος για τα περιουσιακά στοιχεία του Δημοσίου, με βασικότερο την εκμίσθωση του Μεταλλευτικού Συγκροτήματος της Λάρυμνας και για τη μεταβίβαση των περιουσιακών στοιχείων της εταιρείας. Και οι δυο διαγωνισμοί κινούνται εντός του πλαισίου που προδιαγράφουν η κείμενη νομοθεσία και η απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, του 2014.

Οι δυο διαγωνισμοί (του Ειδικού Διαχειριστή της ΛΑΡΚΟ και του ΤΑΙΠΕΔ), αν και ξεχωριστοί, ακολουθούν αντίστοιχη αρχιτεκτονική.  Όπως αποτυπώνεται και στην Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΦΕΚ Β’ 5254/28.11.2020), τα συναρμόδια υπουργεία Οικονομικών και Περιβάλλοντος και Ενέργειας, το ΤΑΙΠΕΔ και ο Ειδικός Διαχειριστής βρίσκονται σε στενή συνεργασία ώστε να «τρέξουν» παράλληλα οι δυο διαγωνισμοί, με στόχο να προκύψει το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα από τη διαδικασία αυτή και να συνεχιστεί η μεταλλευτική και μεταλλουργική δραστηριότητα στη χώρα.

Σημειώνεται ότι  σύμφωνα με τη λεγόμενη ρήτρα «εκατέρωθεν πλειοδοσίας» (shoot-out clause), o προτιμητέος επενδυτής σε κάθε έναν από τους δύο διαγωνισμούς θα έχει το δικαίωμα, αλλά όχι την υποχρέωση, να πλειοδοτήσει και στον άλλο διαγωνισμό, εφόσον εκπληρώνει τα σχετικά τεχνικά και οικονομικά κριτήρια επιλογής που έχουν καθοριστεί.  Επιδίωξη είναι η διαδικασία να προχωρήσει γρήγορα και οι δεσμευτικές προσφορές να έχουν υποβληθεί εντός του α’ εξαμήνου του 2021.

Μετάθεση για το 2021 για τις ΔΕΠΑ Υποδομών και Εμπορίας

Η τελική φάση των διαγωνισμών για τις ΔΕΠΑ Υποδομών και Εμπορίας μετατέθηκε επίσης για την εφετινή χρονιά. Η υποβολή δεσμευτικών προσφορών για την ΔΕΠΑ Εμπορίας μετατέθηκε από τον Δεκέμβριο του 2020 για τον Μάρτιο του 2021 ενώ για τη ΔΕΠΑ Υποδομών, σύμφωνα με το νέο χρονοδιάγραμμα η προθεσμία υποβολής οικονομικών προτάσεων μεταφέρεται από τον Ιανουάριο του 2021 ένα μήνα μετά. 

Ο κύριος λόγος πίσω από την απόφαση αναβολής της προθεσμίας κατάθεσης δεσμευτικών προσφορών για την ΔΕΠΑ Εμπορίας αφορά τη βελτίωση των οικονομικών μεγεθών της εταιρείας. Ειδικότερα, η εταιρεία φαίνεται να έχει τον Αύγουστο καλύτερα οικονομικά μεγέθη αλλά και μεγαλύτερο μερίδιο της αγοράς.

Έτσι, στο ΤΑΙΠΕΔ θέλουν να ενσωματώσουν τη βελτίωση στα οικονομικά στοιχεία στα δεδομένα που θα έχουν στη διάθεσή τους οι υποψήφιοι επενδυτές για να αυξηθεί και η αξία της εταιρείας. Το Virtual Data Room για τη διάθεση στοιχείων στους ενδιαφερόμενους αναμένεται να ανοίξει μέσα στις επόμενες εβδομάδες, αφού υπογραφούν τα σύμφωνα εμπιστευτικότητας από τους υποψήφιους αγοραστές.

Από την άλλη, «αγκάθι» στη διαδικασία φαίνεται ότι παραμένει η δικαστική διένεξη ανάμεσα στη ΔΕΠΑ και την ELFE για τις οφειλές της δεύτερης, ύψους 120 εκατ. ευρώ. Όπως είναι γνωστό η ΔΕΠΑ έχει προσφύγει στο Εφετείο κατά της πρωτόδικης απόφασης με την οποία μειώνονται οι οφειλές της ELFE προς τη ΔΕΠΑ από τα 120 στα 60 εκατ. ευρώ. Η εκδίκαση της υπόθεσης αναμένεται μέχρι το τέλος Ιανουαρίου. Για την ιδιωτικοποίηση της ΔΕΠΑ Εμπορίας, έχουν ήδη προκριθεί 7 επενδυτικά σχήματα, με διάχυτο το άρωμα Ελλάδας, όπως είναι τα  ΕΛΠΕ με την Edison, η ΜΟΤΟΡ ΟΪΛ ΕΛΛΑΣ σε κοινοπραξία με τη ΔΕΗ, ο ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ, ο όμιλος ΓΕΚ - ΤΕΡΝΑ, η C.G.Gas Ltd, η Shell Gas και η MET Holding.

Ως προς τη ΔΕΠΑ Υποδομών, η μετάθεση έχει σχέση με την Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας. Η ΡΑΕ είχε δεσμευτεί ότι έως τα τέλη του Σεπτεμβρίου θα είχε ολοκληρώσει τη διαδικασία του καθορισμού των τιμολογίων για τα δίκτυα διανομής αερίου (ΕΔΑ Αττικής, ΕΔΑ Θεσσαλονίκης Θεσσαλίας και ΔΕΔΑ), κάτι που μέχρι σήμερα δεν έχει συμβεί.

Τα στοιχεία αυτά κρίνονται σημαντικά από τους υποψήφιους επενδυτές για την ΔΕΠΑ υποδομών καθώς από τα τιμολόγια αυτά καθορίζονται τα έσοδα της εταιρείας. Χωρίς τον καθορισμό, αυτό οι υποψήφιοι επενδυτές δεν μπορούν να αποτιμήσουν την εταιρεία και να προχωρήσουν σε οικονομικές προτάσεις και επίσης δεν μπορούν να συνταχθούν τα σχέδια των κειμένων συμφωνίας των μετόχων. Στο διαγωνισμό αυτόν υπενθυμίζεται ότι συμμετέχουν οι Italgas, EPH, First State Investments, KKR, Macquarie και SinoCEEF.

Τρία σχήματα για την υπόγεια αποθήκη Φυσικού Αερίου

Μεγάλης σημασίας είναι και ο διαγωνισμός για την Υπόγεια Αποθήκη Φυσικού Αερίου στην Καβάλα με τον οποίο θα γίνει η παραχώρηση για 50 χρόνια της χρήσης και εκμετάλλευσης του υπόγειου φυσικού χώρου που προέκυψε μετά από την εξόρυξη του κοιτάσματος φυσικού αερίου «Νότια Καβάλα». 

Τρία είναι τα επενδυτικά σχήματα που κατέθεσαν Εκδήλωση Ενδιαφέροντος για την παραχώρηση της χρήσης, ανάπτυξης και εκμετάλλευσης του υπόγειου φυσικού χώρου που προκύπτει από το σχεδόν εξαντληθέν κοίτασμα φυσικού αερίου «Νότια Καβάλα», με σκοπό τη μετατροπή του σε χώρο αποθήκευσης φυσικού αερίου.

Ειδικότερα, ενδιαφέρον εκδήλωσαν οι εξής (με αλφαβητική σειρά):

  1. CHINA MACHINERY ENGINEERING CO. LTD. (CMEC) -  MAISON GROUP  
  2. ENERGEAN OIL & GAS ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ ΑΙΓΑΙΟΥ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΥΔΡΟΓΟΝΑΝΘΡΑΚΩΝ
  3. ΔΕΣΦΑ - ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ

Όπως έγραφε το Business Daily, η σύσταση των σχημάτων αυτών προέκυψε μετά από αλλαγές της τελευταίας στιγμή. Έτσι μετά από την απόφαση της γαλλικής Storengy (Engie) να μην κατέβει τελικά στο διαγωνισμό η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ συμφώνησε να κατέβει στο διαγωνισμό με τον ΔΕΣΦΑ και όχι με την Energean, όπως σχεδίαζε αρχικά. 

Από την άλλη, ο προηγούμενος εταίρος της για τον διαγωνισμό, η Energean συνήψε συμμαχία με την East Gas. Οι δύο πλευρές έχουν υπογράψει Επιστολή Πρόθεσης (Letter of Intent) για την προοπτική συμμετοχής της αιγυπτιακής εταιρείας στην επόμενη φάση της διαγωνιστικής διαδικασίας. Υπενθυμίζεται ότι επί του παρόντος, το κοίτασμα φυσικού αερίου Νοτίου Καβάλας στο Θρακικό Πέλαγος είναι σε χρήση από την Energean.

Σύμφωνα με πηγές της αγοράς, σημαντικό είναι το ενδιαφέρον της αμερικανικής πλευράς για τη συνέχιση της παρουσίας της Energean στο συγκεκριμένο έργο, το οποίο αποτελεί υποδομή στρατηγικής σημασίας και για την αποθήκευση υγροποιημένου φυσικού αερίου, το οποίο θα διακινείται μέσω της Αλεξανδρούπολης, όπου θα λειτουργήσει ο σταθμός αεριοποίησης.

Το ενταγμένο στα ενεργειακά projects κοινού ενδιαφέροντος για την Ευρωπαϊκή Ένωση έργο (PCI) έχει προϋπολογισμό 300 εκατ. ευρώ και θεωρείται ως κλειδί για την χώρα μας και συνολικά για την ευρύτερη περιοχή της Νοτιοανατολικής Μεσογείου, υπό το πρίσμα της συνεχούς αύξησης της γεωπολιτικής σημασίας της τελευταίας, ειδικά με φόντο τις ανακαλύψεις μεγάλων κοιτασμάτων φυσικού αερίου και την αναζήτηση τρόπων αξιοποίησής τους από την ευρωπαϊκή αγορά. 

Η Ελλάδα ως τώρα εισάγει το σύνολο των ποσοτήτων φυσικού αερίου που καταναλώνει – περίπου 5 δισεκ. κυβικά μέτρα αερίου για το 2019. Η Υπόγεια Αποθήκη Φυσικού Αερίου θα ήταν δυνατό να αποθηκεύει έως 1 δισ. κυβικά μέτρα αερίου, τα οποία θα διατίθενται στην αγορά σε δύο κύκλους τον χρόνο με παράδοση έως 9 εκατ. κυβικά μέτρα την ημέρα.

Υπενθυμίζεται ότι το σχεδόν εξαντληθέν κοίτασμα φυσικού αερίου «Νότια Καβάλα» βρίσκεται στο νοτιοδυτικό τμήμα της υπολεκάνης Πρίνου-Καβάλας, σε θαλάσσιο βάθος 52 μέτρων στο Βόρειο Αιγαίο Πέλαγος, περίπου 6 χιλιόμετρα από τη δυτική ακτή της Θάσου.

Η εγκατάσταση και λειτουργία της ΥΑΦΑ Νοτίου Καβάλας θα συμβάλλει, μεταξύ άλλων, στην ενίσχυση της ενεργειακής ασφάλειας της Ελλάδας και της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, στην προστασία εφοδιασμού των καταναλωτών, καθώς και στην εκπλήρωση των σχετικών με την ασφάλεια εφοδιασμού υποχρεώσεων των ηλεκτροπαραγωγών και των προμηθευτών φυσικού αερίου.

Μόνο μία προσφορά στο διαγωνισμό για την παραχώρηση της Εγνατίας

Χαμηλότερη και από τις πιο απαισιόδοξες προβλέψεις ήταν η συμμετοχή στο διαγωνισμό για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού για 40 χρόνια, καθώς από τις επτά αρχικά ενδιαφερόμενες κοινοπραξίες προσφορά κατέθεσε μόνο μία. Ειδικότερα, δεσμευτική προσφορά για την παραχώρηση του δικαιώματος χρήσης και εκμετάλλευσης του αυτοκινητοδρόμου της Εγνατίας Οδού και τριών κάθετων οδικών αξόνων της κατέθεσε η κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. – EGIS PROJECTS S.A.

Όπως έγραφε το Business Daily, επτά όμιλοι είχαν προκριθεί στο τελικό στάδιο του διαγωνισμού για την 35ετή παραχώρηση της Εγνατίας Οδού, αλλά στο ΤΑΙΠΕΔ θα ήταν ευχαριστημένοι αν εμφανιστούν τέσσερις! Ο οδικός άξονας των 658 χιλιομέτρων θεωρείται ελκυστικό περιουσιακό στοιχείο, αλλά η πανδημία και τα 2,5 χρόνια που μεσολάβησαν από την προεπιλογή των επτά ομίλων, οδήγησαν σε περιορισμό των υποψηφίων.

Οι επτά όμιλοι που είχαν προκριθεί είναι οι Roadis Transportation Holding S.L.U. – ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, Sichuan Communications Investment Group C. Ltd – Damco Energy (όμιλος Κοπελούζου), Vinci Highways S.A.S. – Vinci Concessions S.A.S. – Mytilineos, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Egis Projects S.A, η ιταλική ANAS International Enterprise S.p.A., η αυστραλιανή Macquarie (Freyja Holdings SARL) καθώς και η τεχνική εταιρεία ΔΙΟΛΚΟΣ Κατασκευαστική που ανήκει στον όμιλο παραγωγής και διανομής πολυμερών χημικών Ravago. Οι τέσσερις πρώτοι ήταν οι πιθανότεροι να εμφανιστούν σήμερα.

Το ΤΑΙΠΕΔ δεν θα προβεί στην αποσφράγιση της ανωτέρω Δεσμευτικής Προσφοράς, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στις από 10.12.2020 προσωρινές διαταγές της Προέδρου του Δ΄ Τμήματος του Συμβουλίου της Επικρατείας, οι οποίες χορηγήθηκαν κατόπιν των ασκηθεισών, ενώπιον της Επιτροπής Αναστολών του Συμβουλίου της Επικρατείας, αιτήσεων ασφαλιστικών μέτρων από τους Προεπιλεγέντες Επενδυτές «ROADIS Transportation Holding S.L.U.-ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε.» και «VINCI HIGHWAYS S.A.S - VINCI CONCESIONES S.A.S - ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε».  Η συζήτηση των παραπάνω αιτήσεων έχει οριστεί για την 21/12/2020.

Η Εγνατία Οδός είναι οδικός άξονας, μήκους 658 χιλιομέτρων, με πλήρη έλεγχο προσβάσεων και διαχωρισμένο οδόστρωμα, που έχει ήδη κατασκευασθεί και βρίσκεται σε λειτουργία. Εκτείνεται από την Ηγουμενίτσα στην Περιφέρεια της Θεσπρωτίας (βορειοδυτική ακτή της Ελλάδας) μέχρι τους Κήπους στην Περιφέρεια του Έβρου (στον συνοριακό σταθμό με την Τουρκία). Οι τρεις κάθετοι οδικοί άξονες, συνολικού μήκους 225 χιλιομέτρων, αποτελούν συνδέσεις της Εγνατίας Οδού με τις γειτονικές χώρες (Αλβανία, Βόρεια Μακεδονία και Βουλγαρία).

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

«Μπόνους» 1 δισ. το χρόνο στο ΑΕΠ από τις ιδιωτικοποιήσεις

Χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας και μεγάλες επενδύσεις έφεραν οι ιδιωτικοποιήσεις, σύμφωνα με νέα μελέτη του ΙΟΒΕ. Στα 5,6 δισ. ευρώ οι επενδύσεις που σχετίζονται με το πρόγραμμα αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Περνά σε ιδιώτες το λιμάνι του Λαυρίου, ποιοι είναι οι ενδιαφερόμενοι

Αποφάσεις για πώληση του 51% ή 67% των μετοχών θα λάβει το ΤΑΙΠΕΔ. Επενδυτικό ενδιαφέρον κυρίως από εταιρείες κρουαζιέρας, όπως η MSC Cruises. Προχωρά η σύμβαση ΣΔΙΤ για τις φυλακές Κορυδαλλού, εκτιμώμενης αξίας 617 εκατ.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Η μεγάλη «μάχη» για την Αττική Οδό και πώς θα αυξηθούν τα διόδια

Αύριο κατατίθενται στο ΤΑΙΠΕΔ οι προσφορές από ισχυρά σχήματα ξένων και ελληνικών ομίλων, αναμένεται ρεκόρ τιμήματος σε ιδιωτικοποίηση με περισσότερα από 2 δισ. Τι προβλέπει η σύμβαση για τα διόδια.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σε fast track οι ιδιωτικοποιήσεις, κίνητρα για αναβάθμιση του ΧΑ

Ρυθμίσεις από τον Κ. Χατζηδάκη για διευκόλυνση των νέων εκδόσεων και ενίσχυση των συναλλαγών. Φοροελαφρύνσεις για τους αποταμιευτές σε έντοκα και ομόλογα.. «Γκάζι» στην πώληση ελληνικών assets με στόχο υψηλά τιμήματα.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Κινδυνεύει να χάσει την ευρωπαϊκή στήριξη η Αποθήκη Αερίου της Καβάλας

Το ΤΑΙΠΕΔ επιδιώκει να περιληφθεί και η αποθήκευση υδρογόνου στον σχεδιασμό, αλλά είναι αμφίβολο αν θα περιληφθεί το έργο στη λίστα ευρωπαϊκών έργων κοινού ενδιαφέροντος. Υπό αμφισβήτηση και η οικονομική βιωσιμότητα.