Με προϊόντα ιδιαίτερα υψηλής ποιότητας, η εταιρεία «Αντώνης Βεζύρογλου & ΣΙΑ ΕΕ – Απ’ τα Περιβόλια του Βεζύρογλου» έχει κατακτήσει ηγετική θέση στην αγορά των baby φυλλωδών λαχανικών, ενώ υλοποιεί επενδύσεις 6 εκατ. ευρώ με ορίζοντα ως το 2026 για να ενισχύσει την παραγωγική της δυναμικότητα.
Το βασικό χαρακτηριστικό που κάνει την εταιρεία να ξεχωρίζει είναι ότι δεν είναι μόνο καλλιεργητές, αλλά μία σύγχρονη εταιρεία τροφίμων η οποία λειτουργεί με τυποποιημένες και πιστοποιημένες διαδικασίες, καθώς και με σύγχρονα επιστημονικά εργαλεία. Η εταιρεία διατηρεί μία πλήρως καθετοποιημένη μονάδα, που διαθέτει ένα από τα μεγαλύτερα αγροκτήματα στην Ελλάδα (800 στρ.), στην Αλεξάνδρεια Ημαθίας, στα οποία καλλιεργούν τα λαχανικά. Αποτελούνται δε, από ελεύθερα αγροτεμάχια, από ημιπροστατευόμενα με δικτυοκήπια καθώς και από θερμοκήπια.
Όπως θα πει στο BD ο ιδρυτής και γενικός διευθυντής, Αντώνης Βεζύρογλου: «Η διαφοροποίηση όπως και η καινοτομία είναι Στρατηγικοί Πυλώνες και στοιχεία του DNA της εταιρείας μας. Είμαστε παραγωγοί των προϊόντων που διαθέτουμε κι αυτό μας βοηθά να ελέγχουμε στο 100% όλα τα στάδια ζωής των λαχανικών μας. Από τον σπόρο έως και το σημείο πώλησης. Σημαντική μεταβλητή για το χρόνο παράδοσης που συμβάλλει καθοριστικά στη φρεσκάδα τους, αλλά και στην υψηλή ποιότητά τους».
Επίσης είναι οι πρώτοι (και οι μεγαλύτεροι σε έκταση αγρών), που μετέτρεψαν την καλλιέργεια και παραγωγή baby λαχανικών στην Ελλάδα, από χειρωνακτική εργασία σε καλλιέργεια με υποστήριξη αγροτικών μηχανημάτων. «Ξεκινήσαμε την πρώτη δοκιμαστική παραγωγή το 2006 κι από τότε επιμένουμε σε αυτή την αγορά, διατηρώντας “διακριτή" απόσταση από τα υπόλοιπα φυλλώδη λαχανικά που διατίθενται στην ελληνική αγορά», τόνισε ο Αντ. Βεζύρογλου.
Ένα άλλο σημαντικό στοιχείο είναι ότι η εταιρεία διαθέτει μη πλυμένα προϊόντα. «Καθοριστικός παράγοντας για τη διάρκεια ζωής των προϊόντων μας είναι το ότι διατίθενται μη πλυμένα. Αυτό σημαίνει ότι, ίσως υστερούμε στον δείκτη ευκολίας χρήσης, αλλά υπερτερούμε με μεγάλη διαφορά στους δείκτες ποιότητας, όπως η φρεσκάδα, η θρεπτική αξία και η διατηρησιμότητα που είναι κατά πολύ μεγαλύτερη των πλυμένων και κομμένων λαχανικών. Κι αυτό γιατί τα δικά μας baby φύλλα δεν χρειάζεται κατά τη διαδικασία τυποποίησης να υποστούν καμία επεξεργασία ούτε και να συσκευαστούν σε ειδικές συνθήκες εντός της συσκευασίας (τροποποιημένο περιβάλλον), με στόχο να επεκτείνουν τη διατηρησιμότητά τους. Οι δικές μας σαλάτες είναι νωπά λαχανικά, που διατηρούν αναλλοίωτα τα ποιοτικά χαρακτηριστικά τους πολύ περισσότερο από τα πλυμένα», τόνισε ο Αντ. Βεζύρογλου.
Η διαφορά στα προϊόντα ξεκινά από την καλλιέργεια
Το γεγονός ότι η εταιρεία έχει από τα μεγαλύτερα αγροκτήματα στην Ελλάδα βοηθά στον έλεγχο και την καθημερινή επίβλεψη των καλλιεργειών με σύγχρονα μέσα (τεχνολογία), που υποστηρίζεται από μία ομάδα επιστημόνων (τμήμα Γεωπονίας/ R&D και τμήμα Ελέγχου Ποιότητας), που αριθμούν σήμερα περί τους 15 εργαζόμενους.
Παράλληλα αναπτύσσουν σύγχρονες μεθόδους καλλιέργειας οι οποίες πρωτίστως σέβονται τη γη, το ευρύτερο περιβάλλον αλλά και την υγεία των καταναλωτών. Χρησιμοποιούν σταδιακά όλο και περισσότερο τεχνολογίες Agro 4.0 και εντάσσουν στην καθημερινότητά όλο και περισσότερο την ανάλυση δεδομένων της παραγωγής, είτε αυτόνομα είτε σε συνεργασία με το ΑΠΘ σε ορισμένα νέα πρωτόκολλα που αναπτύσσουν. Επιπρόσθετα, αντικαθιστούν μέρα με τη μέρα χημικά προϊόντα (φυτοφάρμακα, λιπάσματα), με βιολογικά, με στόχο την ελάχιστη επιβάρυνση των λαχανικών.
Μάλιστα την τελευταία διετία μείωσαν τα αζωτούχα λιπάσματα σε ποσοστό 25%. Επιπρόσθετα, τα baby φύλλα σπανακιού - ένας από τους πιο δημοφιλείς κωδικούς της εταιρείας - παρουσιάζουν μηδενικά υπολείμματα φυτοπροστατευτικών προϊόντων (σε ποσοστό 95% των δειγμάτων που λαμβάνουν). «Όλα τα παραπάνω αλλά και πολλές ακόμη ενέργειες εντάσσονται σε μία ομπρέλα διαδικασιών, την HΠΙΑ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ®, που έχει ως στόχο, να ξεπερνάμε κάθε μέρα τον εαυτό μας. Να υλοποιούμε τη δέσμευσή μας: Κάθε μέρα Ποιότητα!», επισήμανε ο Αντ. Βεζύρογλου.
Σε μία χρονιά - όπως το 2022 - που έβαλε όλη την οικονομία από τις πρώτες μέρες σε μία νέα κρίση, που συνεχίζει να επηρεάζει και τους πρώτους μήνες του 2023, η εταιρεία συνέχισε την ανοδική της πορεία. Υλοποιώντας με συνέπεια, Στρατηγική που υποστηρίζει τη Βιωσιμότητα μέσω της Καινοτομίας, παράγει και διαθέτει προϊόντα ιδιαίτερα υψηλής ποιότητας που ξεχωρίζουν, κυρίως όμως, που επιλέγουν οι καταναλωτές συνειδητά. Αυτό δείχνουν και οι λειτουργικοί δείκτες της εταιρείας.
- Αύξηση Πωλήσεων Συνολικά (σε όγκο), συσκευασμένων baby φύλλων +14%
- Αύξηση Πωλήσεων Συνολικά (σε αξία) +16%
- Αύξηση Πωλήσεων ho.re.ca. (σε όγκο) +51%
- Μερίδιο αγοράς (σε αξία) μη-πλυμένων baby φύλλων στη λιανική (IRI data) 82% (+9% σε σχέση με το 2021).
Έξι εκατομμύρια ευρώ επενδύσεις μέχρι και το 2026
Για το 2023 η εταιρεία έχει προγραμματίσει και υλοποιεί τμήμα του business plan της 2023 – 2026 που προβλέπει: Επέκταση της παραγωγικής δυναμικότητας στον πρωτογενή τομέα (νέα θερμοκήπια). Εκσυγχρονισμό της αγροτικής παραγωγής με χρήση τεχνολογιών Agro 4.0. Ψηφιακό μετασχηματισμό όλων των τμημάτων της επιχείρησης.
Πράσινη μετάβαση όλης της παραγωγικής διαδικασίας (πρωτογενή και μεταποίηση). Οι συνολικές επενδύσεις που έχουν προγραμματιστεί για το διάστημα έως και το 2026, φθάνουν τα 6.000.000 ευρώ και αφορούν κυρίως στην ανάπτυξη και βελτίωση της αγροτικής παραγωγής.
Όσον αφορά τα σχέδια για το μέλλον ο κ. Αντ. Βεζύρογλου θα πει στο BD: «Δραστηριοποιούμαστε σε μία πολύ δυναμική αγορά, αυτή των φρέσκων τροφίμων, όπου η δυναμική ανάπτυξη υποστηρίζεται από τις διατροφικές τάσεις του σημερινού καταναλωτή, ανεξαρτήτως ηλικιακού αλλά και κοινωνικο/οικονομικού προφίλ. Αυτό από μόνο του μας τροφοδοτεί με ενέργεια και προσήλωση, στην ικανοποίηση των όλο και αυξανόμενων αναγκών του καταναλωτικού κοινού. Σχεδιάζουμε ήδη την επόμενη μέρα της Αντ. Βεζύρογλου & ΣΙΑ ΕΕ.
Τα προϊόντα "Απ’ τα περιβόλια του Βεζύρογλου" βρίσκονται σε όλη την Ελλάδα. Διατίθενται από τις μεγάλες αλυσίδες λιανικής καθώς και από μικρότερα σημεία (convenience stores) και μανάβικα, μέσω συνεργατών. Η ανάπτυξη νέων σημείων απαιτεί συνέπεια και συνεχή επιμονή. Το εμπορικό τμήμα της εταιρείας μας προσπαθεί με θετικά αποτελέσματα που είναι εμφανή τα τελευταία χρόνια. Η διανομή μας είναι μέχρι σήμερα αυξανόμενη».