ΓΔ: 1392.47 0.57% Τζίρος: 40.25 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 14:13:33 DATA
Φωτο: Shutterstock

Συνεχίζει να τρελαίνει τα... κοντέρ των επενδυτών η Αττική Οδός

Από το ήδη υψηλό τίμημα των 3,27 δισ., η συμφωνία με τη Μ. Λάτση ανεβάζει 15% περισσότερο την αποτίμηση του οδικού άξονα. Δυνατότητα πώλησης επιπλέον 39% των μετοχών έχει η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. «Μαγνήτης» και ο ΒΟΑΚ.

Ανεβάζει δυναμική η νέα παραχώρηση της Αττικής Οδού μετά το deal της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με το Latsco Family Office, συμφερόντων της Μαριάννας Λάτση, για την απόκτηση συμμετοχής 10% στη νέα εταιρεία με premium 15% έναντι της αρχικής δεσμευτικής επένδυσης. Μετά το θηριώδες τίμημα των 3,27 δισ. ευρώ, που κρατά τα σκήπτρα του υψηλότερου που έχει επιτύχει ποτέ το ΤΑΙΠΕΔ, η συμφωνία ανεβάσει ακόμη υψηλότερα την αποτίμηση όχι μόνο για την Αττική Οδό, αλλά συνολικά για τις παραχωρήσεις.

Όπως έγινε γνωστό, εχθές, μέσω χρηματιστηριακής ανακοίνωσης, ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ σε συνέχεια των συμβατικών του υποχρεώσεων, κατόπιν συμφωνίας με την εταιρεία Latsco Direct Investments Cyprus Limited προτίθεται να υποβάλει στο ΤΑΙΠΕΔ αίτημα για την απόκτηση από την τελευταία του 10% του μετοχικού κεφαλαίου της «Νέα Αττική Οδός Παραχώρηση ΜΑΕ».

Δεδομένου ότι η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ κάλυψε με ίδια κεφάλαια ποσό 671 εκατ. ευρώ από το εφάπαξ τίμημα για τη νέα 25ετή παραχώρηση της Αττικής Οδού, η επένδυση εκτιμάται συνολικά λίγο πάνω από τα 77,1 εκατ. ευρώ. Την ίδια στιγμή, το family office δεν αναλαμβάνει μέρος του δανεισμού που απαιτήθηκε για τη χρηματοδότηση του καταβληθέντος από την προηγούμενη Πέμπτη τιμήματος.

Δυνατότητα επιπλέον διάθεσης ως και 39%

Επισφραγίζοντας την καλή τους συνεργασία, που κρατά από το 2021, με ένα διόλου ευκαταφρόνητο premium 15%, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Latsco Family Office αυξάνουν την υπεραξία της νέας παραχώρησης και δίνουν τον τόνο για τη συνέχεια. Αφού, όπως έχει γράψει το BD, ο αρχικός μέτοχος έχει τη δυνατότητα κατά την πρώτη πενταετία της σύμβασης να μεταβιβάσει ποσοστό ως και το 49% του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας παραχώρησης.

Εξάλλου, πηγές του ομίλου δεν έχουν κρύψει πως εφόσον υπάρξει σοβαρό επενδυτικό ενδιαφέρον με συμφέροντες όρους, θα εξετασθεί η διάθεση επιπλέον ποσοστού.

Σημειώνεται πως η σύμβαση παραχώρησης προβλέπει, ακόμη, τη δυνατότητα εισαγωγής στο Χρηματιστήριο, με τη σχετική αίτηση να μπορεί να γίνει οποτεδήποτε μετά την ημερομηνία παραχώρησης. Όπως έχει τονίσει, πάντως, ο επικεφαλής του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Γιώργος Περιστέρης, εξετάζονται διάφορα εναλλακτικά σενάρια για την αξιοποίηση του τομέα των παραχωρήσεων, χωρίς όμως να υπάρχει μέχρι στιγμής κάποια απόφαση.

Έχοντας καταστεί κυρίαρχη στις παραχωρήσεις, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ αναμένει συνολικά μερίσματα της τάξεως των 11 δισ. ευρώ, εκ των οποίων άνω των 8 δισ. από τις οδικές παραχωρήσεις (συμπεριλαμβανομένης και της Εγνατίας Οδού), κατά τη διάρκεια ζωής των εν λόγω συβμάσεων.

Μαγνήτης επενδύσεων

Πάντως ο ένας μετά τον άλλο οι κατασκευαστικοί όμιλοι της χώρας -και όχι μόνο, όπως απέδειξε η συμφωνία του Latsco Family Office για τη Νέα Αττική Οδό- στοχεύουν στην ενίσχυση των χαρτοφυλακίων τους με συμμετοχές σε έργα παραχωρήσεων και ΣΔΙΤ, εντός και εκτός Ελλάδος. Οι σταθερές ταμειακές ροές που προσφέρουν και οι μερισματικές αποδόσεις, σε συνδυασμό με τον μακρόπνοο χρονικό ορίζοντα, εξασφαλίζουν ορατότητα στα «ταμεία» και μειώνουν το ρίσκο της επένδυσης.

Από την τρίτη κιόλας ημέρα της παρουσίας της η Νέα Αττική Οδός έδωσε το στίγμα μίας νεόκοπης δευτερογενούς αγοράς στον τομέα των παραχωρήσεων, που μπορεί να είναι ιδιαίτερα προσοδοφόρα. Σε αυτό το πλαίσιο, το next big thing αυτής της αγοράς αναμένεται να είναι το τμήμα του ΒΟΑΚ από Χανιά ως Ηράκλειο. Και εδώ η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ θα μοιράζει την τράπουλα, αφού η νέα παραχώρηση θα ενταχθεί στο χαρτοφυλάκιό της τους επόμενους μήνες.

Μάλιστα, ο κ. Περιστέρης έχει αφήσει ανοιχτό το παράθυρο για ενίσχυση του σχήματος που θα αναλάβει το μεγάλο έργο, ενδεχόμενο που θα εξετασθεί όταν θα είναι πια ορατός ο χρονικός ορίζοντας αυτού.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Περνά στην... παράταση η Αττική Οδός: Πότε θα αναλάβει η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ

Έπεσαν οι υπογραφές για να πάρει τον «χρυσό» αυτοκινητόδρομο η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, αλλά δεν αναμένεται να αναλάβει τη λειτουργία πριν το α' τρίμηνο του 2025. Μέχρι τότε θα την κρατήσει ο υφιστάμενος παραχωρησιούχος.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

«Πράσινο» από το Ελεγκτικό Συνέδριο για την παραχώρηση της Αττικής Οδού

Με τη βούλα του Ελεγκτικού Συνεδρίου ξεκίνησε η αντίστροφη μέτρηση για την υπογραφή της νέας σύμβασης παραχώρησης της Αττικής Οδού για 25 έτη στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Οι εκκρεμότητες βρίσκονται πια στο γήπεδο του Δημοσίου.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

«Γκάζια» στα έσοδα της Αττικής Οδού λίγο πριν περάσει στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ

Ένα εξάμηνο προτού γίνει αλλαγή σκυτάλης, με τις εργασίες βαριάς συντήρησης του άξονα σε πλήρη εξέλιξη, τα έσοδα του αυτοκινητόδρομου συνέχισαν το πρώτο τρίμηνο του 2024 την ανοδική πορεία, ξεπερνώντας τα 50 εκατ. ευρώ.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Απέραντο εργοτάξιο γίνεται πάλι η Αττική: Τα κορυφαία έργα και τα εμπόδια

Οι μεγάλες αστικές αναπλάσεις σε Αθηναϊκή Ριβιέρα και Βοτανικό και οι πόλοι logistics σε Θριάσιο και Φυλή αλλάζουν τον χάρτη. Έργα άνω των 10 δισ. στα σκαριά. Πού «κολλάνε» η Γραμμή 4 του μετρό και οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πού «κολλάνε» τα μεγάλα έργα της Αττικής για λύσεις στο κυκλοφοριακό

Αναζητούν φόρμουλα οι τεχνικές εταιρείες ακόμα και για μηδενισμό της συμμετοχής του Δημοσίου σε κρίσιμα έργα εντός αστικού ιστού,, ώστε να ζωντανέψουν οι πρότυπες προτάσεις. Εξετάζει νομοθετικές αλλαγές η κυβέρνηση.