ΓΔ: 2065.42 0.18% Τζίρος: 875.58 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02
εμπορευματοκιβώτια εξαγωγών λιμάνι
Εξαγωγές με κοντέινερ σε λιμάνι, εικόνα διεθνούς εμπορίου και logistics.

Μείωση 5,7% στη διακίνηση φορτίων με φορτηγά το δ’ τρίμηνο του 2024

Η ΕΛΣΤΑΤ κατέγραψε μείωση 5,7% στο βάρος φορτίων που διακινήθηκαν με φορτηγά το δ’ τρίμηνο 2024. Αύξηση παρατηρήθηκε κυρίως σε παλέτες και υγρά χύμα.

Κατά το τέταρτο τρίμηνο του 2024 καταγράφηκε πτώση στον όγκο των φορτίων που διακινήθηκαν με φορτηγά οχήματα ταξινομημένα στην Ελλάδα.

 Συγκεκριμένα, το συνολικό βάρος των φορτίων ανήλθε σε 61.161,4 χιλιάδες τόνους, σημειώνοντας μείωση 5,7% σε σύγκριση με τους 64.874,2 χιλιάδες τόνους του αντίστοιχου τριμήνου του 2023. 

Παράλληλα, τα τονοχιλιόμετρα περιορίστηκαν στα 4.693.337,1 χιλιάδες, καταγράφοντας πτώση 6,6% σε σχέση με τα 5.026.443,2 χιλιάδες το προηγούμενο έτος.

Όσον αφορά τα είδη των μεταφερόμενων φορτίων με βάση τη συσκευασία τους και με τόπο φόρτωσης την Ελλάδα, παρατηρήθηκε αύξηση σε ορισμένες κατηγορίες. 

Οι σημαντικότερες αυξήσεις σημειώθηκαν στα «Εμπορεύματα σε παλέτες», τα οποία αυξήθηκαν κατά 1.701,1 χιλ. τόνους, καθώς και στις κατηγορίες «Υγρά χύμα» και «Λοιπές συσκευασίες»

Αντίθετα, οι κατηγορίες «Στερεά χύμα», «Εμπορευματοκιβώτια» και «Κινητές, αυτοκινούμενες μονάδες» παρουσίασαν μείωση, με τη μεγαλύτερη πτώση να αφορά τα «Στερεά χύμα», που μειώθηκαν κατά 6.568,5 χιλ. τόνους.

Η εικόνα διαφοροποιείται όταν εξετάζουμε τα στοιχεία με βάση τα τονοχιλιόμετρα. Σε αυτή την περίπτωση, θετικές μεταβολές παρατηρήθηκαν στα «Στερεά χύμα», τα οποία σημείωσαν την υψηλότερη αύξηση (151.873,3 χιλ. τονοχιλιόμετρα), στα «Υγρά χύμα» και στα «Εμπορευματοκιβώτια».

 Αντίθετα, μείωση σε τονοχιλιόμετρα καταγράφηκε στα «Εμπορεύματα σε παλέτες» (-233.544,7 χιλ.), στις «Λοιπές συσκευασίες» και στις «Κινητές, αυτοκινούμενες μονάδες».

Αναλύοντας την κατανομή ανά γεωγραφική περιοχή, η Κεντρική Ελλάδα διατήρησε την πρώτη θέση, συγκεντρώνοντας το 40,4% των φορτώσεων. Το ποσοστό αυτό συνιστά αύξηση 9,3% σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2023. Η Αττική ξεχώρισε με τη μεγαλύτερη ποσοστιαία άνοδο, η οποία έφτασε το 11,8%.

Αντίστοιχα, όσον αφορά τις εκφορτώσεις, η Κεντρική Ελλάδα κάλυψε το 39,4% του συνόλου, σημειώνοντας αύξηση 7,5% σε ετήσια βάση. Και σε αυτή την κατηγορία, η Αττική παρουσίασε τη σημαντικότερη άνοδο, με αύξηση 11,1% σε σύγκριση με το δ’ τρίμηνο του 2023.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Σφύρα δικαστηρίου
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Συμβολαιογραφικές πράξεις: Άνοδος 14,8% το 2024 και αύξηση 79,5% στη δεκαετία

Ισχυρή άνοδος στις συμβολαιογραφικές πράξεις το 2024, που έφτασαν τις 961.967, σημειώνοντας αύξηση 14,8% σε σχέση με το 2023 και 79,5% μέσα στη δεκαετία, με αιχμή πλειστηριασμούς, δωρεές και γονικές παροχές.
Εμπορικό πλοίο στη θάλασσα
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ελληνικός στόλος: Αύξηση 0,4% στα πλοία αλλά μείωση 3,8% στη χωρητικότητα

Η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου αυξήθηκε σε 1.842 πλοία τον Σεπτέμβριο, ενώ η συνολική χωρητικότητα μειώθηκε 3,8% σε ετήσια βάση, συνεχίζοντας την τάση συρρίκνωσης του συγκεκριμένου δείκτη σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ.
Άτομα με σακούλες αγορών
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Λιανικό εμπόριο: Άνοδος 3% στον τζίρο το γ’ τρίμηνο 2025

Ο τζίρος του λιανικού εμπορίου έφτασε τα 19,9 δισ. ευρώ το γ’ τρίμηνο 2025, αυξημένος 3% σε ετήσια βάση. Ισχυρή άνοδος σε μεταχειρισμένα είδη και οχήματα, ενώ μειώσεις σημειώθηκαν σε τηλεπικοινωνιακό εξοπλισμό και ποτά.
Οικογένεια σε ελληνικό νησί
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Άνοδος αφίξεων και διανυκτερεύσεων στα καταλύματα τον Σεπτέμβριο

Τον Σεπτέμβριο 2024 καταγράφηκε αύξηση 0,7% στις αφίξεις και 0,9% στις διανυκτερεύσεις, με τους αλλοδαπούς να αποτελούν το 82,4% των αφίξεων και το 90,1% των διανυκτερεύσεων, σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ.