ΓΔ: 1392.71 -0.35% Τζίρος: 37.63 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 13:24:30 DATA
Φωτο: Shutterstock

Οι στρατηγικοί προμηθευτές της Lidl: Τα οφέλη από τη γερμανική αλυσίδα

Τρεις χαρακτηριστικές περιπτώσεις εταιρειών του κλάδου τροφίμων από την Κρήτη που έχουν αναπτυχθεί με «όχημα» τη γερμανική εκπτωτική αλυσίδα. Η ασφάλεια για τις πωλήσεις, η στήριξη εξαγωγών και τα χαμηλά περιθώρια κέρδους.

Θέλοντας να τονίσει τις σχέσεις που έχει οικοδομήσει με παραγωγικές εταιρείες της περιφέρειας, η Lidl ανέδειξε τις τελευταίες ημέρες τρεις περιπτώσεις στην Κρήτη -στα Χανιά και στο Ηράκλειο. Εταιρείες, μικρές ή μεσαίου μεγέθους, οι οποίες κατά κύριο λόγο οφείλουν πρώτον, σημαντικό μέρος της ανάπτυξης τους στον γερμανικό όμιλο, σε μία παράλληλη και εξαρτώμενη τροχιά και, δεύτερον, συνεχίζουν να αναπτύσσονται, κυρίως με βάση τα περιθώρια και τις δυνατότητες που τους παρέχει η Lidl.

Δεδομένου μάλιστα ότι η γερμανική αλυσίδα αποτελεί βασικό πελάτη τους –με το 30% ή 50% του ετήσιου τζίρου τους– η σχέση των δύο πλευρών παίζει αποφασιστικό ρόλο ακόμη και στις επενδυτικές τους επιλογές. Βέβαια, οι προμηθευτές της είναι εταιρείες που σε ένα μεγάλο βαθμό τις «πήρε από το χέρι» σε κάποια στιγμή στο παρελθόν –και πριν ακόμη από την οικονομική κρίση της προηγούμενης δεκαετίας- και τις πέρασε μέσα από μία, κατά τεκμήριο, δύσκολη περίοδο, με τις μικρότερες δυνατές συνέπειες. Το γεγονός δημιούργησε σχέσεις υψηλής πιστότητας, ενώ η κερδοφορία των προμηθευτικών επιχειρήσεων σε μεγάλο βαθμό καθορίζεται από τον γερμανικό όμιλο.

Η Lidl προσφέρει πωλήσεις στους προμηθευτές της –κατέχει τη δεύτερη θέση στο ελληνικό λιανεμπόριο– αλλά κέρδη με το «σταγονόμετρο». Και τούτο οφείλεται κατά κύριο λόγο στη φυσιογνωμία της ως discounter. Δηλαδή, οι τιμές της –λόγω των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας που κυρίως διαθέτει– δεν είναι μόνο χαμηλότερες από τους ανταγωνιστές της, θέλει να είναι και ανταγωνιστικότερες από τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας των ανταγωνιστών της. Έτσι προσφέρει πωλήσεις και μάλλον οριακή κερδοφορία σε προμηθευτές. Από την άλλη πλευρά οι μικρές και μεσαίου μεγέθους, βασιζόμενες σ΄αυτό το ασφαλές πλαίσιο, μπορούν να «χτίσουν» την παρουσία τους στην αγορά, διαμορφώνοντας τα δικά τους brand, τόσο στην εσωτερική όσο και στην εξωτερική αγορά. Και το κάνουν!

Επί παραδείγματι η εταιρεία Kreta Food των Ν. Μαρματάκη και Μιχ. Στρατηγάκη, στην περιοχή των Χανίων, διατηρεί στενές σχέσεις με την Lidl από το 1999 –ιδρύθηκε το 1998– και ουσιαστικά είναι από τις πρώτες ελληνικές προμηθευτικές εταιρείες του γερμανικού ομίλου. Πλέον, η Kreta Food το 2022 είχε πωλήσεις ύψους περίπου 20 εκατ. ευρώ, τα κέρδη ανήλθαν περίπου σε 800.000 και το 50% των πωλήσεων της οφείλεται στην Lidl, είτε εντός είτε εκτός Ελλάδος. Παράλληλα οι 28 από τις 31 χώρες στις οποίες εξάγει, ανήκουν στο διεθνές δίκτυο των εταιρειών του γερμανικού ομίλου.

Αντίστοιχη περίπτωση αποτελεί και η αρτοβιομηχανία Τσατσάκης στο Ηράκλειο, οι πωλήσεις της οποίας στη διάρκεια του 2022 ανήλθαν στα 12,3 εκατ. ευρώ. Φέτος, ο κ. Αριστ. Τσατσάκης εκτιμά ότι θα διαμορφωθούν στα 15,5 εκατ. ευρώ. Αξίζει να σημειωθεί ότι πέρυσι, που ο πόλεμος στην Ουκρανία αναστάτωσε τις ευρωπαϊκές αγοράς, με την ενέργεια και το αλεύρι να ακριβαίνουν απότομα, η εταιρεία Τσατσάκη ανατίμησε τα προϊόντα της μία μόνο φορά, τον Μάιο, από 10% ως και 15%. Βέβαια, από το 2012 που οι δρόμοι των εταίρων συναντήθηκαν, η κρητική εταιρεία έχει υψηλό ρυθμό ανάπτυξης χρόνο με τον χρόνο. Και μάλιστα σκοπεύει να προχωρήσει άμεσα σε επένδυση ύψους 10 εκατ. ευρώ, επεκτείνοντας τις παραγωγικές της δυνατότητες.

Αλλά και η Agrocreta, τυποποιητική εταιρεία αγροτικών προϊόντων στην περιοχή των Χανίων, του κ. Αντ. Κοκαλάκη, βασίζεται στην Lidl. Συνεργάζεται με την γερμανική εταιρεία κυρίως στο τυποποιημένο αβοκάντο και το 30% των πωλήσεων της το οφείλει σ΄αυτήν. Στη διάρκεια του 2022 είχε πωλήσεις ύψους 3,5 εκατ. ευρώ και 200.000 ευρώ κέρδη.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Η Lidl και ο σκληρός πόλεμος προσφορών στα προϊόντα private label

Οι μειώσεις τιμών έως 35% από τη γερμανική αλυσίδα, που θα καλυφθούν με τη μείωση της κερδοφορίας της, οδηγούν σε νέα φάση τον ανταγωνισμό αλυσίδων και προμηθευτών προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας.
Lidl-store
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Lidl: Διψήφια η αύξηση πωλήσεων, άφησε πολύ πίσω τον τρίτο της αγοράς

Πώς πέτυχε η γερμανική αλυσίδα να αυξήσει σε περίπου 10% τη διαφορά μεριδίου από την ΑΒ Βασιλόπουλος. Η δύναμη των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας και η διείσδυση στα νοικοκυριά μεσαίας τάξης.