Μπορεί οι διαγωνισμοί για την παραχώρηση μαρινών του ΤΑΙΠΕΔ να πηγαίνουν με «ρυθμούς χελώνας», για λόγους που συνδέονται με πολεοδομικές και χωροταξικές «αμαρτίες», αλλά και τοπικά μικροσυμφέροντα, αλλά κάποιοι δήμοι προσπαθούν να προχωρήσουν με μεγαλύτερη ταχύτητα.
Έτσι, ο δήμος Σιθωνίας προκήρυξε προ ημερών διαγωνισμό, με τη διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου, για την μελέτη, κατασκευή και διαχείριση της μαρίνας στον Παράδεισο Νέου Μαρμαρά Σιθωνίας. Στόχος του σχεδίου είναι να δημιουργηθεί μια μαρίνα δυναμικότητας 96 σκαφών σε μια άκρως τουριστική περιοχή της χώρας, ακόμα και αν φέτος έχει δεχθεί μεγάλο πλήγμα λόγω της πανδημίας.
Η θαλάσσια ζώνη του καταφυγίου τουριστικών σκαφών θα έχει επιφάνεια περίπου 35 στρέμματα, ενώ η χερσαία ζώνη γύρω στα 20,5 στρέμματα. Στην τελευταία, εκτός από τις υποστηρικτικές δραστηριότητα για τη μαρίνα θα εγκατασταθούν, με βάση το masterplan, εστιατόρια, χώροι ψυχαγωγίας, κ.α. Για την αποκατάσταση της κυκλοφορίας, κατά μήκος της παραλιακής ζώνης προβλέπεται, επίσης, η εγκατάσταση ανοιγόμενης γέφυρας.
Η διάρκεια της παραχώρησης έχει οριστεί σε 35 χρόνια, με δυνατότητα παράτασης κατά 20 χρόνια. Ως αρχική ημερομηνία για την εκδήλωση ενδιαφέροντος έχει οριστεί η 28η Αυγούστου.
Η μαρίνα Αρετσού
Καθυστερήσεις καταγράφονται, όμως, στην προώθηση του διαγωνισμού για την παραχώρησης της μεγαλύτερης μαρίνας της Βορείου Ελλάδας, της μαρίνας Αρετσού που βρίσκεται στο νότιο μέτωπο της παράκτιας ζώνης του Δήμου Καλαμαριάς στην περιοχή «Μικρό Έμβολο» και σε απόσταση περίπου 7 χλμ. από το κέντρο της Θεσσαλονίκης. Σήμερα η μαρίνα διαθέτει 242 θέσεις ελλιμενισμού για σκάφη μέχρι 30 μέτρα μήκος. Η χερσαία ζώνη της μαρίνας είναι 77.825 τετραγωνικά μέτρα.
Η εκτεταμένη χερσαία ζώνη της μαρίνας χαρακτηρίζεται «από έλλειψη οργάνωσης, είναι σε μεγάλο βαθμό αδιαμόρφωτη ή εγκαταλελειμμένη και γενικά είναι πλήρως ασύμβατη με ένα σύγχρονο ποιοτικό τουριστικό λιμένα. Ως άμεση συνέπεια καθίσταται απωθητική για τους πελάτες και τους επισκέπτες της μαρίνας. Παράλληλα η σημερινή αισθητική της χερσαίας ζώνης της μαρίνας δεν συνάδει με τη σχεδιαζόμενη αναβάθμιση του παραλιακού μετώπου της Θεσσαλονίκης και δεν υπηρετεί το γενικότερο στόχο προστασίας και ανάδειξης του παράκτιου τοπίου (εν προκειμένω στην ήδη λιμενοποιημένη μορφή του)».
Η αναβάθμιση της αισθητικής της χερσαίας ζώνης και η βελτίωση της ελκυστικότητάς της είναι συνεπώς μεγάλης σημασίας σε πολλαπλά επίπεδα, σχετιζόμενα με την ίδια τη μαρίνα,το ευρύτερο αστικό περιβάλλον, αλλά και την τουριστική ανάπτυξη της περιοχής. Τα σοβαρά πολεοδομικά και όχι μόνο προβλήματα καθυστερούν, όμως, το διαγωνισμό.