ΓΔ: 1404.26 0.27% Τζίρος: 128.35 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:00 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Super-Market
Φωτο: Shutterstock

Από τον Απρίλιο έγινε η πρώτη μείωση τιμών στα ράφια των σούπερ μάρκετ

Το ποσοστό της μείωσης ήταν 0,1%, σύμφωνα με την έρευνα της Circana, ενώ αυξήθηκαν ο όγκος και η αξία των πωλήσεων. Αυξήθηκε το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας και διαμορφώθηκε στο 27,1%.

Το πρώτο αμυδρό σημάδι αποκλιμάκωσης των τιμών στην αγορά –έστω και με αργούς ρυθμούς– φάνηκε από τον  Απρίλιο. Και το ενδιαφέρον στοιχείο στην προκειμένη περίπτωση είναι το γεγονός ότι στον τέταρτο μήνα του χρόνου τόσο ο όγκος όσο και η αξία των πωλήσεων στο πρώτο τετράμηνο του χρόνου σημείωσαν αύξηση.

Βέβαια, για αποκλειστικά συγκυριακούς λόγους – λόγω του Πάσχα – στη διάρκεια του Μαΐου οι μειώσεις αυτές επιταχύνθηκαν. Και φαίνεται πως στους επόμενους μήνες, με το τουριστικό κύμα να ενισχύεται εβδομάδα με την εβδομάδα, η άνοδος των πωλήσεων στις αλυσίδες των σούπερ μάρκετ θα επιταχυνθεί σημαντικά. Παράλληλα, κι αυτό είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακό, δεδομένου ότι προκαλεί αναταράξεις και ανακατατάξεις στην αγορά, τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας συνεχίζουν να «τρέχουν» με υψηλότερους ρυθμούς έναντι των επωνύμων και μήνα με τον μήνα να ενισχύουν το μερίδιο τους στην αγορά.

Αναλυτικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία της Circana που αφορούν στις εξελίξεις του Απριλίου, οι πωλήσεις του οργανωμένου λιανεμπορίου αυξήθηκαν, τόσο ως προς τον όγκος όσο και ως προς την αξία, κατά 1,9%, ενώ η μέση τιμή μειώθηκε κατά 0,1%.

Το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας διαμορφώθηκε στο 27,1% έναντι 72,9% των επωνύμων προϊόντων. Ο ρυθμός ανάπτυξης των pl «τρέχει» με 4,5% έναντι 0,9% των επωνύμων προϊόντων. Το μεγαλύτερο μερίδιο το διαθέτουν στις κατηγορίες των τροφίμων, με 27,5%, ακολουθούν τα είδη καθαρισμού σπιτιού με 27% και στην τρίτη θέση βρίσκονται τα καλλυντικά και τα είδη ατομικής υγιεινής με 21,5%.    

Αξίζει να σημειωθεί ότι, από τις βασικές κατηγορίες των καταναλωτικών προϊόντων, τα αλκοολούχα ποτά, τα είδη προσωπικής υγιεινής και τα διάφορα είδη σπιτιού, εμφάνισαν μείωση πωλήσεων κατά 1,1%, 4,1% και 2,9% αντίστοιχα.

Η Κρήτη συνεχίζει να έχει τον υψηλότερο ρυθμό ανάπτυξης των πωλήσεων μετά των διαφόρων περιοχών της ελληνικής αγοράς, με 4,4% - υπερδιπλάσιο ποσοστό του μέσου όρου – ακολουθεί η Βόρεια Ελλάδα, εκτός της Θεσσαλονίκης με 2,8%, στην τρίτη θέση βρίσκεται η Θεσσαλονίκη με 2,3%, ακολουθεί η Πελοπόννησος με 1,7%, στην προτελευταία θέση βρίσκεται η αγορά της Αττικής με 1,6% και στην τελευταία θέση η Κεντρική Ελλάδα με 0,6%.

Μεταξύ των διαφόρων τύπων των καταστημάτων, τα μικρά καταστήματα μέχρι 400 τ.μ. συνεχίζουν να έχουν τον υψηλότερο ρυθμό πωλήσεων με 5,8%, στη δεύτερη θέση βρίσκονται τα καταστήματα με εμβαδόν άνω των 2.500 τ.μ. και ρυθμό 3,3%, ακολουθούν τα καταστήματα από 400 τ.μ. ως και 1.000 τ.μ. με ρυθμό 1,3% και στην τελευταία θέση είναι τα καταστήματα από 1.000 τ.μ. ως 2.500 τ.μ. με ρυθμό μόλις 0,9%.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τα ραντεβού Θεοδωρικάκου για την ακρίβεια και ο νέος στόχος της κυβέρνησης

Ποιοι ήταν οι πρώτοι παράγοντες της αγοράς που συνάντησε ο νέος υπουργός Ανάπτυξης και ποιο μήνυμα μετέφερε. Στόχος πλέον δεν είναι είναι να συγκρατηθεί ο πληθωρισμός τροφίμων, αλλά να γίνει αρνητικός.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ξέσπασε πόλεμος τιμών των σούπερ μάρκετ στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας

Ανοικτή επίθεση Lidl με συγκρίσεις τιμών σε προϊόντα private label και μειώσεις τιμών σε 80 προϊόντα. Ο ανταγωνισμός αναμένεται να παρασύρει χαμηλότερα και τις τιμές στα επώνυμα προϊόντα.
super-market-5%
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Άρχισε η... αποκαθήλωση τιμών στα τρόφιμα, καλά νέα και για το ελαιόλαδο

Σε πτωτική πορεία θα μείνουν στο ορατό μέλλον οι τιμές στα σούπερ μάρκετ, εκτιμούν παράγοντες της αγοράς. Αποκλιμάκωση αναμένεται και στο ελαιόλαδο χάρη στην αύξηση της παραγωγής.
Kalathi-Noikokyrioy-Super-Market-Trofima
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αύξηση τζίρου 5% το Πάσχα στα σούπερ μάρκετ, με ζημιές πούλησαν το αρνί

Η παρέμβαση του υπ. Ανάπτυξης κατέβασε στα 10 ευρώ τη μέση τιμή στο αρνί και ανάγκασε τα σούπερ μάρκετ να πουλήσουν με ζημιά, αλλά η χαμηλή τιμή λειτούργησε σαν «κράχτης» και αυξήθηκαν οι πωλήσεις σε άλλα είδη.