«Δεν θέλω να διχάσω και να δημιουργήσω τοξικό κλίμα», δήλωσε χθες ο κύριος «Ή μαζί μας ή εναντίον μας». Μακάρι αυτά να ανήκουν όντως στο παρελθόν, αν και πολλές παρεμβάσεις του Σύριζα για πολλά οικονομικά θέματα είναι η αποθέωση του οικονομικού αναλφαβητισμού.
- Ωστόσο το θέμα πλέον δεν είναι ο Σύριζα αλλά η κυβέρνηση, η οποία έχει και το μαχαίρι και το καρπούζι.
- Για μείωση πλεονασμάτων, κατάργηση ΝΟΜΕ για ΔΕΗ και επιχείρηση αλλαγής πολιτικής και συμφωνηθέντων για το μέγεθος της ΔΕΗ κ.α. η κυβέρνηση φαίνεται πως ποντάρει πολλά στην κατανόηση και την ευνοϊκή στάση των δανειστών. Μακάρι, γιατί οι θεσμοί έχουν επίσης τη φωλιά τους λερωμένη στην υπόθεση Ελλάδα.
- Ωστόσο, όπως έχουμε μάθει από τη μεγάλη εμπειρία μας με τους ξένους και τις σχετικές διαπραγματεύσεις τα τελευταία χρόνια, οι ξένοι – επαγγελματίες γραφειοκράτες κατά βάση- ούτε αλλάζουν εύκολα, ούτε γρήγορα, ούτε χωρίς αντάλλαγμα τις αποφάσεις που έχουν συμφωνηθεί. Οπότε καλύτερα η κυβέρνηση να προετοιμάζει και plan B. Και μιλάμε για κανονικό plan B όχι α λά Βαρουφάκη.
- Η πρώτη απεργία της General Motors από το 2007. Για την ιστορία σημειώνω ότι σήμερα στον πάλαι ποτέ γίγαντα της αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας απασχολούνται 16.000 εργαζόμενοι από 450.000 που ήταν τέσσερις δεκαετίες πριν!
- Γιατί η αγορά δεν μπορεί να ξεκολλήσει; Τι είναι αυτό που φαίνεται ότι φοβάται; Η σύντομη απάντηση είναι «οι τράπεζες», ο κλάδος που ταλαιπωρεί την αγορά χρόνια τώρα.
- Και μπορεί οι τράπεζες να επιχειρούν μια επιστροφή στην κανονικότητα, ακόμα και σε επιβράβευση συνεπών δανειοληπτών προχώρησαν ενώ ψάχνουν τα έσοδα με το μικροσκόπιο, ωστόσο μέχρι το τέλος του χρόνου οι αβεβαιότητες είναι μεγάλες. Και παρά το γεγονός ότι τα κόκκινα δάνεια έχουν μπει σε έναν δρόμο ωστόσο τα χρονικά περιθώρια είναι περιορισμένα και πολλά θα μπορούσαν να πάνε στραβά. Οπότε γιατί να αγοράσει κανείς τράπεζες;