ΓΔ: 1401.58 0.28% Τζίρος: 97.06 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 DATA
Meiosi_timis
Η νέα ειδική σήμανση των προϊόντων που συμμετέχουν στην πρωτοβουλία «Μόνιμη Μείωση Τιμής».

Σε... διόρθωση τιμών θέλει να σύρει τις πολυεθνικές η κυβέρνηση

Οι εταιρείες που τιμωρήθηκαν με πρόστιμα για υπερβολικά κέρδη καλούνται να μειώσουν τις τιμές. Απαντούν ότι αυτό θα γίνει με εκπτώσεις και όχι με νέους τιμοκαταλόγους, ενώ σε ορισμένους κωδικούς θα αυξήσουν τις τιμές.

Σε μειώσεις τιμών είναι πλέον αναγκασμένες να προχωρήσουν οι πολυεθνικές εταιρείες Unilever και Ρrocter & Gamble στους κωδικούς των προϊόντων που έχει διαπιστωθεί υπέρβαση στο περιθώριο της κερδοφορίας τους. Σε παρόμοια κατάσταση θα βρεθούν και οι άλλες 6 πολυεθνικές εταιρείες οι οποίες βρίσκονται στο στάδιο του ελέγχου (Colgate –Palmolive, Henkel, Jonshon & Jonshon κλπ).

Οι κωδικοί των δύο εταιρειών που πρέπει να μειώσουν τις τιμές είναι ίσως λιγότεροι από 100 συνολικά, όπως έλεγε πηγή του υπουργείου Ανάπτυξης προς το BD. Η εξέλιξη αυτή δεν φαίνεται να έρχεται άμεσα – εντός των προσεχών εβδομάδων. Ωστόσο πηγές της αγοράς έλεγαν ότι δεν πρόκειται να αλλάξουν τιμοκαταλόγους, διότι όπως έλεγαν χαρακτηριστικά «σε μία περίοδο που είναι σε καθεστώς διατίμησης το περιθώριο κέρδους των επιχειρήσεων, δεν είναι δυνατόν να αλλάξει ο τιμοκατάλογος». Και συμπλήρωναν πως «απλώς η μείωση θα γίνεται με μία έκπτωση επί της τιμής». Όμως, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές οι κωδικοί των οποίων οι τιμές μειώθηκαν και είναι σε επίπεδα χαμηλότερα του περιθωρίου κέρδους θα ανατιμηθούν!

Ο έλεγχος της ΔΙΜΕΑ γίνεται σε κωδικούς προϊόντων και όχι στα προϊόντα. Δηλαδή ένα προϊόν μπορεί να έχει 5,6,7 κωδικούς – δηλαδή διαφορετική συσκευασίες – και ο έλεγχος γίνεται σε κάθε ένα κωδικό. Μπορεί όμως μία εταιρεία από τους π.χ. οκτώ κωδικούς ενός προϊόντος στους τέσσερις να έχει μειώσει την τιμή και στους άλλους να την έχει αυξήσει, υπερβαίνοντας και το περιθώριο κέρδους. Με βάση τις διατάξεις της ρύθμισης δεν ενδιαφέρει αν ο μέσος όρος της τιμής του προϊόντος, λαμβάνοντας υπόψη την διαφορετική τιμολόγηση του κάθε κωδικού, είναι σύννομος ως προς την κερδοφορία. Και το γεγονός αυτό αποτελεί μία από τις ενστάσεις των εταιρειών.

Πάντως επικρατεί – όπως είναι φυσικό – μεγάλη αναστάτωση στην επιχειρηματική αγορά, πρωτίστως μεταξύ των πολυεθνικών εταιρειών. Κι όπως μάλιστα έλεγαν προς το BD πηγές που είναι θέση να γνωρίζουν «ποιος θα κάνει τον ήρωα σήμερα να κάνει καταγγελία στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την συγκεκριμένη ρύθμιση, που αν μη τι άλλο είναι αντικοινοτική».

Και πρόσθεταν ότι «πρόκειται για έκτακτο μέτρο, που δεν μπορεί να έχει διάρκεια πάνω από 3,4, 6 μήνες. Στην προκειμένη περίπτωση πλησιάζουμε τα δύο χρόνια». Κι άλλες πηγές σημείωναν ότι στην προσφυγή που θα γίνει από τις δύο – προς το παρόν – προαναφερόμενες εταιρείες στο Διοικητικό Εφετείο σε βάρος του προστίμου, θα υπάρξει και συνολική νομική αξιολόγηση της ρύθμισης, με βάση την οποία θα προκύπτει η αντικοινοτικότητα της.  

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

super-market-5%
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ιδιωτική ετικέτα και προσφορές, τα δύο «αντίδοτα» για την ακρίβεια

Ανέβηκε σχεδόν σε 27% η συμμετοχή των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας στις πωλήσεις των σούπερ μάρκετ, ενώ πάνω από το 27% των πωλήσεων γίνονται με προσφορές. Έπεσε στο 0,2% ο πληθωρισμός των τροφίμων στο πεντάμηνο.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τι περιμένει η αγορά από τον Θεοδωρικάκο: Μηνύματα μέσω... προστίμων

Πολιτική... μαστιγίου ακολουθεί ο νέος υπουργός Ανάπτυξης, με κατακόρυφη αύξηση των προβλεπόμενων προστίμων, παρότι οι τιμές βρίσκονται ήδη σε πτώση και αναμένεται να υποχωρήσουν ταχύτερα από τον Οκτώβριο.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τα ραντεβού Θεοδωρικάκου για την ακρίβεια και ο νέος στόχος της κυβέρνησης

Ποιοι ήταν οι πρώτοι παράγοντες της αγοράς που συνάντησε ο νέος υπουργός Ανάπτυξης και ποιο μήνυμα μετέφερε. Στόχος πλέον δεν είναι είναι να συγκρατηθεί ο πληθωρισμός τροφίμων, αλλά να γίνει αρνητικός.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ξέσπασε πόλεμος τιμών των σούπερ μάρκετ στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας

Ανοικτή επίθεση Lidl με συγκρίσεις τιμών σε προϊόντα private label και μειώσεις τιμών σε 80 προϊόντα. Ο ανταγωνισμός αναμένεται να παρασύρει χαμηλότερα και τις τιμές στα επώνυμα προϊόντα.
Super-Market
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Από τον Απρίλιο έγινε η πρώτη μείωση τιμών στα ράφια των σούπερ μάρκετ

Το ποσοστό της μείωσης ήταν 0,1%, σύμφωνα με την έρευνα της Circana, ενώ αυξήθηκαν ο όγκος και η αξία των πωλήσεων. Αυξήθηκε το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας και διαμορφώθηκε στο 27,1%.