Σημαντική ενίσχυση των μεγεθών της για το α' εξάμηνο, σε οργανική βάση, εμφάνισε η Coca-Cola HBC, με τα έσοδα από πωλήσεις να αυξάνονται κατά 17,8%, ενώ ο όγκος των πωλήσεων εμφάνισε σημαντική άνοδο στο σύνολο των κατηγοριών στις οποίες δραστηριοποιείται η εταιρεία.
Πιο αναλυτικά και σύμφωνα με την ανακοίνωση της Coca-Cola HBC:
Η εστιασμένη υλοποίηση των στρατηγικών προτεραιοτήτων και οι πρωτοβουλίες αύξησης των καθαρών εσόδων οδηγούν σε σημαντική αύξηση των αποτελεσμάτων σε οργανική βάση.
- Τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 17,8% σε οργανική βάση, λόγω της αύξησης των καθαρών εσόδων ανά κιβώτιο κατά 19,0% σε οργανική βάση, κυρίως ως αποτέλεσμα των ενεργειών βελτίωσης του μείγματος τιμών και προϊόντων σε όλες τις κατηγορίες και αγορές.
- Ο όγκος πωλήσεων αυξήθηκε σε οργανική βάση σε όλες τις κατηγορίες στρατηγικής μας προτεραιότητας, με αύξηση 1,6% στα ανθρακούχα αναψυκτικά, 20,9% στα ποτά ενέργειας και 21,9% στον καφέ. Στην κατηγορία των μη ανθρακούχων αναψυκτικών σημειώθηκε πτώση 11,2%, που οφείλεται κυρίως στην κατηγορία των εμφιαλωμένων νερών. Συνολικά, σημειώθηκε πτώση του όγκου πωλήσεων κατά 1,0% σε οργανική βάση.
- Τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 19,3% σε δημοσιευμένη βάση, ως αποτέλεσμα της ισχυρής οργανικής ανάπτυξης και της ενοποίησης της Multon, που αντιστάθμισαν τον αντίκτυπο από τις δυσμενείς συναλλαγματικές μεταβολές στη Νιγηρία και την Αίγυπτο.
- Σημειώθηκε αύξηση του μεριδίου αγοράς σε αξία κατά 60 μονάδες βάσης στην κατηγορία των έτοιμων προς κατανάλωση μη αλκοολούχων ποτών και διατήρηση του μεριδίου αγοράς σε αξία στα ανθρακούχα αναψυκτικά.
- Αύξηση των λειτουργικών κερδών κατά 17,7% σε οργανική βάση, χωρίς μεταβολή του περιθωρίου κέρδους που παρέμεινε στο 11,2% σε οργανική βάση.
- Ισχυρότερη από την αναμενόμενη λειτουργική μόχλευση από την αύξηση των εσόδων κατά διψήφιο ποσοστό.
- Αύξηση του συγκρίσιμου μικτού περιθωρίου κέρδους κατά 90 μονάδες βάσης, παρά την αύξηση του συγκρίσιμου κόστους πωληθέντων (COGS) ανά κιβώτιο κατά 13,1%.
- Πειθαρχημένη διαχείριση των λειτουργικών εξόδων, με παράλληλη αύξηση των επενδύσεων για περαιτέρω ενίσχυση της υλοποίησης των στρατηγικών μας στην αγορά, σε συνεργασία με τους πελάτες μας.
- Αύξηση του συγκρίσιμου λειτουργικού περιθωρίου κέρδους κατά 20 μονάδες βάσης.
Τα στοιχεία ανά αγορά:
- Αναπτυγμένες αγορές: Τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 16,9% σε οργανική βάση, κυρίως λόγω της αύξησης των καθαρών εσόδων ανά κιβώτιο και της διατήρησης των επιδόσεων του όγκου πωλήσεων στις βασικές αγορές. Τα λειτουργικά κέρδη αυξήθηκαν κατά 20,8% σε οργανική βάση.
- Αναπτυσσόμενες αγορές: Τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 23,6% σε οργανική βάση, κατά κύριο λόγο εξαιτίας της διεύρυνσης των καθαρών εσόδων ανά κιβώτιο. Τα λειτουργικά κέρδη αυξήθηκαν κατά 27,2% σε οργανική βάση.
- Αναδυόμενες αγορές: Τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 16,0% σε οργανική βάση, παρά τις πιέσεις στην καταναλωτική δαπάνη λόγω των δυσμενών μακροοικονομικών συνθηκών σε αρκετές αγορές. Τα λειτουργικά κέρδη αυξήθηκαν κατά 13,9% σε οργανική βάση.
Σημειώθηκε αύξηση των συγκρίσιμων βασικών κερδών ανά μετοχή κατά 22,3%, κυρίως λόγω της αύξησης των λειτουργικών κερδών και των μειωμένων καθαρών χρηματοοικονομικών εξόδων.
Ισχυρός ισολογισμός και ρευστότητα. Μέρισμα ανά μετοχή € 0,78 καταβλήθηκε τον Ιούνιο.
Ο κ. Zoran Bogdanovic, Διευθύνων Σύμβουλος της Coca-Cola HBC AG, σχολίασε: «Οι επιδόσεις κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους ήταν πολύ καλές, με πρόοδο ως προς τους στρατηγικούς μας άξονες. Οι κατηγορίες που έχουμε θέσει ως προτεραιότητα, τα ανθρακούχα αναψυκτικά, τα ποτά ενέργειας και ο καφές, σε συνδυασμό με τις ισχυρές επιδόσεις σε όλες τις αγορές, οδήγησαν σε αύξηση των καθαρών εσόδων από πωλήσεις και των λειτουργικών κερδών σε οργανική βάση, πέρα των προσδοκιών μας.
Παρόλο που σε ορισμένες αγορές το καταναλωτικό περιβάλλον εξακολουθεί να είναι δυσμενές, τα έσοδα ανά κιβώτιο έχουν βελτιωθεί χάρη στην προσεκτική διαχείριση των τιμών και του μείγματος προϊόντων, ενισχυμένα από δεδομένα, πληροφορίες και αναλύσεις που έχουμε στη διάθεσή μας. Ταυτόχρονα, οι όγκοι πωλήσεων διατηρήθηκαν, γεγονός που αποδεικνύει την ποιότητα της υλοποίησης των στρατηγικών μας στην αγορά.
Συνεχίζουμε να επενδύουμε στην ενεργοποίηση του χαρτοφυλακίου προϊόντων 24/7 κατανάλωσης και στη στοχευμένη διεύρυνση, που ενισχύεται από την ηγετική θέση μας και την εστίασή μας στην κατηγορία των ανθρακούχων αναψυκτικών. Κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους, συνάψαμε συμφωνία για την εξαγορά της Finlandia Vodka, κυκλοφορήσαμε επιτυχώς νέα καινοτόμα προϊόντα, συμπεριλαμβανομένου του Jack Daniel’s & Coca-Cola σε τρεις από τις αγορές μας, επεκτείναμε περαιτέρω την κατηγορία ποτών ενέργειας στην Αίγυπτο και προσθέσαμε επιπλέον 2.200 σημεία διανομής στην κατηγορία του καφέ.
Οι επιδόσεις μας κατά το δεύτερο τρίμηνο μάς επέτρεψαν να αναβαθμίσουμε τις προσδοκίες μας για τα κέρδη του 2023 τον Ιούλιο, ισχυροποιώντας τις προοπτικές μελλοντικής ανάπτυξης όπως τις διατυπώσαμε στην Ημερίδα Επενδυτών τον Μάιο. Είμαι ευγνώμων στους πελάτες, στους προμηθευτές και στους εταίρους μας, ιδίως στην The Coca-Cola Company, για τη συνεργασία τους καθώς αναπτυσσόμαστε μαζί. Θέλω να ευχαριστήσω ιδιαιτέρως όλους τους ανθρώπους μας για την επιμονή και αφοσίωσή τους ώστε η εταιρεία μας να γίνεται ισχυρότερη μέρα με τη μέρα.»