To φυσικό κατάστημα δεν θα πάψει να έχει σημασία για τις τράπεζες, με το ρόλο του όμως να μεταβάλλεται όλο και περισσότερο προς την παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών, τόνισε ο κ. Βασίλης Κουτεντάκης, ανώτερος γενικός διευθυντής, Chief Retail Banking της Τράπεζας Πειραιώς, στο πλαίσιο συζήτησης στο Delphi Forum, υπογραμμίζοντας ότι η ψηφιοποίηση ανοίγει ένα ευρύτατο πεδίο, το οποίο οι τράπεζες αξιοποιούν.
«Στην Τράπεζα Πειραιώς δημιουργούμε μια νέα ψηφιακή καινοτόμο τράπεζα σε συνεργασία με την κορυφαία στον κλάδο της εταιρεία Νatech, πηγαίνοντας ένα βήμα πιο πέρα τα προιόντα και τις υπηρεσίες που προσφέρουμε», είπε o κ. Κουτεντάκης. Η στρατηγικού χαρακτήρα κοινοπραξία της Τράπεζας Πειραιώς με την εταιρεία Natech έχει ως αντικείμενο την ανάπτυξη μιας ανεξάρτητης καινοτόμου ψηφιακής τράπεζας προς πελάτες στην Ελλάδα και την υπόλοιπη ευρωπαϊκή αγορά για την παροχή χρηματοοικονομικών και τραπεζικών υπηρεσιών.
Oπως τόνισε ο κ. Κουτεντάκης, ο ψηφιακός μετασχηματισμός των τραπεζών είχε ξεκινήσει αρκετά χρόνια πριν αλλά επιταχύνθηκε με την πανδημία που άλλαξε δραστικά τον τρόπο λειτουργίας, από τα καταστήματα ως την επιτάχυνση των ψηφιακών εφαρμογών. Οι τράπεζες χρειάστηκε άμεσα να προσαρμόσουν το μοντέλο τους, σε όλο το εύρος, από τη λειτουργία των σημείων διεπαφής με τους πελάτες (πχ καταστήματα ή call centers), όσο και των διαδικασιών με τις οποίες γρήγορα και ευέλικτα προσέφεραν την αρωγή που χρειαζόταν η οικονομία. Εύλογα τα μοντέλα αυτά διατηρήθηκαν και τα βελτιώνουμε, τα ηλεκτρονικά μέσα αξιοποιήθηκαν πλήρως, αναβαθμίστηκαν μάλιστα σε μεγάλο βαθμό - και βέβαια είναι μια σημαντική παρακαταθήκη για τη λειτουργία τους στο μέλλον, επισήμανε.
Aναφορικά με τον ανταγωνισμό με τα fintech, o κ. Κουτεντάκης σημείωσε ότι δεν είναι το ιδιοκτησιακό καθεστώς τους αλλά το είδος των προϊόντων και υπηρεσιών που προσφέρουν. «Εχουν θετικό αποτύπωμα για τους καταναλωτές και την οικονομία αλλά και για τις ίδιες τις τράπεζες καθώς μας προτρέπουν να γινόμαστε γρηγορότεροι και πιο φιλικοί στη σχέση μας με τους πελάτες, προσθέτοντας στα παραδοσιακά δυνατά μας σημεία της εμπιστοσύνης, του μεγέθους και της πλήρους παλέτας προϊόντων και υπηρεσιών», τόνισε.