ΓΔ: 0 0.00% Τζίρος: 0.00 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 09:54:49 DATA
capital_maritime
Το τάνκερ Amor της Capital. Πηγή: Capital Ship Management Corp.

Ομόλογο 150 εκατ. ευρώ στο ΧΑ από την Capital του ομίλου Μαρινάκη

Στόχος της έκδοσης από την εισηγμένη στον Nasdaq ναυτιλιακή είναι η χρηματοδότηση των επενδύσεων σε πλοία μεταφοράς LNG. Θα αποκτηθούν τρία LNG carriers με option για άλλα τρία.

Με στόχο τη χρηματοδότηση του επενδυτικού προγράμματος για την επέκτασή της στον τομέα της μεταφοράς LNG, η Capital Product Partners L.P. του ομίλου Μαρινάκη προχωρά στην έκδοση πενταετούς ομολόγου, συνολικού ύψους 150 εκατ. ευρώ, στο Χρηματιστήριο Αθηνών.

Η ναυτιλιακή, που στο δεύτερο τρίμηνο του 2021 κατέγραψε αύξηση 400% των κερδών της, τα οποία διαμορφώθηκαν στα 35,4 εκατ. δολάρια έναντι των 8,7 εκατ. δολαρίων στο αντίστοιχο διάστημα του 2020, είναι εισηγμένη από το 2007 στον NASDAQ, διαχειρίζεται συνολικά 19 πλοία διαφόρων κατηγοριών και ετοιμάζεται να αλλάξει σελίδα με αιχμή του δόρατος τα τρία νέα πλοία μεταφοράς LNG που ενέταξε στον στόλο της το τελευταίο διάστημα.

Η CPLP ετοιμάζει επενδύσεις ύψους 1,2 δισ. ευρώ που θα την φέρουν σε νέο επίπεδο ανάπτυξης και θα διευρύνουν την παρουσία της στην υποσχόμενη αγορά μεταφοράς LNG. Σε αυτό το πλαίσιο, σχεδιάζει την αγορά τριών ακόμα LNG carriers, χωρητικότητας 174.000 κυβικών μέτρων το καθένα, με δικαίωμα απόκτησης τριών επιπλέον. Τα πλοία που κατέχει σήμερα της εξασφαλίζουν εξαιρετικά υψηλές και εγγυημένες αποδόσεις, καθώς έχουν ναυλωθεί με μακροχρόνιες συμβάσεις από τις μεγαλύτερες ενεργειακές εταιρείες του κόσμου, όπως η BP και η Cheniere.

Στη θαλάσσια μεταφορά LNG, η εταιρεία εισήλθε πρόσφατα με την αγορά τριών νεότευκτων LNG Carriers τελευταίας γενιάς, επενδύοντας 600 εκατ. δολάρια. Ο στόλος της περιλαμβάνει ακόμη 15 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με συνολική μεταφορική ικανότητα 104.000 TEU και ένα πλοίο μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου τύπου Capesize. Τα νέα πλοία κινούνται με φυσικό αέριο, που παράγει σημαντικά χαμηλότερες εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου και είναι πιο αποδοτικά ενεργειακά. Η εταιρεία έχει καταφέρει να μειώσει σε κάτω από τα εννέα έτη την ηλικία του στόλου της και κατά 10% το περιβαλλοντικό της αποτύπωμα σε λιγότερο από έναν χρόνο.

Πληροφορίες αναφέρουν ότι μέχρι τώρα η CPLP έχει εξασφαλίσει έσοδα κοντά στα 900 εκατ. από τις υπάρχουσες χρονοναυλώσεις, συμπεριλαμβανομένων κάποιων δικαιωμάτων προαίρεσης, ενώ η μέση εναπομένουσα διάρκεια χρονοναύλωσης της εταιρείας είναι πάνω από 4,5 χρόνια. 

Ποια είναι η Capital Maritime

Ο όμιλος της Capital, συμφερόντων Βαγγέλη Μαρινάκη, διαθέτει ένα μεικτό στόλο άνω των 80 πλοίων, συμπεριλαμβανομένων δεξαμενόπλοιων, πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και ξηρού φορτίου. Παράλληλα η εταιρεία «τρέχει» ένα από τα μεγαλύτερα επενδυτικά προγράμματα στον κόσμο, αξίας πάνω από 200 εκατ. δολάρια.

Πρόκειται για το πλέον «πράσινο» επενδυτικό πρόγραμμα σε παγκόσμιο επίπεδο, καθώς έχει παραγγείλει τα πρώτα δεξαμενόπλοια στη διεθνή ναυτιλία, που θα αξιοποιούν εναλλακτικές πηγές ενέργειας, (alternative maritime power-AMP) όπως είναι η ηλεκτρική και το φυσικό αέριο. Τα τέσσερα δεξαμενόπλοια μεταφοράς προϊόντων αργού πετρελαίου (MR product carriers) που θα ναυπηγήσει η Capital Maritime & Trading, στα ναυπηγεία Hyundai Mipo Dockyard (HMD) με δικαίωμα για τη ναυπήγηση επιπλέον δύο.

Τα έξι συνολικά δεξαμενόπλοια φέρουν τις πιο σύγχρονες καινοτομίες στο σύστημα πρόωσης τους, σύμφωνα άλλωστε και με όσα υποστηρίζει ο ιδρυτής της Capital Maritime Βαγγέλης Μαρινάκης, περί ανάγκης στροφής στις πράσινες επενδύσεις και στη ναυτιλία, με στόχο τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακος (CΟ2)  και την αντιμετώπιση των επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής.

Τα υπό ναυπήγηση δεξαμενόπλοια θα είναι «LNG ready» που σημαίνει ότι θα μπορούν να χρησιμοποιούν ως καύσιμο και υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG). Παράλληλα, θα είναι εξοπλισμένα με σύστημα «εναλλακτικής θαλάσσιας ισχύος» (Alternative Maritime Power), το οποίο επιτρέπει στο πλοίο, όταν είναι αγκυροβολημένο σε ένα λιμάνι, να τροφοδοτείται με ηλεκτρικό ρεύμα από το λιμενικό δίκτυο, ενώ οι κύριοι και βοηθητικοί κινητήρες του είναι απενεργοποιημένοι. Επίσης, θα μπορούν να δεχθούν και σύστημα πρόωσης με τη χρήση αιολικής ενέργειας (wind rotors).

Η εταιρεία έκλεισε το 2020 με αύξηση εσόδων και κερδών, ενώ μέσα στους πρώτους μήνες του 2021 προχώρησε σε νέες επενδύσεις αγοράζοντας τρία πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Ειδικότερα η Capital Maritime Partners είχε κύκλο εργασιών 140,8 εκατ. δολάρια, 32 εκατ. δολάρια περισσότερα σε σχέση με το 2019, χρονιά που δεν είχε «χτυπηθεί» από τον κορονοϊό. Ανάλογη πορεία είχαν και τα κέρδη της εταιρείας που εφτασαν τα 30,3 εκατ. δολάρια, από 24,4 εκατ. δολάρια ένα χρόνο πριν.

Ο Όμιλος της Capital εισήλθε στον κλάδο μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) το 2018, με μια παραγγελία έως 10 πλοίων μεταφοράς LNG, συνολικής αξίας 1,8 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Είναι μία από τις μεγαλύτερες παραγγελίες που έχει κάνει ποτέ Έλληνας εφοπλιστής.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

capital_maritime
ΑΓΟΡΕΣ

Η Capital του Β. Μαρινάκη ετοιμάζει μεγάλη έκδοση ομολόγων στο ΧΑ

Έκδοση ομολόγου που θα ξεπεράσει τα 100 εκατ. ευρώ προετοιμάζει ο ναυτιλιακός όμιλος του Βαγγέλη Μαρινάκη, με στόχο να χρηματοδοτήσει το επενδυτικό του πρόγραμμα. Ενδιαφέρον για το ΧΑ εκδηλώνουν και άλλες ελληνόκτητες ναυτιλιακές εταιρείες.
capital_maritime
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Capital: Από 2,6% έως 3% το εύρος απόδοσης για το ομόλογο των 150 εκατ.

Η δημόσια προσφορά θα ξεκινήσει στις 18 Οκτωβρίου και θα ολοκληρωθεί στις 20 του μήνα, με το ομόλογο να έχει 5ετή διάρκεια, ενώ ο καθορισμός της απόδοσης θα γίνει με τη διαδικασία του βιβλίου προσφορών.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Σαλπάρουν για το... ΧΑ οι εφοπλιστές: Έρχονται άλλα δύο ομόλογα

Μετά την ομολογιακή έκδοση από την Capital του ομίλου Μαρινάκη, άλλες δύο μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες ετοιμάζονται για εκδόσεις στην αγορά ομολόγων του ΧΑ. Στόχος, η κάλυψη μεγάλων επενδυτικών προγραμμάτων.