Νέες συμμαχίες και νέοι διεκδικητές εμφανίζονται στους διαγωνισμούς του ΤΑΙΠΕΔ για τα τρία περιφερειακά λιμάνια που πωλούνται ή παραχωρούνται.
Οι προσφορές για την πώληση των οργανισμών λιμένων Αλεξανδρούπολης (Ο.Λ.Α.) και Ηγουμενίτσας (Ο.Λ.ΗΓ.) καθώς και για την 40ετή παραχώρηση του εμπορευματικού προβλήτα του λιμανιού της Καβάλας θα κατατεθούν στις 2 Οκτωβρίου. Γι’ αυτό το λόγο τις τελευταίες ημέρες πυκνώνουν οι επαφές μεταξύ επενδυτών που θέλουν να διεκδικήσουν κάποια από τα τρία λιμάνια καθώς και τα επόμενα, Ηρακλείου και Βόλου),που πρόκειται να πωληθούν ή παραχωρηθούν στις αρχές του νέου χρόνου.
Για το λιμάνι της Ηγουμενίτσας, οι πληροφορίες φέρνουν τον όμιλο Γκριμάλντι – που ελέγχει την Minoan Lines – ως έναν από τους διεκδικητές, αλλά με αντίπαλο την Attica Group. Και οι δύο όμιλοι κονταροχτυπιούνται στις ακτοπλοϊκές γραμμές και θεωρούν πως το συγκεκριμένο λιμάνι θα ενισχύσει το οπλοστάσιό τους. Το τεύχος του διαγωνισμού προβλέπει πως ο επενδυτής που θα αποκτήσει τουλάχιστον το 67% του Ο.Λ.ΗΓ. θα αναλάβει τη διαχείριση του λιμανιού της Ηγουμενίτσας και των καταφυγίων Σαγιάδας και Πλαταριάς καθώς και του καταφυγίου τουριστικών σκαφών στα Σύβοτα.
Η σύμβαση παραχώρησης των συγκεκριμένων εγκαταστάσεων λήγει στις 3 Φεβρουαρίου του 2062. Πριν από εβδομάδες κυκλοφόρησε πως ενδιαφέρον για την Ηγουμενίτσα είχε και ο γερμανικός όμιλος Förde Reederei Seetouristik (FRS). Οι Γερμανοί είναι ήδη από τους ισχυρότερους ομίλους σε Βόρεια Ευρώπη και την άλλη πλευρά του Ατλαντικού και διακινούν ετησίως περισσότερους από 7,6 εκατ. επιβάτες και 2,1 εκατομμύρια οχήματα.
Για την Αλεξανδρούπολη και την Καβάλα έχει γίνει πολύ μεγάλη συζήτηση περί του ενδιαφέροντος από τον αμερικανικό παράγοντα ωστόσο δεν αναμένεται να συμμετάσχουν «βαριά ονόματα» από ΗΠΑ. Ένα από τα σχήματα που διαμορφώνονταν, με συμμετοχή εταίρου που δήλωνε εκπρόσωπος αμερικανικού ομίλου, είναι υπό διάλυση. Τον τελευταίο μήνα κυκλοφόρησε και πάλι το όνομα της ONEX, του Παν. Ξενοκώστα που έχει τη στήριξη του Αμερικανού πρέσβη Τζ. Πάιατ. Τόσο η Αλεξανδρούπολη, όσο και η Καβάλα είναι λιμάνια με ελάχιστη δραστηριότητα και πολύ περιορισμένα έσοδα για να βρεθούν στο στόχαστρο μεγάλων ομίλων.
Για κάποιους πιο ελκυστικός φαντάζει ο Βόλος καθώς έχει σύνδεση με το τρένο ή το Ηράκλειο που βρίσκεται στο πλέον τουριστικό νησί της χώρας. Ορισμένοι επενδύουν στη μελλοντική ανάπτυξη των βόρειων λιμανιών. Τα λιμάνια της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης, μαζί με αυτό της Θεσσαλονίκης περιλαμβάνονται στον ευρύτερο σχεδιασμό ανάπτυξης της σιδηροδρομικής Εγνατίας. Επίσης προχωρά με πολύ αργά βήματα το σχέδιο διασύνδεσης των τριών λιμανιών με τρία αντίστοιχα της Βουλγαρίας.
Οι διαγωνισμοί για τα τρία πρώτα περιφερειακά λιμάνια θα διεξαχθούν σε δύο στάδια. Στο πρώτο θα κληθούν να εκδηλώσουν ενδιαφέρον οι υποψήφιοι επενδυτές και όσοι καλύπτουν τα κριτήρια θα προσκληθούν να καταθέσουν δεσμευτικές οικονομικές προσφορές σε δεύτερο χρόνο.