ΓΔ: 1393.8 -0.27% Τζίρος: 45.69 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 14:20:30 DATA
Φωτο: Shutterstock

Αγοράζω τώρα, πληρώνω αργότερα: Η νέα τάση που κερδίζει τους καταναλωτές

Έρχεται και στην Ελλάδα η υπηρεσία "Buy Now, Pay Later" από ξένους παρόχους και ελληνικές τράπεζες. Πώς λειτουργεί η νέα μορφή πίστωσης, γιατί προσελκύει τους νεότερους καταναλωτές και πόσο ενισχύει τις πωλήσεις των καταστημάτων.

Μια νέα υπηρεσία αλλάζει ραγδαία την εμπειρία των καταναλωτών, προσφέροντας τη δυνατότητα αγοράς επί πιστώσει χωρίς τη χρήση πιστωτικής κάρτας. Η υπηρεσία "Buy Now, Pay Later (BNPL)", η οποία απολαμβάνει ευρεία αποδοχή στο εξωτερικό, σύντομα αναμένεται και στη χώρα μας από δύο ξένους παρόχους, αλλά και την Τράπεζα Πειραιώς που έχει προαναγγείλει τα σχέδιά της σε συνεργασία με τη Natech.

Πάροχοι της καινοτόμου υπηρεσίας είναι εταιρείες Fintech όπως οι Klarna, Affirm, Afterpay, Sezzle και Paypal, οι οποίες μέσα από το δίκτυο εμπόρων που συνεργάζονται παρέχουν στους καταναλωτές τη δυνατότητα να πληρώσουν τα προϊόντα αργότερα ή σε δόσεις. Στην Ελλάδα, στη γραμμή εκκίνησης βρίσκονται ήδη δύο εταιρείες, σύμφωνα με πληροφορίες του κλάδου. Η πρώτη είναι η σουηδική Klarna, ηγέτης στην Ευρώπη, και δεύτερη η βουλγαρική TBI Bank η οποία ειδικεύεται σε υπηρεσίες BNPL και σύντομα αναμένεται να αρχίσει τη λειτουργία της σε φυσικά σημεία πωλήσεων της χώρας μετά την αδειοδότησή της από την Τράπεζα της Ελλάδος.

Η υπηρεσία BNPL δεν παρέχεται, προφανώς, σε όλους τους καταναλωτές αδιακρίτως. Οι εταιρείες που παρέχουν την υπηρεσία σκανάρουν τους ενδιαφερόμενους πελάτες με βάση το credit score που διαθέτουν ούτως ώστε να αναλάβουν το μικρότερο δυνατό πιστωτικό ρίσκο. Σύμφωνα με το score και τα υπόλοιπα στοιχεία του υποψήφιου πελάτη, ορίζεται και το ανώτατο όριο των αγορών που μπορούν να πραγματοποιήσουν επί πιστώσει.

Τα σχέδια της Τράπεζας Πειραιώς

Να αδράξει την ευκαιρία της δυναμικής αυτής αγοράς φιλοδοξεί η Τράπεζα Πειραιώς με τη σύμπραξη που ανακοίνωσε πρόσφατα με την εταιρεία τεχνολογίας Natech. «Έχουμε ξεκινήσει τις διαδικασίες για την δημιουργία μιας νέας ψηφιακής τράπεζας, η οποία θα έχει τραπεζική άδεια, δεν θα έχει καταστήματα και θα προσφέρει σε καταναλωτές (κατά βάση νεαρής ηλικίας) υπηρεσίες buy now pay later, μεταξύ άλλων», δήλωσε σε δημοσιογράφους ο CEO της τράπεζας, Χρήστος Μεγάλου. Ως μία από τις μεγαλύτερες εγχώριες τράπεζες, η Τρ. Πειραιώς διαθέτει ισχυρό και εδραιωμένο δίκτυο συνεργαζόμενων εμπόρων όπου θα μπορούσε να προωθηθεί η νέα υπηρεσία ενισχύοντας την κερδοφορία του ομίλου στα προϊόντα λιανικής.

Το παράδειγμα της Klarna

Η Klarna παρέχει δύο επιλογές στους καταναλωτές: αγορά τώρα και πληρωμή όλου του ποσού σε 30 ημέρες ή πληρωμή σε τρεις δόσεις, ξεκινώντας από την ημερομηνία της αγοράς. Το εντυπωσιακό πλεονέκτημα για τους καταναλωτές, είναι ότι το ποσό της μικροπίστωσης δεν τοκίζεται, εφόσον η αποπληρωμή γίνει έγκαιρα. Η υπηρεσία παρέχεται τόσο για τις αγορές σε e-shop όσο και σε φυσικό κατάστημα. Ο ευρωπαϊκός κολοσσός αποτιμάται σήμερα στα 45,6 δισ. δολάρια και καταγράφει ετήσιους ρυθμούς ανάπτυξης άνω του 40%, σύμφωνα με τα στοιχεία που παρέχονται στον εταιρικό ιστότοπο. Συνεργάζεται με περισσότερους από 400.000 εμπόρους και διατηρεί παρουσία σε 17 κύριες χώρες. Όραμα της Klarna είναι να «αναμορφώσει τις αγορές».

Σύμφωνα με έρευνα του διεθνούς ιστοτόπου πληρωμών PYMNTS που επικαλείται το Forbes, η ανάπτυξη των υπηρεσιών BNPL εκτινάχθηκε το 2021 έναντι του προηγούμενου έτους, δείχνοντας τις πραγματικές δυνατότητες ανάπτυξης που παρουσιάζει η εν λόγω αγορά. Η υπηρεσία απευθύνεται κυρίως στις νεότερες γενιές που παρουσιάζουν σημαντικές διαφοροποιήσεις όσον αφορά στη συναλλακτική τους συμπεριφορά. Οι νέοι καταναλωτές γυρνούν την πλάτη στο πλαστικό χρήμα και αγκαλιάζουν ψηφιακά μέσα πληρωμών που απλοποιούν και καθιστούν σημαντικά πιο εύχρηστη την εμπειρία των πληρωμών.

Τα οφέλη είναι εξίσου -ή περισσότερο- σημαντικά για τους εμπόρους. Σύμφωνα με το CNBC, η RBC Capital Markets εκτιμά ότι η παροχή της επιλογής BNPL σε ένα κατάστημα εκτινάσσει την πιθανότητα ο επισκέπτης να προβεί σε αγορές κατά 20%-30%, ενώ το ποσό της αγοράς αυξάνεται κατά 30-50%. Το γεγονός αυτό δημιουργεί σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης για μεγάλες αλυσίδες λιανεμπορίου αλλά και μικρότερους εμπόρους που υιοθετούν το νέο χρηματοπιστωτικό προϊόν. Ενδεικτικά, στο δίκτυο εμπόρων της Klarna στο Ηνωμένο Βασίλειο περιλαμβάνονται κολοσσοί όπως H&M, IKEA, Samsung και ASOS, ενώ οι υπηρεσίες της διατίθενται και σε 5.000 φυσικά καταστήματα.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Χρ. Μεγάλου: Άνοιξε ο δρόμος για μέρισμα 50% και επαναγορά μετοχών

Δεν χρειάζονται άλλες εγκρίσεις από την ΕΚΤ για τη μερισματική πολιτική, καθώς το DTC θα πέσει στο μηδέν το 2034. Στο 35% ο συντελεστής διανομής για το 2024 και στο 50% από το 2025. Θα γίνει και επαναγορά μετοχών,
Vlachopoulos, Piraeus
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Βλαχόπουλος: Οι τράπεζες πρέπει να επενδύσουν στην ψηφιακή καινοτομία

Σύμφωνα με τον General Manager, Head of Large Corporate & Wholesale Products της Πειραιώς, μία από τις πιο σημαντικές προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι τράπεζες είναι η ανάγκη να ανταποκριθούν στη νέα ψηφιακή εποχή.
businessdaily-Piraeus
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Νέα εθελουσία στην Τρ. Πειραιώς με αποζημιώσεις έως 250.000 ευρώ

Το νέο πρόγραμμα ξεκινά από σήμερα 3 Οκτωβρίου και δίνει τις επιλογές για άμεση αποχώρηση ή μακροχρόνια άδεια. Απευθύνεται κατά κύριο λόγο σε εργαζόμενους σε υποστηρικτικές υπηρεσίες της τράπεζας. Οι παροχές και οι όροι.