ΓΔ: 1401.58 0.28% Τζίρος: 97.06 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 DATA

Οι έξι νέοι μνηστήρες για το ΣΔΙΤ των φοιτητικών εστιών Δ. Μακεδονίας

Ισχυρό επενδυτικό ενδιαφέρον και στη «δεύτερη ευκαιρία» του ΣΔΙΤ για την ανέγερση φοιτητικών εστιών στις πανεπιστημιουπόλεις Κοζάνης, Καστοριάς, Φλώρινας και Πτολεμαΐδας, για τη φιλοξενία 750 φοιτητών.

Μεγάλοι όμιλοι και μεσαίου μεγέθους τεχνικές εταιρείες έδωσαν εκ νέου το «παρών» στον διαγωνισμό για το ΣΔΙΤ των φοιτητικών εστιών στις πανεπιστημιουπόλεις της Δυτικής Μακεδονίας. Πρόκειται για το έργο που προκηρύχθηκε πρώτη φορά τον Δεκέμβριο του 2023, προσέλκυσε πέντε «ισχυρούς» μνηστήρες, αλλά ματαιώθηκε και προκηρύχθηκε ξανά τον περασμένο Ιούλιο, με μικρότερο αντικείμενο αλλά ίδιο προϋπολογισμό ύψους 105,34 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ).

Αυτή τη φορά οι ενδιαφερόμενοι για τη διεκδίκηση του έργου της μελέτης, ανέγερσης, τεχνικής διαχείρισης και συντήρησης των φοιτητικών εστιών σε Κοζάνη, Καστοριά, Φλώρινα και Πτολεμαΐδα, είναι έξι. Σύμφωνα με πληροφορίες, πρόκειται για τους εξής: ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις-Intrakat, ΑΒΑΞ, ΕΚΤΕΡ-ΤΕΝΑ-ΕΡΕΤΒΟ, Metlen, ΑΤΕΣΕ. Εξ αυτών, η συμμαχία ΕΚΤΕΡ-ΤΕΝΑ-ΕΡΕΤΒΟ δεν είχε συμμετάσχει στον πρώτο διαγωνισμό, οπότε εκπροσωπώντας τους μικρότερους εργολάβους είχε τότε λάβει μέρος η ΤΕΚΑΛ.

Σε κάθε περίπτωση, το κυρίως μενού του διαγωνισμού, κατά το οποίο θα οριστικοποιηθεί το φυσικό αντικείμενο είναι ο ανταγωνιστικός διάλογος, στον οποίο θα συμμετάσχουν οι προεπιλεγέντες υποψήφιοι. Επίσης, σε αυτή τη φάση θα «κλειδώσει» η διάρκεια της σύμβασης σύμπραξης, που θα είναι κατά το μέγιστο 30 έτη, εκ των οποίων τα 3 έτη είναι η φάση κατασκευής, καθώς και το ύψος των πληρωμών διαθεσιμότητας του ιδιωτικού φορέα σύμπραξης. Στόχος είναι οι οικονομικές προσφορές να κατατεθούν εντός του 2025.

Στόχος η φιλοξενία 750 φοιτητών

Στόχος του έργου είναι να αποκτήσει το Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας φοιτητικές εστίες υψηλού επιπέδου για 750 φοιτητές, δημιουργώντας παράλληλα «κοινότητες» χωρίς σπουδαστές και καθηγητές να υποχρεούνται σε πολλές μετακινήσεις. Σήμερα, τα 22 τμήματα που απαρτίζουν τις 7 σχολές του πανεπιστημίου, εντοπίζονται σε εγκαταστάσεις σε όλη την περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας, με τη συντριπτική πλειοψηφία να βρίσκονται σε απόσταση από 2 ως και 3,6 χιλιόμετρα από το κέντρο κάθε πόλης.

Πρόκειται για ένα από τα μεγαλύτερα ακαδημαϊκά ιδρύματα της χώρας, αφού φοιτούν περίπου 18 χιλιάδες σπουδαστές και στελεχώνεται από εξειδικευμένο ακαδημαϊκό προσωπικό που αριθμεί περίπου 600 άτομα.

Ο ανάδοχος της σύμβασης σύμπραξης, προϋπολογισμού χωρίς ΦΠΑ 84,95 εκατ., θα αναλάβει να κατασκευάσει τις φοιτητικές εστίες στις πανεπιστημιουπόλεις ΖΕΠ Κοζάνης και Καστοριάς, καθώς και σε Φλώρινα και Πτολεμαΐδα. Σημειώνεται ότι ενώ ο πρώτος διαγωνισμός προέβλεπε συνεδριακό κέντρο στην Κοζάνη, αυτό έμεινε «εκτός» σε αυτή την προκήρυξη.

Τα προτεινόμενα συγκροτήματα φοιτητικών εστιών θα περιλαμβάνουν χώρους μόνιμης διαμονής και φιλοξενίας φοιτητών και καθηγητών, χώρους υγιεινής και κοινόχρηστους χώρους, όπως καθιστικά, πλήρως εξοπλισμένες κουζίνες και αναγνωστήρια. Ακόμη, φοιτητική λέσχη για τη σίτιση των φοιτητών, καθώς και κοινόχρηστους χώρους για μελέτη και ψυχαγωγία, πχ. βιβλιοθήκη ή coworking spaces.

Ειδικότερα, στην Κοζάνη το συγκρότημα φοιτητικών εστιών προβλέπεται να έχει δυναμικότητα φιλοξενίας περίπου 350 ατόμων, με τη φοιτητική λέσχη να εξυπηρετεί καθημερινά 700-800 άτομα, ανεξαρτήτως εάν μένουν ή όχι εντός συγκροτήματος. Αντίστοιχα, στην Καστοριά οι φοιτητικές εστίες προορίζονται για φιλοξενία 150 ατόμων και η λέσχη για τη σίτιση 400 ατόμων καθημερινά.

Όσον αφορά στη Φλώρινα, προτείνεται συνολική δυναμικότητα φιλοξενίας περίπου 150 ατόμων και φοιτητική λέσχη δυναμικότητας 350 ατόμων. Τέλος, για την Πτολεμαΐδα προβλέπεται δυναμικότητα φιλοξενίας περίπου 100 ατόμων. Συνολικά, θα ανεγερθούν κύριοι χώροι 22.019 τ.μ. στις τέσσερις περιοχές, με το συνολικό εμβαδό των συγκροτημάτων να ανέρχεται σε 28.700 τ.μ. και περιβάλλοντες χώρους που θα ανέλθουν σε 33.920 τ.μ. Σημειώνεται ότι το συνολικό εμβαδό του συνεδριακού χώρου που προβλεπόταν για την Κοζάνη στον πρώτο διαγωνισμό ήταν 6.652 τ.μ., με περιβάλλοντα χώρο 9.380 τ.μ.

Θα πρέπει, ακόμη, να φτιαχτούν τα απαραίτητα δίκτυα, ύδρευσης, τηλεπικοινωνιών, οδικών υποδομών, καθώς επίσης χώροι στάθμευσης και ηλεκτροφόρτισης, ποδηλατόδρομοι, αλλά και έργα πρασίνου σε κάθε συγκρότημα. Προβλέπεται, δε, στη προκήρυξη ότι ο σχεδιασμός θα πρέπει να γίνει βάσει των αρχών βιοκλιματικού σχεδιασμού, συμπεριλαμβανομένης της χρήσης ανανεώσιμης ενέργειας, δημιουργώντας κτήρια τουλάχιστον μηδενικής κατανάλωσης (Zero Energy Building).

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

pyrkal
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Όλο το σχέδιο των 421 εκατ. ευρώ για το πάρκο 9 υπουργείων στον Υμηττό

Στην εκκίνηση ο διαγωνισμός για ένα από τα μεγαλύτερα έργα ΣΔΙΤ. Δημοσιεύθηκε η προκήρυξη στην εφημερίδα της ΕΕ. Μεταφορά υπουργείων και άλλων φορέων, 80 στρέμματα πρασίνου και σύνδεση με το μετρό.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τέσσερις ισχυροί των κατασκευών στη μάχη για οδικό ΣΔΙΤ 445 εκατ. ευρώ

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις – Μυτιληναίος και ΑΒΑΞ διεκδικούν το έργο «Θεσσαλονίκη – Έδεσσα». Σκυτάλη από τους μεγάλους αυτοκινητόδρομους έχουν πάρει οι περιφερειακές οδικές συνδέσεις, με έργα 2,2 δισ. ευρώ.
oikodomi, kataskeues
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ακριβότερα θα γίνουν για τους χρήστες τα έργα που προχωρούν με ΣΔΙΤ

Νέο μοντέλο για συμπράξεις δημόσιου – ιδιωτικού τομέα, καθώς οι πληρωμές διαθεσιμότητας έχουν εξαντλήσει το δημοσιονομικό περιθώριο ως το 2029. Τέσσερα κτηριακά ΣΔΙΤ που ξεπερνούν τα 650 εκατ. ευρώ υπογράφονται μέσα στο 2024.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πού «κολλάνε» τα μεγάλα έργα της Αττικής για λύσεις στο κυκλοφοριακό

Αναζητούν φόρμουλα οι τεχνικές εταιρείες ακόμα και για μηδενισμό της συμμετοχής του Δημοσίου σε κρίσιμα έργα εντός αστικού ιστού,, ώστε να ζωντανέψουν οι πρότυπες προτάσεις. Εξετάζει νομοθετικές αλλαγές η κυβέρνηση.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ελληνική ιστορία παραλόγου με πεζογέφυρα που ήταν έτοιμη να καταρρεύσει

Πώς οι φορείς της τοπικής αυτοδιοίκησης πετούν το μπαλάκι της ευθύνης και υποχρεώνεται το υπουργείο Υποδομών να την αναλάβει για να αποφευχθούν τα χειρότερα. Τι συνέβη με πεζογέφυρα στο Κάστρο Βοιωτίας.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Με ιδιωτικά κεφάλαια θα αξιοποιηθούν οι σταθμοί Πειραιά, Θεσσαλονίκης

Έρχεται διαγωνισμός για την αξιοποίηση του σιδηροδρομικού σταθμού Πειραιά, ενός από τα εμβληματικά ακίνητα της ΓΑΙΑΟΣΕ. Ωριμάζει σταδιακά και το ολικό «λίφτινγκ» του σιδηροδρομικού σταθμού Θεσσαλονίκης.