Πριν από περίπου ένα χρόνο, η σχετικά άγνωστη στους μη έχοντες σχέση με τη βιομηχανία των σιδηροδρόμων Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles SA (CAF) παρείχε την καλύτερη προσφορά και κέρδιζε τη γαλλική Alstom σε ένα ιδιαίτερα ενδιαφέροντα διαγωνισμό που είχε προκηρύξει η ΣΤΑΣΥ. Το έργο ύψους 70 εκατ. ευρώ αφορούσε την αναβάθμιση 14 συρμών του ηλεκτρικού, της γραμμής Πειραιάς - Κηφισιά, οι οποίοι είχαν μπει σε κυκλοφορία την περίοδο 1983 - 1985.
Μέσω αυτού του σημαντικού έργου, η ισπανική εταιρεία που μετράει παρουσία 125 χρόνων βάζει την Ελλάδα στον χάρτη των εταιρειών όπου διαθέτει παρουσία. Αξίζει να σημειωθεί ότι μαζί με τη Δανία η Ελλάδα είναι οι μόνες χώρες της Δυτικής Ευρώπης όπου ο όμιλος, που εμφάνισε το 2022 κύκλο εργασιών 3,16 δισ. ευρώ και είχε παραγγελίες ύψους 6,2 δισ. ευρώ, απουσίαζε.
Η σύσταση -αλλά κυρίως το αντικείμενο εργασιών- της CAF Greece Μονοπρόσωπη Ανώνυμη Εταιρεία με έδρα στο 1ο χλμ. της λεωφόρου Μαρκοπούλου Κορωπίου, που αναρτήθηκε χθες στο ΓΕΜΗ, δείχνει ότι ο ισπανικός όμιλος έχει σημαντικές βλέψεις για την ελληνική αγορά. Ως διαχειριστής της ελληνικής θυγατρικής εμφανίζεται ο Javier Martinez Ojinaga , ο CEO του ομίλου CAF.
Αντικείμενο εργασιών της ελληνικής θυγατρικής της CAF είναι η κατασκευή σιδηροδρομικών αμαξών και τροχαίου υλικού, η κατασκευή σιδηροδρομικών γραμμών και υπόγειων σιδηροδρόμων, οι υπηρεσίες επισκευής και συντήρησης σιδηροδρομικών αμαξών (μηχανών) και τροχαίου εξοπλισμού σιδηροδρόμων.
Μέχρι αργά χθες δεν κατέστη δυνατή η επικοινωνία με τη διοίκηση της ισπανικής εταιρείας, όμως η σύσταση και το αντικείμενο της εδώ θυγατρικής δείχνουν ότι υπάρχει σημαντικό ενδιαφέρον για την ελληνική αγορά που πιθανόν να απλώνεται και πέρα από την σύμβαση που έχει υπογράψει με τη ΣΤΑΣΥ. Για την τελευταία απλώς να αναφέρουμε ότι η παράδοση των 14 συρμών θα γίνεται τμηματικά και θα ξεκινήσει στους 19 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης που πραγματοποιήθηκε πέρυσι τον Δεκέμβριο και θα ολοκληρωθεί σε 34 μήνες.
Σήμερα ο ισπανικός όμιλος πραγματοποιεί μόλις το 11% από την αγορά της Ισπανίας με την αγορά της υπόλοιπης Ευρώπης να καλύπτει το 50% των εργασιών του και δεύτερη μεγαλύτερη αγορά αυτή της Αμερικής (18%). Το σιδηροδρομικό υλικό (58%) είναι το βασικό του αντικείμενο ενώ έχει σημαντική παρουσία (14%) και στον χώρο των λεωφορείων. Στην ευρωπαϊκή αγορά ηγείται στον τομέα των καθαρών καυσίμων (υδρογόνο) τόσο στον σιδηρόδρομο όσο και στα λεωφορεία.