ΓΔ: 1397.63 0.94% Τζίρος: 86.84 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 DATA
pyrkal
Φώτο: George Vitsaras / SOOC

Όλο το σχέδιο των 421 εκατ. ευρώ για το πάρκο 9 υπουργείων στον Υμηττό

Στην εκκίνηση ο διαγωνισμός για ένα από τα μεγαλύτερα έργα ΣΔΙΤ. Δημοσιεύθηκε η προκήρυξη στην εφημερίδα της ΕΕ. Μεταφορά υπουργείων και άλλων φορέων, 80 στρέμματα πρασίνου και σύνδεση με το μετρό.

Στην αφετηρία μπήκε το μεγάλο ΣΔΙΤ των 421 εκατ. ευρώ για τη δημιουργία του κυβερνητικού πάρκου «Ανδρέας Λεντάκης» στις πρώην εγκαταστάσεις της ΠΥΡΚΑΛ, που αναμένεται να προσελκύσει το ενδιαφέρον μεγάλων κατασκευαστικών ομίλων. Η δημοσίευση της προκήρυξης στην εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης γυρίζει την κλεψύδρα για τη μετεγκατάσταση εννέα υπουργείων και άλλων δημοσίων φορέων από το κέντρο της Αθήνας στο ακίνητο των 154 στρεμμάτων στη Δάφνη.

Τη διενέργεια του διαγωνισμού, για ένα από τα μεγαλύτερα έργα ΣΔΙΤ που έχει προχωρήσει το ελληνικό Δημόσιο, έχει αναλάβει η ειδική μονάδα συμβάσεων στρατηγικής σημασίας (PPF) του ΤΑΙΠΕΔ. Η σύμβαση ανάθεσης υπεγράφη με το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών στις αρχές Ιουνίου. Ο διαγωνισμός διενεργείται με τη μέθοδο του ανταγωνιστικού διαλόγου. Προβλέπεται, δε, στην προκήρυξη ότι ο ελάχιστος αριθμός υποψηφίων που θα κληθούν να συμμετάσχουν στη δεύτερη φάση είναι τρεις.

Ο διαγωνισμός του έργου, εκτιμώμενης αξίας 421 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ), αφορά στη μελέτη, χρηματοδότηση, κατασκευή, λειτουργία και συντήρηση για 30 χρόνια του κυβερνητικού πάρκου, συμπεριλαμβανομένης της ανάπτυξης ενός μεγάλου αστικού πάρκου στην περιοχή του δήμου Δάφνης – Υμηττού. Η προθεσμία για την υποβολή ενδιαφέροντος συμμετοχής είναι η 6η Σεπτεμβρίου 2024.

Διοικητικό πάρκο και «πνεύμονας» πρασίνου

Στόχος του φιλόδοξου -και πρωτοφανούς για τα ελληνικά δεδομένα- εγχειρήματος, που έχει ένθερμους υποστηρικτές αλλά έχει συγκεντρώσει και αντιδράσεις, είναι η αποσυμφόρηση του κέντρου της πόλης. Σήμερα, τα υπουργεία και οι φορείς που πρόκειται να μεταφερθούν στις παλιές εγκαταστάσεις της ΕΒΟ-ΠΥΡΚΑΛ είναι διασκορπισμένα σε 127 κτήρια, κατά 85% μισθωμένα, στο κέντρο της Αθήνας, ενώ διευθύνσεις τους είναι ακόμα σε Πειραιά, Μαρούσι, Χολαργό. Το δημοσιονομικό όφελος υπολογίζεται σε 1 δισ. ευρώ σε βάθος 30ετίας.

Παράλληλα, θα αναπτυχθεί ο πρώτος αειφορικός υπερτοπικός πόλος διοίκησης στη χώρα που θα λειτουργήσει ως «πνεύμονας πρασίνου», αφού θα περιβάλλεται από 80 στρ. πρασίνου και θα διαθέτει 40 στρ. κοινόχρηστων χώρων.

Ειδικότερα, στο κυβερνητικό πάρκο θα μεταφερθούν τα υπουργεία Οικονομίας και Οικονομικών, Ανάπτυξης, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας, Αγροτικής Ανάπτυξης, Υγείας, Τουρισμού, Πολιτισμού και Εσωτερικών, καθώς και φορείς (ΑΑΔΕ, Υπερταμείο, ΤΑΙΠΕΔ, ΕΤΑΔ).

Τα μισθώματα και τα λειτουργικά κόστη για τη στέγαση των εν λόγω υπηρεσιών ανέρχονται ετησίως σε 33,16 εκατ. ευρώ. Στον χώρο των 155 στρ., εκ των οποίων τα οικοδομήσιμα θα είναι 46,5 στρ., ένα ποσοστό δηλαδή 30%, σύμφωνα με το εγκεκριμένο Ειδικό Πολεοδομικό Σχέδιο, θα διατηρηθούν 25 από τα 91 παλαιά βιομηχανικά κτήρια, ενώ θα φτιαχτούν και νέα.

Σύνδεση με το μετρό της Δάφνης

Παράλληλα, το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών έχει αναλάβει ως αναθέτουσα αρχή να επιταχύνει τις διαδικασίες για τη μελέτη και κατασκευή έργων που απαιτούνται για τη σύνδεση του κυβερνητικού πάρκου με τον σταθμό «Δάφνη» της Γραμμής 2 του μετρό. Σημειώνεται ότι το ακίνητο απέχει 3 χλμ. από το κέντρο της Αθήνας.

Για την ασφαλή διέλευση των πεζών από τον σταθμό του μετρό ως τον χώρο της ΠΥΡΚΑΛ, θα κατασκευαστεί υπόγεια σήραγγα, τη λειτουργία και συντήρηση της οποίας θα αναλάβει η Ελληνικό Μετρό. Πάντως, ένας από τους κύριους άξονες της κριτικής προς το σχέδιο της κυβέρνησης παραμένει η κυκλοφοριακή επιβάρυνση της ήδη επιβαρυμένης αστικής περιοχής του δήμου Δάφνης – Υμηττού.

Στο εγκεκριμένο ΕΠΣ επισημαίνεται ότι για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων λόγω της προσέλευσης μεγάλου αριθμού επισκεπτών και καθημερινών χρηστών, πέραν της χρήσης των προβλεπόμενων χώρων στάθμευσης εντός ακινήτου και του υφισταμένου σταθμού μετρό θα πρέπει να γίνουν και άλλες παρεμβάσεις. Ειδικότερα, να προσαρμοστεί το οδικό  δίκτυο για να απορροφήσει την επιβάρυνση, να κατασκευαστούν πεζόδρομοι και οδοί ήπιας κυκλοφορίας, να γίνει διαχείριση της στάθμευσης στους γύρω δρόμους που συνδέονται με κεντρικές αρτηρίες.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τέσσερις ισχυροί των κατασκευών στη μάχη για οδικό ΣΔΙΤ 445 εκατ. ευρώ

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις – Μυτιληναίος και ΑΒΑΞ διεκδικούν το έργο «Θεσσαλονίκη – Έδεσσα». Σκυτάλη από τους μεγάλους αυτοκινητόδρομους έχουν πάρει οι περιφερειακές οδικές συνδέσεις, με έργα 2,2 δισ. ευρώ.
oikodomi, kataskeues
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ακριβότερα θα γίνουν για τους χρήστες τα έργα που προχωρούν με ΣΔΙΤ

Νέο μοντέλο για συμπράξεις δημόσιου – ιδιωτικού τομέα, καθώς οι πληρωμές διαθεσιμότητας έχουν εξαντλήσει το δημοσιονομικό περιθώριο ως το 2029. Τέσσερα κτηριακά ΣΔΙΤ που ξεπερνούν τα 650 εκατ. ευρώ υπογράφονται μέσα στο 2024.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πού «κολλάνε» τα μεγάλα έργα της Αττικής για λύσεις στο κυκλοφοριακό

Αναζητούν φόρμουλα οι τεχνικές εταιρείες ακόμα και για μηδενισμό της συμμετοχής του Δημοσίου σε κρίσιμα έργα εντός αστικού ιστού,, ώστε να ζωντανέψουν οι πρότυπες προτάσεις. Εξετάζει νομοθετικές αλλαγές η κυβέρνηση.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ποια είναι τα έργα που θα σώσουν την Αθήνα από το κυκλοφοριακό χάος

Το α' εξάμηνο του 2025 δημοπρατείται ο κόμβος Σκαραμαγκά, ενώ έρχεται στο προσκήνιο ο άξονας Ελευσίνα - Οινόφυτα για λιγότερα φορτηγά στον Κηφισό. Πρόταση της Lamda για τη σήραγγα Ηλιουπόλεως.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Κατασκευές: Ζητούνται 55.000 εργαζόμενοι, πάνω από 100 ευρώ το ημερομίσθιο

Εκτιμήσεις για ελλείψεις ακόμη και 100.000 εργαζομένων τα επόμενα χρόνια. Το ανεκτέλεστο των έργων έχει σκαρφαλώσει σε ιστορικά υψηλά. Δεν μπαίνει νέο «αίμα» στον κλάδο την τελευταία δεκαετία.