Στο κρίσιμο ερώτημα εάν η Ελλάδα μπορεί να μπει στο ραντάρ μεγάλων πολυεθνικών ομίλων λειτουργώντας ως έδρα τους, κλήθηκε να απαντήσει ο Χρήστος Χαρπαντίδης, αντιπρόεδρος της Philip Morris International για τη ΝΑ Ευρώπη από το βήμα του συνεδρίου που διοργανώνει ο Κύκλος Ιδεών με θέμα «Η ΕΛΛΑΔΑ ΜΕΤΑ VII: Ασυμμετρίες και εθνική ατζέντα».
Ο κ. Χαρπαντίδης παραδέχθηκε ότι αυτό γίνεται, ωστόσο αναφέρθηκε στις αλλαγές που πρέπει να υλοποιηθούν προκειμένου να δημιουργηθεί το κατάλληλο περιβάλλον. «Είναι σημαντικό να αναγνωρίσουμε ότι η Ελλάδα καλείται να κάνει έναν δραματικό μετασχηματισμό σε πάρα πολύ δύσκολες διεθνείς συνθήκες και με δεδομένες όλες τις ασυμμετρίες (κοινωνικές, πολιτικές, οικονομικές κ.ά.)» τόνισε ο κ. Χαρπαντίδης και συμπλήρωσε ότι «τα ζητούμενα είναι πολλαπλά και πρέπει να τα αντιμετωπίσουμε παράλληλα».
Σε ό,τι αφορά την επιχειρηματικότητα, τόνισε ότι πρέπει στη χώρα να γίνει μια σειρά πραγμάτων και κυρίως μεταρρυθμίσεις. «Είναι κλειδί να κοιτάμε το ρυθμό των μεταρρυθμίσεων ο οποίος πρέπει να είναι αδιάκοπος και δυναμικός» ανέφερε.
Την ίδια ώρα, μεγάλο ζητούμενο, σύμφωνα με τον ίδιο, είναι οι συνεργασίες. «Τα σύνθετα προβλήματα μόνο με συνθέσεις αντιμετωπίζονται και συνεργασίες, βεβαίως, κράτους και επιχειρηματικότητας και κατ΄επέκταση με την κοινωνία των Πολιτών αλλά και συνεργασίες με άλλες χώρες και με θεσμούς για να μπορέσεις να λύσεις τα προβλήματά σου» σημείωσε.
Μάλιστα επεσήμανε ότι το κράτος πρέπει να είναι δίπλα στις επιχειρήσεις, να ανοίγει δρόμους και να αίρει εμπόδια. «Έχουμε μια δυσκολία σε αυτό το κομμάτι στην Ελλάδα. Πρέπει το κράτος να βελτιώνει τις υποδομές, είτε φυσικές είτε ψηφιακές. Το κράτος πρέπει να είναι κοντά στην επιχείρηση για να κατανοεί τα προβλήματα. Να μην υπάρχουν άλλου είδους εμπόδια σε αυτή τη σχέση. Το κράτος πρέπει να αναπτύξει την ικανότητα κατανόησης των προβλημάτων ανά τομέα ώστε να βοηθήσει με τολμηρές λύσεις» ανέφερε. Επίσης αναφέρθηκε στη γραφειοκρατία που συνεχίζει να προβληματίζει την επιχειρηματικότητα και υποστήριξε ότι γραφειοκρατία και ταχεία απονομή δικαιοσύνης -άρα εκσυγχρονισμός- είναι απαραίτητη προϋπόθεση για ομαλή επιχειρηματική δραστηριότητα.
Εστιάζοντας στον τομέα της πράσινης μετάβασης και βιώσιμης επιχειρηματικότητας, ο κ. Χαρπαντίδης αναφέρθηκε στην ευθύνη των μεγάλων επιχειρήσεων τονίζοντας ότι η βιωσιμότητα πρέπει να είναι κεντρική στρατηγική και η επίδραση στο περιβάλλον να καθορίζεται από συγκεκριμένους στόχους. Στο πλαίσιο αυτό, ανέλυσε τις δράσεις και τις δεσμεύσεις της «Παπαστράτος» στην Ελλάδα που απορρέουν από τη στρατηγική βιώσιμης ανάπτυξης.
Σε ό,τι αφορά τους στρατηγικούς στόχους της εταιρείας για το επόμενο διάστημα σημείωσε ότι η «Παπαστράτος» είναι 95 χρόνια στην Ελλάδα και συνεχίζει τη δυναμική της πορεία. Στόχος είναι η εταιρεία να συνεχίσει να διαδραματίζει πρωταγωνιστικό ρόλο με πολύ καλή επιχειρηματική απόδοση και ένα ξεκάθαρο αποτύπωμα στην κοινωνία και στη χώρα.