Τριπλή λύση για τις μεγαλουπόλεις - και όχι μόνο - αποτελεί η μικροκινητικότητα που μπορεί να προσφέρει σημαντικά στην εκτόνωση κυκλοφοριακών προβλημάτων, στη μείωση της ρύπανσης, του θορύβου αλλά και του κόστους μετακίνησης για τους πολίτες.
Μπορεί να αποτελεί κλισέ, αλλά η άποψη ότι κάθε κρίση μπορεί να είναι και ευκαιρία ισχύει κατά πολύ στην περίπτωση της πανδημίας σε σχέση με το ποδήλατο. Πολλοί ήταν εκείνοι που προτίμησαν την ελευθερία που δίνει το ποδήλατο, αφενός κατά τη διάρκεια των lockdowns και αφετέρου στη συνέχεια προκειμένου να αποφύγουν τα μέσα μαζικής μεταφοράς. Πρόκειται για μία φθηνή, εύκολη και «πράσινη» επιλογή μετακίνησης που πολλοί κράτησαν και μετά την επιστροφή στην κανονικότητα, έως και σήμερα.
Έρευνα του 2021 της McKinsey σε άτομα ηλικίας 18 έως 65 ετών έδειξε πως το 70% των ερωτώμενων σημείωσε ότι θα ήθελε να χρησιμοποιεί ποδήλατο, ηλεκτρικό ή παραδοσιακό, ή πατίνι για τις καθημερινές του μετακινήσεις προκειμένου να αποφύγουν τη χρήση αυτοκινήτων. Πιο πρόσφατη έρευνα, το περασμένο καλοκαίρι, στην Ελλάδα, από τη Focus Bari έδειξε πως πάνω από το 50% των οδηγών της Ελλάδας θέλει να παίρνει λιγότερο το αυτοκίνητό του μέσα στους επόμενους μήνες, ενώ το 20% το κάνει ήδη προκειμένου να γλυτώσει από τις αυξήσεις των καυσίμων. Ενδεικτική της στροφής αυτής είναι και η μεγάλη επιτυχία των ηλεκτρικών ποδηλάτων κατά τη διάρκεια της πρώτης φάσης του προγράμματος του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας για την επιδότηση στροφής στην ηλεκτροκίνηση. Στο πρώτο «Κινούμαι Ηλεκτρικά» ο απόλυτος πρωταγωνιστής ήταν το ηλεκτρικό ποδήλατο.
Σημαντική, ωστόσο, στην προώθηση εναλλακτικών τρόπων μετακινήσεων είναι και η συνεισφορά των εταιρειών που μέσω εξειδικευμένων προγραμμάτων Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης προωθούν μία νέα κουλτούρα, βιώσιμων μετακινήσεων με το βλέμμα σε ένα αειφόρο μέλλον. Ένα τέτοιο πρόγραμμα είναι και εκείνο της ΔΕΗ για την προώθηση της χρήσης του ποδηλάτου μέσα από μία σειρά δράσεων υπό την «ομπρέλα» του e-bike φεστιβάλ. Στο πλαίσιο αυτών των δράσεων, η ΔΕΗ έχει επισκεφθεί και ενημερώσει μεγάλο αριθμό πόλεων σε όλη την Ελλάδα για την προσφορά της χρήσης ποδηλάτου στην καθημερινή μας ζωή. Μέσω αυτών των επισκέψεων κάτοικοι σε όλη την Ελλάδα έχουν μάθει για τα οφέλη της ποδηλασίας με ηλεκτρική υποβοήθηση ειδικά σε πόλεις με ανηφόρες και κατηφόρες.
Πιο αναλυτικά, η ΔΕΗ στήριξε διοργανώσεις όπως τον ΔΕΗ Διεθνή Ποδηλατικό Γύρο της Ελλάδας, τον Ποδηλατικό Γύρο της Αθήνας και υλοποίησε πρωτότυπες δράσεις όπως το ΔΕΗ e-bikeFestival, το πρώτο φεστιβάλ ηλεκτρικών ποδηλάτων στην Ελλάδα. Το ΔΕΗ e-bikeFestival φιλοξενήθηκε συνολικά σε 7 πόλεις μέχρι σήμερα, με πιο πρόσφατο σταθμό την Πλατεία Συντάγματος την Κυριακή 29 Μαΐου. Χιλιάδες επισκέπτες γνώρισαν τα οφέλη της βιώσιμης μετακίνησης και ενημερώθηκαν για ενεργειακές λύσεις και τρόπους μείωσης του ενεργειακού αποτυπώματος του νοικοκυριού ή της επιχείρησής τους.
Εν γένει, η ΔΕΗ στηρίζει ενέργειες για τη βιώσιμη μετακίνηση αποδεικνύοντας έμπρακτα τη δέσμευση της για ένα καλύτερο και πιο πράσινο μέλλον. Εξάλλου, ένας από τους βασικούς πυλώνες του Στρατηγικού Σχεδίου της ΔΕΗ είναι η εφαρμογή του “Green Deal” στο χαρτοφυλάκιο των μονάδων παραγωγής της Επιχείρησης, το οποίο συνίσταται στη σταδιακή κατάργηση των λιγνιτικών μονάδων με παράλληλη ταχεία ανάπτυξη των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας καθιστώντας τις τελευταίες ως την κυρίαρχη τεχνολογία παραγωγής ηλεκτρισμού. Θέτοντας τη βιώσιμη ανάπτυξη στον πυρήνα του μοντέλου μετάβασής της, η ΔΕΗ εξέδωσε το 2021 το πρώτο Ομόλογο Υψηλής Απόδοσης στην ευρωπαϊκή αγορά, το οποίο συμπεριλαμβάνει δείκτη βιωσιμότητας (sustainability KPI). Η ΔΕΗ έχει ήδη μειώσει τις εκπομπές CO2 κατά 32% το 2021, σε σχέση με το 2019. Επιπλέον, υλοποιεί ένα επενδυτικό σχέδιο που θα αυξήσει την ισχύ της παραγωγής της από ΑΠΕ σε 9,5 GW το 2026, από 3,4 GW που είναι σήμερα.