ΓΔ: 2062.51 0.04% Τζίρος: 55.78 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 12:52:37
Λογότυπο Ernst & Young
Φωτο: Shutterstock

Αυξάνεται η διάθεση για αγορές το 2025, η τιμή παραμένει κυρίαρχο κριτήριο

Η έρευνα EY Future Consumer Index Ελλάδας δείχνει αυξημένη πρόθεση αγορών για το 2025, κυριαρχία της τιμής ως κριτηρίου, μετατόπιση στις ανάγκες πρώτης ανάγκης και συγκρατημένη αισιοδοξία για το λιανεμπόριο.

Αυξημένη εμφανίζεται η πρόθεση των Ελλήνων καταναλωτών για αγορές κατά την εορταστική περίοδο του 2025, σύμφωνα με τα πρώτα ευρήματα της έρευνας EY Future Consumer Index Ελλάδα 2025, που πραγματοποιήθηκε από την EY Ελλάδος σε συνεργασία με την MRB και την Choose Communications. Η τιμή παραμένει το βασικό κριτήριο επιλογής για τους περισσότερους καταναλωτές.

Το ποσοστό όσων σχεδιάζουν να αυξήσουν τις δαπάνες τους ανέρχεται πλέον στο 13% από 4% πέρυσι, ενώ στους νέους 18-29 ετών φτάνει το 26%. Παράλληλα, η πλειοψηφία (59%) δηλώνει πως θα ξοδέψει περίπου τα ίδια χρήματα με πέρυσι, ενώ το 24% σκοπεύει να μειώσει τις αγορές του, έναντι 36% το 2024. Μόνο το 3% δεν προτίθεται να πραγματοποιήσει αγορές.

Οι κύριες κατηγορίες αγορών περιλαμβάνουν τρόφιμα και ποτά (61%), με μεγαλύτερη συμμετοχή από άτομα μεγαλύτερης ηλικίας, και ρούχα και αξεσουάρ (58%), όπου κυριαρχούν οι νεότερες ηλικίες. Οι εμπειρίες, όπως φαγητό εκτός σπιτιού και συναυλίες, προτιμώνται από το 35%, ενώ τα προϊόντα προσωπικής φροντίδας και ομορφιάς συγκεντρώνουν το 32%.

Μόλις το 28% σχεδιάζει να αγοράσει είδη τεχνολογίας και ηλεκτρονικές συσκευές μέσα στις γιορτές, σε αντίθεση με την περίοδο του Black Friday και Cyber Monday, όπου η συγκεκριμένη κατηγορία αποτελεί προτεραιότητα για το 68% των καταναλωτών.

Η τιμή διατηρείται ως κύριο κριτήριο για το 90% των καταναλωτών, αν και το ποσοστό παρουσιάζει μικρή μείωση σε σχέση με πέρυσι (95%). Η ποιότητα του προϊόντος αποτελεί βασικό παράγοντα για το 64% των συμμετεχόντων.

Το ενδιαφέρον για προσφορές και εκπτώσεις υποχωρεί, με το 44% να δηλώνει ότι θα αναζητήσει προϊόντα σε προσφορά, έναντι 55% πέρυσι. Το κριτήριο του brand φαίνεται να ενισχύεται, καθώς το 25% το θεωρεί σημαντικό, έναντι 17% το 2024, δείχνοντας αυξημένη προτίμηση στις μάρκες.

Οι μισοί καταναλωτές (53%) σχεδιάζουν να περάσουν τις γιορτές στο σπίτι με οικογένεια ή φίλους, τάση που είναι εντονότερη στις μεγαλύτερες ηλικίες. Παράλληλα, το 41% θα αγοράσει δώρα για τα αγαπημένα του πρόσωπα, ενώ ένα σημαντικό ποσοστό (32%) δηλώνει πρόθεση να αποφύγει τη σπατάλη φαγητού ή να περιορίσει την υπερκατανάλωση.

Σχολιάζοντας τα αποτελέσματα της έρευνας, ο Θάνος Μαύρος, Εταίρος της EY Ελλάδος και Επικεφαλής Τομέα Λιανεμπορίου της EY στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, επισημαίνει ότι, σε περιβάλλον επίμονου πληθωρισμού, οι καταναλωτές εμφανίζονται ελαφρώς πιο ενεργοί στις εορταστικές τους αγορές, με έμφαση στα είδη πρώτης ανάγκης και περιορισμό των υπερβολικών δαπανών. Η συνολική εικόνα για το λιανεμπόριο εμφανίζεται βελτιωμένη σε σχέση με πέρυσι, δημιουργώντας συγκρατημένη αισιοδοξία για την εορταστική περίοδο.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ