Έχει συμμετοχή στην ολοκλήρωση συμφωνιών που το ύψος τους ξεπερνά το ιλιγγιώδες ποσό των 180 δισ. δολ., απασχολεί 200 και πλέον άτομα στα γραφεία της σε Ελλάδα και Αγγλία και είναι μια νεοφυής εταιρεία, που δημιουργήθηκε από έναν Έλληνα.
Ο λόγος για την Dialectica, η οποία βραβεύθηκε στα Best Workplaces 2020 και αποτελεί δημιούργημα του Γιώργου Τσαρούχα και του Φρέντ Κρόκετ, που πλέον βλέπουν την επέκταση της εταιρείας μέσω της αγοράς των ΗΠΑ με τη δημιουργία γραφείου στην εκεί αγορά και λειτουργούν αδιάλειπτα, ακόμα και σε καιρό πανδημίας, έχοντας ήδη βοηθήσει με τις υπηρεσίες της εταιρείας σε περισσότερες από 3.500 αξιολογήσεις επενδυτικών ευκαιριών. Ο σχεδιασμός για την ανάπτυξη της εταιρείας προβλέπει περίπου 500 εργαζομένους στην επόμενη τριετία.
Ωστόσο, αν και νεοφυής η Dialectica δεν έχει χρηματοδοτηθεί και όχι γιατί δεν είχε προτάσεις αλλά γιατί, όπως λέει ο επικεφαλής της Γιώργος Τσαρούχας, δεν το χρειάζεται, ενώ επίσης η διοίκησή της και οι δύο βασικοί μέτοχοι δεν εξετάζουν ούτε το ενδεχόμενο εισαγωγή της σε κάποια κεφαλαιαγορά, ούτε αναζητούν επενδύτες.
Η εταιρεία δραστηριοποιείται σχεδόν σε όλο τον κόσμο έχοντας βοηθήσει με τις υπηρεσίες της να κλείσουν εκατοντάδες συμφωνίες εξαγοράς μεταξύ άλλων σε ΗΠΑ, Ευρώπη, Μέση Ανατολή, Κίνα, Ιαπωνία και Νότια Κορέα.
«Είμαστε μια εταιρεία που το 100% του πελατολογίου προέρχεται από το εξωτερικό και αφορά κυρίως θεσμικούς επενδυτές, πολυεθνικές, private equity funds και συμβουλευτικές εταιρείες. Αυτό που ουσιαστικά αποτελεί το αντικείμενο της Dialectica είναι να παρέχει στους πελάτες της την βοήθεια που χρειάζονται στον τομέα της έρευνας αγοράς, αναλύοντας το επιχειρηματικό περιβάλλον στο οποίο λειτουργεί μία εταιρεία που θέλουν να εξαγοράσουν σε όλο το φάσμα, που περιλαμβάνει πελάτες, ανταγωνισμό, κανάλια διανομής. Αυτή είναι η διαδικασία σύνδεσης των πελατών μας με τους ειδικούς εκείνους που γνωρίζουν τα χαρακτηριστικά της αγοράς, ειδικοί οι οποίοι προέρχονται από μια μεγάλη βάση δεδομένων, η οποία διαρκώς ενημερώνεται και μεγαλώνει και μέσα από την οποία επιχειρούμε να αναδείξουμε τη γνώση και την πληροφορία που απαιτούνται», αναφέρει ο επικεφαλής της Dialectica, Γιώργος Τσαρούχας.
«Έχουμε χιλιάδες advisors σε όλο τον κόσμο μέσα στη βάση μας και ξέρουμε ο καθένας σε τι ειδικεύεται», σημειώνει ο ίδιος. «Έτσι όταν ένας επενδυτής εξετάζει την εξαγορά μιας εταιρείας, εμείς ερευνούμε την αγορά ενδελεχώς ώστε να καλύψουμε κάθε πληροφορία που χρειάζεται, από τους προμηθευτές της, τους πελάτες, τους ανταγωνιστές κ.ο.κ.Ταυτόχρονα, εντοπίζουμε τους advisors που έχουν πραγματική γνώση των θεμάτων που θέλει να αναλύσει ο επενδυτής-πελάτης μας, τους οποίους ελέγχουμε με ειδικές διαδικασίες και δικλίδες ασφαλείας που διαθέτουμε, ώστε να βεβαιωθούμε ότι μπορούν να δώσουν τις απαντήσεις που αναζητά ο πελάτης μας. Δηλαδή, φέρνουμε σε επαφή τον πελάτη μας με τους κατάλληλους ανθρώπους για να μιλήσει μέσω της διαδικασίας που ονομάζεται ‘‘knowledge brokering’’ και αφορά σχεδόν το σύνολο των κλάδων επιχειρηματικότητας. Η διαφορά μας, λοιπόν, με μία συμβουλευτική είναι ότι εμείς παρέχουμε πρόσβαση στους ειδικούς, προκειμένου ο πελάτης να αξιολογήσει εάν πρέπει να κάνει αυτή την εξαγορά», καταλήγει ο Γιώργος Τσαρούχας.
Όπως σημειώνει ο ίδιος, «η αγορά των ΗΠΑ, είναι το επόμενο μεγάλο στοίχημα για μας και, αν και η πανδημία μας έχει εκτροχιάσει χρονικά, θεωρούμε ότι θα δώσει σημαντική ώθηση στην ανάπτυξη της εταιρείας και υπολογίζουμε να έχει ολοκληρωθεί έως το τέλος του έτους, αν βέβαια οι υγειονομικές συνθήκες το επιτρέψουν».
Η Dialectica διαθέτει βάση δεδομένων με περισσότερα από 100.000 άτομα, που περιλαμβάνει από απλούς εργαζομένους σε βιομηχανικές μονάδες μέχρι CEOs επιχειρήσεων υψηλής κεφαλαιοποίησης.
Σύμφωνα με τον Γ. Τσαρούχα, η Ευρώπη αποτελεί σημαντική αγορά, η οποία από το δεύτερο δεκαήμερο του Ιουνίου και μετά έχει δείξει σημαντικά σημάδια αφύπνισης με αρκετές συμφωνίες να βρίσκονται σε εξέλιξη. Ενδεικτικό δε της σημαντικότητας της Ευρωπαϊκής αγοράς στην εξέλιξη των δραστηριοτήτων της εταιρείας είναι ότι το μεγαλύτερο project στο οποίο μέχρι τώρα έχει εμπλακεί μέσω των υπηρεσιών της αφορούσε την εξαγορά εταιρείας χημικών.
Αναφερόμενος στην Ελλάδα σημειώνει ότι είναι περιορισμένο το έργο της και έχει κατά καιρούς βοηθήσει πελάτες για τομείς όπως η υγεία, οι ιχθυοκαλλιέργειες και η ναυτιλία, ενώ θεωρεί ότι ο ανερχόμενος κλάδος στην Ελλάδα μπορεί να είναι η φαρμακοβιομηχανία.
Τέλος, όσον αφορά στην πρόσφατη βράβευσή της, πρέπει να σημειωθεί ότι, αν και η οικονομική δραστηριότητα και το πελατολόγιο της εταιρείας αφορούν σχεδόν αποκλειστικά το εξωτερικό, η εταιρεία επέλεξε να στήσει γραφείο στην καρδιά της Αθήνας, προκειμένου να προσελκύσει νέους πτυχιούχους με προσόντα.
«Πολλοί από τους εργαζόμενους μας αμφιταλαντεύονταν αν μετά τις σπουδές τους, θα συνέχιζαν την επαγγελματική τους πορεία στο εξωτερικό. Είμαι ευτυχής που μπορούμε και βάζουμε ένα μικρό λιθαράκι στην εθνική προσπάθεια να μπει ένα τέλος στο brain drain, που τόσο ταλαιπωρεί τη χώρα μας», σημειώνει ο Γ. Τσαρούχας.
Η Dialectica επενδύει σημαντικά στο ανθρώπινο δυναμικό με αρκετά υψηλούς μισθούς και εισάγοντας σημαντικές καινοτομίες που την καθιστούν παράδειγμα προς μίμηση για το εργασιακό της περιβάλλον, καθώς οι μισθοί είναι περίπου 20% πάνω από τον μέσο όρο της αγοράς, ενώ υπάρχει μια σειρά διάφορων τύπων παροχών, όπως μαθήματα γιόγκα και γυμναστικής, πληρωμένα δείπνα σε ομάδες εργαζομένων ώστε να έρθουν πιο κοντά, αθλητικές διοργανώσεις, ταξίδια, ακόμα και μίνι MBA μέσω σεμιναρίων και μαθημάτων.