Ανεβάζει δυναμική η νέα παραχώρηση της Αττικής Οδού μετά το deal της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με το Latsco Family Office, συμφερόντων της Μαριάννας Λάτση, για την απόκτηση συμμετοχής 10% στη νέα εταιρεία με premium 15% έναντι της αρχικής δεσμευτικής επένδυσης. Μετά το θηριώδες τίμημα των 3,27 δισ. ευρώ, που κρατά τα σκήπτρα του υψηλότερου που έχει επιτύχει ποτέ το ΤΑΙΠΕΔ, η συμφωνία ανεβάσει ακόμη υψηλότερα την αποτίμηση όχι μόνο για την Αττική Οδό, αλλά συνολικά για τις παραχωρήσεις.
Όπως έγινε γνωστό, εχθές, μέσω χρηματιστηριακής ανακοίνωσης, ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ σε συνέχεια των συμβατικών του υποχρεώσεων, κατόπιν συμφωνίας με την εταιρεία Latsco Direct Investments Cyprus Limited προτίθεται να υποβάλει στο ΤΑΙΠΕΔ αίτημα για την απόκτηση από την τελευταία του 10% του μετοχικού κεφαλαίου της «Νέα Αττική Οδός Παραχώρηση ΜΑΕ».
Δεδομένου ότι η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ κάλυψε με ίδια κεφάλαια ποσό 671 εκατ. ευρώ από το εφάπαξ τίμημα για τη νέα 25ετή παραχώρηση της Αττικής Οδού, η επένδυση εκτιμάται συνολικά λίγο πάνω από τα 77,1 εκατ. ευρώ. Την ίδια στιγμή, το family office δεν αναλαμβάνει μέρος του δανεισμού που απαιτήθηκε για τη χρηματοδότηση του καταβληθέντος από την προηγούμενη Πέμπτη τιμήματος.
Δυνατότητα επιπλέον διάθεσης ως και 39%
Επισφραγίζοντας την καλή τους συνεργασία, που κρατά από το 2021, με ένα διόλου ευκαταφρόνητο premium 15%, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Latsco Family Office αυξάνουν την υπεραξία της νέας παραχώρησης και δίνουν τον τόνο για τη συνέχεια. Αφού, όπως έχει γράψει το BD, ο αρχικός μέτοχος έχει τη δυνατότητα κατά την πρώτη πενταετία της σύμβασης να μεταβιβάσει ποσοστό ως και το 49% του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας παραχώρησης.
Εξάλλου, πηγές του ομίλου δεν έχουν κρύψει πως εφόσον υπάρξει σοβαρό επενδυτικό ενδιαφέρον με συμφέροντες όρους, θα εξετασθεί η διάθεση επιπλέον ποσοστού.
Σημειώνεται πως η σύμβαση παραχώρησης προβλέπει, ακόμη, τη δυνατότητα εισαγωγής στο Χρηματιστήριο, με τη σχετική αίτηση να μπορεί να γίνει οποτεδήποτε μετά την ημερομηνία παραχώρησης. Όπως έχει τονίσει, πάντως, ο επικεφαλής του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Γιώργος Περιστέρης, εξετάζονται διάφορα εναλλακτικά σενάρια για την αξιοποίηση του τομέα των παραχωρήσεων, χωρίς όμως να υπάρχει μέχρι στιγμής κάποια απόφαση.
Έχοντας καταστεί κυρίαρχη στις παραχωρήσεις, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ αναμένει συνολικά μερίσματα της τάξεως των 11 δισ. ευρώ, εκ των οποίων άνω των 8 δισ. από τις οδικές παραχωρήσεις (συμπεριλαμβανομένης και της Εγνατίας Οδού), κατά τη διάρκεια ζωής των εν λόγω συβμάσεων.
Μαγνήτης επενδύσεων
Πάντως ο ένας μετά τον άλλο οι κατασκευαστικοί όμιλοι της χώρας -και όχι μόνο, όπως απέδειξε η συμφωνία του Latsco Family Office για τη Νέα Αττική Οδό- στοχεύουν στην ενίσχυση των χαρτοφυλακίων τους με συμμετοχές σε έργα παραχωρήσεων και ΣΔΙΤ, εντός και εκτός Ελλάδος. Οι σταθερές ταμειακές ροές που προσφέρουν και οι μερισματικές αποδόσεις, σε συνδυασμό με τον μακρόπνοο χρονικό ορίζοντα, εξασφαλίζουν ορατότητα στα «ταμεία» και μειώνουν το ρίσκο της επένδυσης.
Από την τρίτη κιόλας ημέρα της παρουσίας της η Νέα Αττική Οδός έδωσε το στίγμα μίας νεόκοπης δευτερογενούς αγοράς στον τομέα των παραχωρήσεων, που μπορεί να είναι ιδιαίτερα προσοδοφόρα. Σε αυτό το πλαίσιο, το next big thing αυτής της αγοράς αναμένεται να είναι το τμήμα του ΒΟΑΚ από Χανιά ως Ηράκλειο. Και εδώ η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ θα μοιράζει την τράπουλα, αφού η νέα παραχώρηση θα ενταχθεί στο χαρτοφυλάκιό της τους επόμενους μήνες.
Μάλιστα, ο κ. Περιστέρης έχει αφήσει ανοιχτό το παράθυρο για ενίσχυση του σχήματος που θα αναλάβει το μεγάλο έργο, ενδεχόμενο που θα εξετασθεί όταν θα είναι πια ορατός ο χρονικός ορίζοντας αυτού.