Το πρώτο αμυδρό σημάδι αποκλιμάκωσης των τιμών στην αγορά –έστω και με αργούς ρυθμούς– φάνηκε από τον Απρίλιο. Και το ενδιαφέρον στοιχείο στην προκειμένη περίπτωση είναι το γεγονός ότι στον τέταρτο μήνα του χρόνου τόσο ο όγκος όσο και η αξία των πωλήσεων στο πρώτο τετράμηνο του χρόνου σημείωσαν αύξηση.
Βέβαια, για αποκλειστικά συγκυριακούς λόγους – λόγω του Πάσχα – στη διάρκεια του Μαΐου οι μειώσεις αυτές επιταχύνθηκαν. Και φαίνεται πως στους επόμενους μήνες, με το τουριστικό κύμα να ενισχύεται εβδομάδα με την εβδομάδα, η άνοδος των πωλήσεων στις αλυσίδες των σούπερ μάρκετ θα επιταχυνθεί σημαντικά. Παράλληλα, κι αυτό είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακό, δεδομένου ότι προκαλεί αναταράξεις και ανακατατάξεις στην αγορά, τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας συνεχίζουν να «τρέχουν» με υψηλότερους ρυθμούς έναντι των επωνύμων και μήνα με τον μήνα να ενισχύουν το μερίδιο τους στην αγορά.
Αναλυτικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία της Circana που αφορούν στις εξελίξεις του Απριλίου, οι πωλήσεις του οργανωμένου λιανεμπορίου αυξήθηκαν, τόσο ως προς τον όγκος όσο και ως προς την αξία, κατά 1,9%, ενώ η μέση τιμή μειώθηκε κατά 0,1%.
Το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας διαμορφώθηκε στο 27,1% έναντι 72,9% των επωνύμων προϊόντων. Ο ρυθμός ανάπτυξης των pl «τρέχει» με 4,5% έναντι 0,9% των επωνύμων προϊόντων. Το μεγαλύτερο μερίδιο το διαθέτουν στις κατηγορίες των τροφίμων, με 27,5%, ακολουθούν τα είδη καθαρισμού σπιτιού με 27% και στην τρίτη θέση βρίσκονται τα καλλυντικά και τα είδη ατομικής υγιεινής με 21,5%.
Αξίζει να σημειωθεί ότι, από τις βασικές κατηγορίες των καταναλωτικών προϊόντων, τα αλκοολούχα ποτά, τα είδη προσωπικής υγιεινής και τα διάφορα είδη σπιτιού, εμφάνισαν μείωση πωλήσεων κατά 1,1%, 4,1% και 2,9% αντίστοιχα.
Η Κρήτη συνεχίζει να έχει τον υψηλότερο ρυθμό ανάπτυξης των πωλήσεων μετά των διαφόρων περιοχών της ελληνικής αγοράς, με 4,4% - υπερδιπλάσιο ποσοστό του μέσου όρου – ακολουθεί η Βόρεια Ελλάδα, εκτός της Θεσσαλονίκης με 2,8%, στην τρίτη θέση βρίσκεται η Θεσσαλονίκη με 2,3%, ακολουθεί η Πελοπόννησος με 1,7%, στην προτελευταία θέση βρίσκεται η αγορά της Αττικής με 1,6% και στην τελευταία θέση η Κεντρική Ελλάδα με 0,6%.
Μεταξύ των διαφόρων τύπων των καταστημάτων, τα μικρά καταστήματα μέχρι 400 τ.μ. συνεχίζουν να έχουν τον υψηλότερο ρυθμό πωλήσεων με 5,8%, στη δεύτερη θέση βρίσκονται τα καταστήματα με εμβαδόν άνω των 2.500 τ.μ. και ρυθμό 3,3%, ακολουθούν τα καταστήματα από 400 τ.μ. ως και 1.000 τ.μ. με ρυθμό 1,3% και στην τελευταία θέση είναι τα καταστήματα από 1.000 τ.μ. ως 2.500 τ.μ. με ρυθμό μόλις 0,9%.