Τη συμμετοχή του CVC στην κυοφορούμενη αύξηση κεφαλαίου της ΔΕΗ, και μάλιστα ως cornerstone investor, φέρουν πληροφορίες. Στο CVC φαίνεται ότι έχουν δει το... φως το αληθινό για τις προοπτικές της Ελλάδας, αγοράζοντας ότι πωλείται: Από νοσοκομεία μέχρι μαρίνες και από γάλατα μέχρι κατεψυγμένα φρούτα. Τελευταία κίνηση η εξαγορά της Εθνικής Ασφαλιστικής και έρχεται, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, η ΔΕΗ. Το πώς άλλα fund δεν έχουν δείξει τον ενθουσιασμό του CVC για την Ελλάδα και το αφήνουν να σαρώνει, ανενόχλητο, τα πάντα είναι μια ενδιαφέρουσα ερώτηση.
-- Και μιας ο λόγος για την Εθνική Ασφαλιστική να πούμε ότι δεν ανησυχούν ιδιαίτερα στην Εθνική Τράπεζα για την επιστολή της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού προς το υπουργείο Οικονομικών, με την οποία η DG Comp ζητά λεπτομέρειες και πληροφορίες για την εξαγορά της Εθνικής Ασφαλιστικής από το CVC. Η DG Comp δεν είναι απλό πράγμα, ωστόσο, πηγές που παρακολουθούν στενά τα τεκταινόμενα στο χώρο των ασφαλειών εκτιμούν ότι πρόκειται περισσότερο για διαδικαστικό παρά για ουσιαστικό ζήτημα και θεωρούν απίθανο να οδηγήσει σε ανατροπή του deal. Προφανώς η υπερδραστηριότητα του CVC δημιουργεί κάποια θέματα και δεδομένης της δεσπόζουσας θέσης του fund στον τομέα υγείας ίσως θα πρέπει να ληφθούν πρόσθετα μέτρα ώστε να διασφαλιστεί ότι η εξαγορά της Εθνικής Ασφαλιστικής δεν θα δημιουργήσει ζητήματα ανταγωνισμού.
-- Την έντονη αισιοδοξία που επικρατεί στο τραπεζικό σύστημα, και όχι μόνο, για τα χρόνια που έρχονται μετέδωσε χθες ο διευθύνων σύμβουλος της Eurobank, Φωκίων Καραβίας, μιλώντας στην τελετή απονομής των βραβείων Growth Awards. «Βρισκόμαστε σε ένα σημείο ορόσημο, γιατί δεν περιμένουμε απλώς τη μετάβαση σε μια αναπτυξιακή φάση. Περιμένουμε τους υψηλότερους ρυθμούς μεγέθυνσης της οικονομίας που έχει δει η Ελλάδα από τη δεκαετία του ’60 -και μάλιστα σταθερούς και διατηρήσιμους για πολλά, συνεχή έτη», τόνισε. Σε ό,τι αφορά τις τράπεζες, σημείωσε ότι το σύνολο του τραπεζικού συστήματος θα έχει μονοψήφιο δείκτη NPE εντός του 2022, γεγονός που θα οδηγήσει, μαζί με άλλους παράγοντες, στην πιστοληπτική αναβάθμιση της χώρας στην επενδυτική βαθμίδα τους επόμενους 18 μήνες. Δηλαδή, μετά το πρώτο τρίμηνο του 2023.
-- Καλά είναι, για την κερδοφορία των τραπεζών, τα προγράμματα μείωσης καταστημάτων και προσωπικού, αλλά έχουν και παρενέργειες που, σε ορισμένες ακραίες περιπτώσεις, φτάνουν στο «βραχυκύκλωμα» της παροχής τραπεζικών υπηρεσιών από το δίκτυο. Όχι μόνο σε περιοχές της επαρχίας, για τις οποίες αρκετή συζήτηση έχει γίνει, αλλά ακόμη και σε κεντρικά σημεία της Αττικής. Σε γειτονιά των νοτίων προαστίων, συστημική τράπεζα διατηρούσε δύο καταστήματα σε πολύ μικρή απόσταση και, εύλογα, έκλεισε πρόσφατα το ένα, μεταφέροντας τις εργασίες του στο άλλο. Έχει ξεχαστεί μια λεπτομέρεια, όμως: το κατάστημα που θα σηκώσει το φορτίο εργασιών αυτού που έκλεισε έχει μείνει με μόνο έναν υπάλληλο στο ταμείο, με αποτέλεσμα, λόγω και των μέτρων για την πανδημία, να σχηματίζεται καθημερινά τεράστια ουρά πελατών έξω από το κατάστημα και αρκετοί, σε καθημερινή βάση, να μην προλαβαίνουν να εξυπηρετηθούν πριν τη λήξη του ωραρίου, στις 2 μ.μ. Μάλιστα, όταν οι ουρές είναι μεγάλες και οι καιρικές συνθήκες ενοχλητικές, συχνά είναι τα φαινόμενα έντονων διαπληκτισμών των πελατών που περιμένουν στην ουρά με τους υπαλλήλους της τράπεζας.
-- Τη δεύτερη ακριβότερη αμόλυβδη βενζίνη στην ευρωζώνη έχει η Ελλάδα, σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσίευσε χθες η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Μόνο στην Ολλανδία, που έχει πάντα τα πρωτεία, πληρώνουν οι καταναλωτές ακριβότερα την αμόλυβδη, με τη μέση τιμή στην ελληνική αγορά να φτάνει τα 1,711 ευρώ το λίτρο. Σε αυτή την «επιτυχία», τη μεγαλύτερη συμβολή έχει το ελληνικό κράτος, με τη μεγάλη φορολογική επιβάρυνση που επιβάλλει στα καύσιμα, όμως και η λειτουργία του ανταγωνισμού στον τομέα των υγρών καυσίμων δεν είναι η καλύτερη και έχει κατ' επανάληψη απασχολήσει την Επιτροπή Ανταγωνισμού. Στην ελληνική αγορά υπάρχει, όμως, και μια άλλη ιδιαιτερότητα, με την οποία δεν φαίνεται να ασχολούνται πολύ δραστήρια οι αρχές: κοινό μυστικό είναι ότι κάνουν χρυσές δουλειές τα κυκλώματα που νοθεύουν τη βενζίνη με χημικούς διαλύτες από τη Βουλγαρία, κλέβοντας τεράστια ποσά από το κράτος και τους καταναλωτές. Κάπως έτσι, όχι μόνο πληρώνουμε στην αντλία τη δεύτερη ακριβότερη βενζίνη της ευρωζώνης, αλλά και δεν ξέρουμε αν πόσα από τα χρήματά μας πηγαίνουν πράγματι στη βενζίνη και πόσα σε φθηνά χημικά.
Αποποίηση Ευθύνης: Το περιεχόμενο και οι πληροφορίες της στήλης παρέχονται αποκλειστικά και μόνο για ενημερωτικούς σκοπούς και σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να εκληφθούν ως συμβουλή, πρόταση, προσφορά για αγορά ή πώληση κινητών αξιών, ούτε ως προτροπή για την πραγματοποίηση οποιασδήποτε μορφής επένδυσης. Δεν υφίσταται ουδεμία ευθύνη της ιστοσελίδας για τυχόν επενδυτικές και λοιπές αποφάσεις που θα ληφθούν με βάση τις πληροφορίες αυτές.