ΓΔ: 0 0.00% Τζίρος: 0.00 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 10:12:57 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φωτο: ΑΠΕ

Η κίνηση με φυσικό αέριο κερδίζει έδαφος σε Ελλάδα και Ευρώπη

Η εναλλακτική επιλογή που προσφέρει ένα αυτοκίνητο που κινείται με φυσικό αέριο είναι ότι όταν τελειώσει το συγκεκριμένο καύσιμο αυτόματα και ανεπαίσθητα το όχημα κινείται με βενζίνη. 

Εκτός από την ηλεκτροκίνηση, η οποία τους τελευταίους μήνες γνωρίζει μεγάλη άνθηση, η κίνηση με φυσικό αέριο αποτελεί εξίσου μία από τις βασικές επιλογές αυτών που αγοράζουν καινούργιο αυτοκίνητο. Αυτό αποτυπώνεται με τον καλύτερο τρόπο στις πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων του προηγούμενου μήνα, αφού -σύμφωνα με τα στοιχεία που εξέδωσε ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ)- οι πωλήσεις των οχημάτων που είχαν ως βασικό καύσιμο το φυσικό αέριο αντιπροσωπεύει το 1,6% των συνολικών πωλήσεων.

Όπως αναφέρει το Αθηναϊκό - Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων όλα δείχνουν ότι η κίνηση με φυσικό αέριο κερδίζει όλο και περισσότερο έδαφος. Ο οδηγός δεν αντιλαμβάνεται απολύτως καμία αλλαγή από τον παραδοσιακό τρόπο οδήγησης με υγρά καύσιμα (βενζίνη, πετρέλαιο), ενώ η οικονομία -σε πολλές περιπτώσεις- φθάνει και το 65%. Έτσι, η κίνηση με φυσικό αέριο αποτελεί το μεταβατικό στάδιο στην ηλεκτροκίνηση, καθώς ο οδηγός δεν έχει να σκεφτεί πού θα φορτίσει το αυτοκίνητό του. Παράλληλα, ανοδική πορεία στον συγκεκριμένο τύπο αυτοκινήτου σημειώνεται σε όλη την Ευρώπη, με την αύξηση των πωλήσεων να βρίσκεται κοντά στο 18%.

Οδηγώντας ένα όχημα που κινείται με φυσικό αέριο, ο οδηγός έχει ακριβώς την ίδια αίσθηση και απόδοση των κινητήρων αερίου με εκείνη των αντίστοιχων κινητήρων που διαθέτουν ως βασικό καύσιμο τη βενζίνη ή το πετρέλαιο. Η μόνη διαφορά εντοπίζεται στον αποθηκευτικό χώρο, όπου εκεί υπάρχει η δεξαμενή του CNG, η οποία καταλαμβάνει κάποια λίτρα και μειώνει τη χωρητικότητά του. Ωστόσο, επειδή μιλάμε για δεξαμενή, αυτή είναι απόλυτα ασφαλής, καθώς έχει σχεδιαστεί, κατασκευαστεί και πιστοποιηθεί σύμφωνα με τα υψηλότερα βιομηχανικά πρότυπα. Είναι εξοπλισμένη με βαλβίδα ασφαλείας και σε περίπτωση πυρκαγιάς απελευθερώνει το αέριο στον εξωτερικό αέρα με ελεγχόμενο τρόπο. Η δεξαμενή φτάνει μέγιστη πίεση περίπου 200 bar, αλλά έχει σχεδιαστεί για να αντέχει περισσότερο από το διπλάσιο. Το φυσικό αέριο δεν μπορεί να παγώσει ακόμη και στις ψυχρότερες περιοχές του κόσμου, καθώς για να γίνει κάτι τέτοιο η εξωτερική θερμοκρασία θα πρέπει να φθάσει τους -160 βαθμούς Κελσίου, κάτω από το μηδέν.

Η εναλλακτική επιλογή που προσφέρει ένα αυτοκίνητο που κινείται με φυσικό αέριο είναι ότι όταν τελειώσει το συγκεκριμένο καύσιμο αυτόματα και ανεπαίσθητα το όχημα κινείται με βενζίνη, έχοντας πάνω από 100 χιλιόμετρα αυτονομίας. Σημειώνεται, ότι η ποσότητα βενζίνης που υπάρχει στη δεξαμενή θα πρέπει να καταναλώνεται μέσα σε περίπου έξι μήνες.

Τα οφέλη των κατόχων αυτοκινήτων με φυσικό αέριο είναι πολλά, καθώς οι μετακινήσεις τους τόσο εντός όσο και εκτός πόλης γίνονται με οικονομία. Ένα αυτοκίνητο πόλης μπορεί να καταναλώσει περίπου 4 με 5 κιλά φυσικού αερίου και ένα μεγαλύτερο όχημα 1 με 2 κιλά περισσότερο, που αν το μετατρέψουμε σε κόστος αγοράς φυσικού αερίου, το οποίο σήμερα είναι κοντά στα 75 λεπτά του ευρώ, τότε για τα 100 χιλιόμετρα ένας οδηγός θα δαπανήσει το μέγιστο 5 ευρώ. Η οικονομία που πραγματοποιείται σε σύγκριση με τα πετρελαιοκίνητα οχήματα είναι κοντά στο 30% και 55% σε σύγκριση με τα βενζινοκίνητα οχήματα.

Η μηχανική λειτουργία των οχημάτων φυσικού αερίου είναι η ίδια με τα παραδοσιακά αυτοκίνητα και χρειάζονται κανονικά τα προγραμματισμένα σέρβις τους.

Σήμερα, το μεγαλύτερο μειονέκτημα, ίσως, είναι ότι δεν υπάρχουν ακόμη πολλά σημεία ανεφοδιασμού, που όμως είναι έτσι κατανεμημένα ώστε να μπορεί κάποιος να διανύσει την Ελλάδα χωρίς κάποιο ιδιαίτερο πρόβλημα, πιθανόν με μοναδική εξαίρεση τη Θράκη, την Πελοπόννησο και τα νησιά, όπου δεν υπάρχει ακόμη κάποιο σημείο ανεφοδιασμού, αλλά βρίσκονται σε στάδιο προγραμματισμού.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Cars, Autokinito, Aytokinitiko
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

«Γκάζι» θα πατήσει το leasing αυτοκινήτων την επόμενη πενταετία

Σύμφωνα με έρευνα της PwC, η συνδρομή για την απόκτηση ενός αυτοκινήτου μπορεί να προσελκύσει νέους καταναλωτές στην αγορά που δεν έχουν τη διάθεση να διαθέσουν μεγάλο χρηματικό ποσό για την απόκτηση ενός οχήματος.
businessdaily-Skylakakis-Theodoros
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σκυλακάκης: Έως τις αρχές 2026 οι ερευνητικές γεωτρήσεις για φυσικό αέριο

Όπως επεσήμανε ο υπ. Ενέργειας, ο σταδιακός περιορισμός των εισαγωγών ρωσικού φυσικού αερίου στην ΕΕ αυξάνει τη σημασία της Αν. Μεσογείου για τη διασφάλιση ενεργειακής ασφάλειας και τη διαφοροποίηση των πηγών εφοδιασμού της Ευρώπης.
Fysiko Aerio, Evropi, Eyropi, Europe, Natural Gas
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Φθηνότερο έως 64% το φυσικό αέριο σε σχέση με άλλα καύσιμα το 2023-24

Σωρευτικά κατά τη δεκαετία 2014-2024 μια πολυκατοικία που χρησιμοποιεί φυσικό αέριο πλήρωσε για θέρμανση 18.000 ευρώ λιγότερα σε σχέση με το πετρέλαιο και ένα διαμέρισμα με αυτονομία εξοικονόμησε 3.500 ευρώ.
desfa_revithousa
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΔΕΣΦΑ: Αυξημένη η κατανάλωση φυσικού αερίου το α' τρίμηνο του 2024

Η κατανάλωση φυσικού αερίου από τους ηλεκτροπαραγωγούς αυξήθηκε κατά 29,5% ενώ οι ΗΠΑ εξακολουθούν να αποτελούν τη βασική πηγή προμήθειας της χώρας με LNG, με ποσοστό 65,51% επί των συνολικών εισαγωγών LNG.