Μετά από ένα έτος επανόδου σε αναπτυξιακή τροχιά και αύξησης κερδών, η σουηδική εταιρεία fast fashion, Η&Μ, ενεργοποιεί ένα ευρύ επενδυτικό πρόγραμμα, με στόχο να διπλασιάσει τα έσοδά της μέχρι το 2030, παραμένοντας στο μονοπάτι της βιωσιμότητας.
Ειδικότερα, οι πωλήσεις του ομίλου αυξήθηκαν κατά 6% κατά την περσινή δωδεκάμηνη χρήση (Δεκέμβριος 2020- Νοέμβριος 2021), αγγίζοντας τις 198,9 δισ. σουηδικές κορώνες (18,8 δισ. ευρώ), έναντι 187 δισ. κορώνες την προηγούμενη χρήση, ενώ τα κέρδη μετά φόρων υπερδιπλασιάστηκαν σε 11,01 δισ. κορώνες, από 1,24 δισ πέρσι. Το τελευταίο στοιχείο επιτρέπει στον σουηδικό όμιλο να εναποθέσει περί τα 224 εκατ. κορώνες στο πρόγραμμα H&M Initiative, το οποίο αφορά σε όλους τους εργαζόμενους του ομίλου.
Όπως ανέφερε η διευθύνουσα σύμβουλος του ομίλου, Helena Helmersson, κατά την παρουσίαση των αποτελεσμάτων, στόχο της σουηδικής εταιρείας αποτελεί ο διπλασιασμός των εσόδων της μέχρι το 2030, αλλά και η διεύρυνση της κερδοφορίας της σε ποσοστό άνω του 10%. Για τον σκοπό αυτό, φέτος πρόκειται να διατεθούν επενδυτικά κεφάλαια ύψους 10 δισ. κορόνων, ενισχύοντας παράλληλα τις προσπάθειες του ομίλου να περιορίσει το περιβαλλοντικό του αποτύπωμα κατά 56% μέχρι το 2030.
Η ίδια σημείωσε ότι το διάστημα από την 1η Δεκεμβρίου 2021 έως και τις 31 Ιανουαρίου 2022 (πρώτο δίμηνο της νέας χρήσης), οι πωλήσεις εκτιμάται ότι αυξήθηκαν κατά 20%, συγκριτικά με το αντίστοιχο περσινό διάστημα, υπογραμμίζοντας ότι το τελευταίο κύμα της πανδημίας επηρέασε σαφώς τις επιδόσεις του ομίλου παγκοσμίως και ειδικότερα στις μεγάλες και σημαντικότερες αγορές όπου δραστηριοποιείται, όπου επαναλήφθηκαν οι περιορισμοί στην λειτουργία του εμπορίου.
Σε ό,τι αφορά το τέταρτο τρίμηνο της χρήσης, οι πωλήσεις της Η&Μ αυξήθηκαν κατά 8%, αγγίζοντας τις 56,8 δισ. κορώνες, ενώ τα κέρδη μετά φόρων διπλασιάστηκαν σε 4,62 δισ. κορώνες, από 2,48 δισ το αντίστοιχο διάστημα της περσινής χρήσης, ως αποτέλεσμα της θερμής υποδοχής των νέων συλλογών της αλυσίδας από τους καταναλωτές αλλά και της ελαχιστοποίησης των ειδών που διατέθηκαν σε προσφορά. Σε θετικό έδαφος παρέμειναν επίσης και οι ηλεκτρονικές πωλήσεις του ομίλου, ενισχυόμενες κατά την δωδεκάμηνη χρήση κατά 24%, συνεισφέροντας ποσοστό 32% επί του συνολικού ετήσιου τζίρου, ενώ μόνο στο τέταρτο τρίμηνο, οι online πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 6% συγκριτικά με πέρσι.
Με στόχο την διαφοροποίηση, η Η&Μ δίνει επίσης έμφαση στην δημιουργία και ανάπτυξη νέων brands, τα οποία εντάσσονται κάτω από την ομπρέλα του ομίλου, ενώ προκειμένου να απαντήσει στις προκλήσεις της βιομηχανίας της μόδας, διαθέτει περισσότερες από 20 συνεργασίες με εταιρείες που αναπτύσσουν λύσεις τόσο σε σχέση με τον ψηφιακό μετασχηματισμό του ομίλου και την εμπειρία του πελάτη, όσο όμως και με την ανάπτυξη νέων βιώσιμων υλικών και βέλτιστων πρακτικών ως προς την εφοδιαστική αλυσίδα.
Παράλληλα, ο όμιλος συνέχισε το πρόγραμμα τερματισμού της λειτουργίας μη αποδοτικών καταστημάτων του, με αποτέλεσμα στην λήξη της δωδεκάμηνης χρήσης να μετράει συνολικά 4.801 καταστήματα, έχοντας προσθέσει 104 νέα και κλείσει 321. Στον φετινό προγραμματισμό προβλέπεται το κλείσιμο ακόμη 240 καταστημάτων και η δημιουργία περίπου 120 νέων, κυρίως σε νέες αναπτυσσόμενες αγορές, καθώς η Η&Μ θα εγκαινιάσει φέτος την παρουσία της σε 6 ακόμη χώρες: τη Βόρεια Μακεδονία, το Κόσοβο, το Εκουαδόρ, την Κόστα Ρίκα, τη Γουατεμάλα και την Καμπότζη.