ΓΔ: 1390.49 0.56% Τζίρος: 113.37 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02 DATA
Φώτο: Shutterstock

Οι Έλληνες μάσησαν... 90 εκατ. σε τσίχλες και καραμέλες

Ανέκαμψε το 2019 ο τζίρος στην αγορά τσίχλας και καραμέλας, με τα σούπερ μάρκετ να κερδίζουν έδαφος σε πωλήσεις και να μειώνουν τη διαφορά από τη μικρή λιανική. Ενισχύονται και τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.

Σημάδια ανάκαμψης εμφανίζει η κατηγορία της τσιχλοκαραμέλας, ο συνολικός τζίρος της οποίας εκτιμάται ότι προσέγγισε πέρυσι τα 90 εκατ. ευρώ, επίδοση, η οποία αν και μειωμένη συγκριτικά με την περίοδο πριν την κρίση του 2010, παραμένει εντυπωσιακή. 

Σύμφωνα με τα στοιχεία της φετινής χρονιάς, η δυναμική τόσο στις τσίχλες όσο και στις καραμέλες βαίνει αυξανόμενη, ενώ σε ό,τι αφορά στο κανάλι των σούπερ μάρκετ, οι κωδικοί ιδιωτικής ετικέτας εμφανίζουν υψηλές ταχύτητες. 

Το «βασίλειο» της κατηγορίας της τσιχλοκαραμέλας παραμένει η μικρή λιανική, ωστόσο η ψαλίδα σε σχέση με τα σούπερ μάρκετ φαίνεται ότι κλείνει, με τις εκτιμήσεις της αγοράς να αναφέρουν ότι ο καταμερισμός των πωλήσεων εμφανίζει την τάση να διαμορφωθεί στο 50%- 50%.

Πρωταγωνιστής στην κατηγορία παραμένουν οι τσίχλες, με το συνολικό τζίρο τους να υπολογίζεται ότι το 2019 ανήλθε σε 61 εκατ. ευρώ (μειωμένος κατά 3% σε σχέση με το 2018), ενώ τα έσοδα από τις καραμέλες διατηρήθηκαν στα επίπεδα των 29 εκατ. ευρώ.

Σε ό,τι αφορά πάντως στην πορεία των μεγεθών στα σούπερ μάρκετ, όπου και υπάρχουν μετρήσιμα στοιχεία, το πρόσημο πέρυσι ήταν θετικό. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία της IRI, το 2019 στο κανάλι των σούπερ μάρκετ οι εγχώριοι καταναλωτές μάσησαν  639.480 κιλά τσίχλες, ποσότητα ενισχυμένη κατά 2,3% σε σχέση με το 2018, επίδοση που μεταφράζεται σε τζίρο της τάξεως των 25,6 εκατ. ευρώ. 

Αντίστοιχα σε ο,τι αφορά στις καραμέλες, οι όγκοι πωλήσεων το 2019 ενισχύθηκαν κατά 11,1% σε σχέση με το 2018 στα 1.128.794 κιλά, με το τζίρο να διαμορφώνεται σε 15,7 εκατ. ευρώ. 

Τον πρώτο μήνα του 2020, τα στοιχεία της IRI υποδεικνύουν πως η κατηγορία της τσίχλας ήταν ανοδική σε όγκο κατά 5,6% και σε όρους αξίας κατά 4,8% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, με τον τζίρο να κυμαίνεται σε 1,8 εκατ. ευρώ. Ομοίως η κατηγορία της καραμέλας σημειώνει άνοδο σε όγκο κατά 9,8% και σε αξία κατά 0,7% στα 1,28 εκατ. ευρώ. 

Ανοδικές επιδόσεις, εμφανίζει στην αγορά της τσιχλοκαραμέλας η ιδιωτική ετικέτα,  η οποία, σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, τον φετινό Ιανουάριο σημειώνει στις τσίχλες αύξηση κατά 19,7% σε όγκο πωλήσεων και κατά 35,8% σε αξία. Αντίστοιχα οι κωδικοί ιδιωτικής ετικέτας είναι ανοδικά σε όγκο κατά 19,6% και σε αξία κατά 5,9% και στις καραμέλες. 

Αξίζει, πάντως, να σημειωθεί ότι παρά την ανοδική πορεία που καταγράφει η κατηγορία, δεν έχει καταφέρει να επανέλθει στα προ κρίσης επίπεδα. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι στη κατηγορία της τσίχλας ο συνολικός τζίρος ξεπερνούσε τα 110 εκατ. ευρώ το 2007, κατατάσσοντας τη χώρα μεταξύ των μεγαλύτερων αγορών.

Σε αυτό το πλαίσιο, ο ανταγωνισμός μεταξύ των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στην κατηγορία, είναι έντονος, αφού τόσο οι πολυεθνικές όσο και εγχώριες επιχειρήσεις ενδυναμώνουν συνεχώς τις στρατηγικές προώθησης των προϊόντων τους. 

Ενδιαφέρον είναι επίσης ότι κατηγορία της τσιχλοκαραμέλας αποτελεί από τις λίγες που δεν εμφανίζουν υψηλό ποσοστό προσφορών ή πολυσυσκευσιών. Η τάση που επικρατεί στους καταναλωτές είναι να επιλέγουν απλή συσκευασία ενώ μπορεί να αγοράσουν περισσότερες από μια γεύσεις. Συνεπώς το «παιχνίδι» του ανταγωνισμού επικεντρώνεται στον εμπλουτισμό του κωδικολογίου με νέες γεύσεις προκειμένου να διατηρηθεί το ενδιαφέρον των καταναλωτών.

Ακόμα μια τάση στην οποία οι επιχειρήσεις καλούνται να προσαρμοστούν είναι η σταδιακή υποκατάσταση της ζάχαρης στο πλαίσιο της ευρύτερης βελτίωσης των διατροφικών συνηθειών των καταναλωτών. 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ψωνίζουμε περισσότερα τρόφιμα αλλά... με ταχύτητα αστραπής

Μεγάλες αλλαγές φέρνει η πανδημία στη λιανική τροφίμων: οι καταναλωτές έκαναν 82 εκατ. λιγότερες επισκέψεις σε καταστήματα, μείωσαν το χρόνο παραμονής, αλλά αύξησαν κατά 400 εκατ. ευρώ τις αγορές τους.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σκληρός ανταγωνισμός για τα 400 εκατ. της ελληνικής αγοράς αναψυκτικών

Αυξήθηκε το 2022 ο όγκος των πωλήσεων μη αλκοολούχων ποτών, παρά τη γενική πτώση της κατανάλωσης. Μεγάλοι και μικρότεροι παίκτες ανταγωνίζονται σκληρά για τα μερίδια, ενώ κέρδισαν πολύ έδαφος τα προϊόντα private label.
Olive-Tree-Elies
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Έγινε... hitech το ελαιόλαδο, μεγάλη πρόκληση οι διεθνείς αγορές

Πώς η ελληνική παραγωγή ξεφεύγει σταδιακά από το μοντέλο των χιλιάδων ελαιοτριβείων χαμηλής τεχνολογίας και περνά σε σύγχρονες μεθόδους παραγωγής. Γιατί είναι μύθος η διαπίστωση «έχουμε το καλύτερο λάδι», τι χρειάζεται για αύξηση εξαγωγών.