ΓΔ: 1399.66 0.65% Τζίρος: 127.25 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:04 DATA
Sxoinas-Xatzidakis-EPAS
Φωτο: Υπουργείο Εργασίας

Στην ΕΠΑΣ της ΔΥΠΑ στο Αιγάλεω σήμερα Μαρ. Σχοινάς και Κ. Χατζηδάκης

Η μονάδα αυτή της Δ.ΥΠ.Α., όπως και άλλες αντίστοιχες δομές μαθητείας, χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, στο πλαίσιο της στήριξης της επαγγελματικής κατάρτισης και της αναβάθμισης των δεξιοτήτων.

Με αφορμή την Ημέρα της Ευρώπης, επισκέφθηκαν σήμερα την Επαγγελματική Σχολή (ΕΠΑ.Σ.) της Δ.ΥΠ.Α. (πρώην ΟΑΕΔ) στο Αιγάλεω, ο αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Μαργαρίτης Σχοινάς και ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Κωστής Χατζηδάκης.

Η μονάδα αυτή της Δ.ΥΠ.Α., όπως και άλλες αντίστοιχες δομές μαθητείας, χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, στο πλαίσιο της στήριξης της επαγγελματικής κατάρτισης και της αναβάθμισης των δεξιοτήτων.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα συνεχίσει τη στήριξη τέτοιου είδους δομών, μέσω του ΕΣΠΑ και του Ταμείου Ανάκαμψης. Είναι χαρακτηριστικό ότι μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης προβλέπεται η διάθεση πόρων ύψους 1 δισ. ευρώ για την κατάρτιση 500.000 ανέργων και εργαζομένων σε ψηφιακές και πράσινες δεξιότητες μέχρι το 2025, 140 εκατ. ευρώ για την παροχή προγραμμάτων κατάρτισης μέσω των αναβαθμισμένων κέντρων της Δ.ΥΠ.Α. σε 78.000 ωφελούμενους μέχρι το τέλος του 2025 και 143 εκατ. ευρώ για την αναβάθμιση των υποδομών των Επαγγελματικών Σχολών της Δ.ΥΠ.Α. εκ των οποίων τα 108 εκατ. ευρώ για τη λειτουργική και ενεργειακή αναβάθμιση των 37 Επαγγελματικών Σχολών. Παράλληλα, πρόσθετες πιστώσεις, σε μεγάλη κλίμακα, θα προβλεφθούν και στο νέο ΕΣΠΑ.

Ο κ. Σχοινάς και ο κ. Χατζηδάκης συναντήθηκαν με σπουδαστές των τμημάτων Εγκαταστατών Ψυκτικών και Κλιματιστικών Έργων, Τεχνιτών Ηλεκτρολογικών Έργων και Υπαλλήλων Οικονομικών Καθηκόντων και συνομίλησαν μαζί τους. Μάλιστα, όπως δήλωσαν οι ίδιοι οι σπουδαστές, για τις ειδικότητές τους υπάρχει μεγάλη ζήτηση και είναι ιδιαίτερα ικανοποιημένοι που επέλεξαν τις σχολές μαθητείας της Δ.ΥΠ.Α. σε σχέση με την επαγγελματική αποκατάστασή τους.

Σημειώνεται ότι η Δ.ΥΠ.Α. εφαρμόζει από το 1952 το σύστημα της Μαθητείας, που βασίζεται στο διαχρονικά επιτυχημένο μοντέλο της Γερμανίας και συνδυάζει τη θεωρητική και εργαστηριακή επαγγελματική εκπαίδευση στην τάξη με την πρακτική άσκηση (on-the-job-training) σε επιχειρήσεις του ιδιωτικού και δημόσιου τομέα.

Στόχος του συστήματος είναι να αποκτήσει ο εκπαιδευόμενος τις απαραίτητες θεωρητικές γνώσεις, αλλά και την επαγγελματική εμπειρία για να ενσωματωθεί ομαλά στην αγορά εργασίας. Σήμερα, η Δ.ΥΠ.Α. έχει την ευθύνη λειτουργίας 50 Επαγγελματικών Σχολών (ΕΠΑ.Σ.) Μαθητείας σε όλη την Ελλάδα, που προσφέρουν σπουδές σε 33 ειδικότητες και στις οποίες φοιτούν συνολικά 7.500 – 8.000 μαθητές, καθώς και 7 Πειραματικών Σχολών στον τομέα του Τουρισμού και Επισιτισμού, ενώ σε 30 ΕΠΑ.Σ. Μαθητείας λειτουργούν Γραφεία Διασύνδεσης Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (ΓΔΕΕ) με την αγορά εργασίας.

Οι μαθητές των ΕΠΑ.Σ. Μαθητείας της Δ.ΥΠ.Α.:

  • Πραγματοποιούν μαθητεία σε επιχειρήσεις του ιδιωτικού ή δημοσίου τομέα με αμοιβή και ασφάλιση.
  • Τους παρέχονται τα απαραίτητα βιβλία και βοηθήματα.
  • Εκπαιδεύονται από έμπειρο και άρτια καταρτισμένο εκπαιδευτικό προσωπικό.
  • Δικαιούνται σπουδαστική άδεια μέχρι 30 ημέρες με αποδοχές.
  • Δικαιούνται αναβολή στράτευσης.
  • Λαμβάνουν επίδομα στέγασης και σίτισης όσοι πληρούν τις προϋποθέσεις.

Η αμοιβή των μαθητών αντιστοιχεί σε 21,78 ευρώ για κάθε ημέρα μαθητείας σε εργασιακό χώρο για 2 έτη (τέσσερα εξάμηνα).

Ο κ. Σχοινάς δήλωσε: «Δεν υπάρχει καλύτερος τρόπος να γιορτάσουμε την Ημέρα της Ευρώπης από το να βρεθούμε σε αυτές τις Επαγγελματικές Σχολές, όπου η Ευρώπη στην πράξη ανοίγει δρόμους για την απασχόληση και τις δεξιότητες».

Ο κ. Χατζηδάκης δήλωσε: «Την ώρα που η ανεργία υποχωρεί μεν αλλά είναι στο 12,9%, είναι διαπιστωμένο ότι υπάρχουν μεγάλες ελλείψεις σε επαγγελματικά που σχετίζονται με τεχνικές δεξιότητες. Και γενικότερα με δεξιότητες που παρέχονται από τις Σχολές Μαθητείας της Δ.ΥΠ.Α. (πρώην ΟΑΕΔ). Οι κατευθύνσεις που έχω δώσει στη διοίκηση της Δ.ΥΠ.Α. είναι τρεις: Πρώτον, η αναβάθμιση κι ο εκσυγχρονισμός των Σχολών αυτών, μέσω και της χρηματοδότησης από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Δεύτερον, η προβολή των σχολών, αλλά και γενικότερα των επαγγελματικών ευκαιριών που παρέχουν όλα τα τεχνικά επαγγέλματα στους νέους. Τρίτον, η ενίσχυση της συνεργασίας μεταξύ Δ.ΥΠ.Α. και επιχειρήσεων, έτσι ώστε να αναβαθμιστεί ακόμα περισσότερο η εκπαίδευση στις σχολές και να συνδυαστεί ακόμη περισσότερο η επαγγελματική κατάρτιση στην Ελλάδα με τις ανάγκες της αγοράς».

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Παράταση έως 20 Σεπτεμβρίου για αιτήσεις στις 50 ΕΠΑΣ Μαθητείας του ΟΑΕΔ

Δικαίωμα υποβολής αίτησης για το σχολικό έτος 2020-2021 σε 32 ειδικότητες με υψηλή ζήτηση στην αγορά εργασίας και αμειβόμενη πρακτική άσκηση, έχουν όσοι γεννήθηκαν τα έτη 1997-2004 και είναι απόφοιτοι τουλάχιστον της Α΄ Τάξης Λυκείου.
DYPA, DIPA, YPOYRGEIO ERGASIAS
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΔΥΠΑ: Κατάρτιση σε πράσινες δεξιότητες για ιδιωτικούς υπαλλήλους

Οι ωφελούμενοι θα συμμετάσχουν σε εξετάσεις πιστοποίησης γνώσεων και δεξιοτήτων από ανεξάρτητους φορείς και, όσοι επιτύχουν, θα λάβουν το σύνολο του εκπαιδευτικού επιδόματος, που ανέρχεται σε έως 400 ευρώ μικτά.
DYPA, DIPA, YPOYRGEIO ERGASIAS
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΔΥΠΑ: 148 εργαστήρια ομαδικής συμβουλευτικής τον Νοέμβριο για ανέργους

Στο κάθε εργαστήριο υπάρχει περιορισμένος αριθμός θέσεων συμμετοχής και θα τηρηθεί αυστηρά σειρά προτεραιότητας σύμφωνα με την ημερομηνία υποβολής της ηλεκτρονικής δήλωσης συμμετοχής.
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Κλείνουν οι αιτήσεις για αναπληρωτές εκπαιδευτικούς σε σχολές της ΔΥΠΑ

Σκοπός του Μητρώου είναι η κάλυψη των μονάδων της ΔΥΠΑ με έκτακτο προσωπικό. Η ΔΥΠΑ λειτουργεί 50 Επαγγελματικές Σχολές Μαθητείας και επτά Πειραματικές Επαγγελματικές Σχολές Μαθητείας.
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Μεγάλο το κόστος της εκπαίδευσης για τους εργαζόμενους σε ιδιωτικό τομέα

Οι εργαζόμενοι του ιδιωτικού τομέα με παιδιά εκτιμούν ότι οι ιδιωτικές δαπάνες για την εκπαίδευσή τους είναι ανελαστικές και δύσκολα μπορούν να μειωθούν. Μόνο ένα 9% να δηλώνει ότι τις μείωσε σημαντικά, ένα 48% λίγο και ένα 43% καθόλου.