ΓΔ: 1430.91 0.18% Τζίρος: 149.47 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 DATA
Φώτο: ΑΠΕ

Μεγάλος τζίρος, «τσιμπημένες» τιμές στα είδη καθαρισμού

Αύξηση 4% στις τιμές των καθαριστικών σπιτιού το α' τρίμηνο, έναντι γενικής μείωσης τιμών 0,8% στα είδη των σούπερ μάρκετ, καθώς ο κορονοϊός προκάλεσε αύξηση 23,7% στην αξία των πωλήσεών τους.

Η πανδημία του κορονοϊού αύξησε το κόστος καθαριότητας για τα νοικοκυριά με τη μέση τιμή ανά τεμάχιο στα είδη που ανήκουν στην ευρύτερη κατηγορία «καθαριστικά σπιτιού» να καταγράφει άνοδο κατά 4% κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους, το οποίο εφέτος «χρωματίστηκε» από την καταναλωτική φρενίτιδα στα σούπερ μάρκετ.

Το γεγονός ότι τα καθαριστικά σπιτιού απέσπασαν -για πρώτη ίσως φορά- τη μερίδα του λέοντος στο καλάθι της νοικοκυράς, με την αυξητική τάση στις πωλήσεις να καταγράφεται από τις αρχές Φεβρουαρίου, πριν ακόμα εμφανιστεί το πρώτο κρούσμα στη χώρα, αλλά και πριν από την επιβολή των αναγκαστικών μέτρων περιορισμού φαίνεται ότι αποτέλεσε ευκαιρία να «τσιμπήσουν» οι τιμές σε μια κατηγορία που παραδοσιακά επιστράτευε τις προωθητικές ενέργειες για να «κρατήσει» τους καταναλωτές. 

Οι μέρες της πανδημίας, εκ των πραγμάτων αυξάνουν την κατανάλωση σε είδη που ενισχύουν την προστασία έναντι του κορονοϊού, με ενδεικτικό παράδειγμα τις χλωρίνες, που σύμφωνα με τα στοιχεία της IRI διπλασίασαν τους τζίρους τους κινούμενες με ρυθμό 108%.

Συνολικά στο πρώτο τρίμηνο του έτους, με βάση τις μετρήσεις της IRI, τα καθαριστικά σπιτιού –κατηγορία που περιλαμβάνει περί τις 41 υποκατηγορίες προϊόντων- εμφανίζει αύξηση 4% στη μέση τιμή πώλησης ανά τεμάχιο. Ο συνολικός τζίρος της κατηγορίας διαμορφώνεται σε περίπου 160 εκατ. ευρώ, με τα απορρυπαντικά να έχουν την μεγαλύτερη συμμετοχή με πωλήσεις που κυμαίνονται σε περίπου 30 εκατ. ευρώ.

Σε ό,τι αφορά στις επιδόσεις της κατηγορίας, σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, εμφανίζονται ενισχυμένες κατά 23,7% σε αξία και 19% σε όγκο, γεγονός που την έχει αναδείξει σε «κυρίαρχη» κατηγορία κατά τους πρώτους τρεις μήνες του έτους. Το γεγονός έχει ιδιαίτερη σημασία, αφού πέρυσι στο ίδιο διάστημα ο ρυθμός στους όγκους πωλήσεων ήταν αρνητικός κατά 0,8% ενώ η αύξηση σε αξία ήταν μόλις 1%. 

Οι προωθητικές ενέργειες συνεχίζονται

Την ίδια ώρα ενδιαφέρον έχει το γεγονός ότι, μολονότι η κατηγορία εμφανίζεται ιδιαίτερα ευνοημένη στη δεδομένη συγκυρία, οι μετρήσεις της IRI υποδεικνύουν ότι εξακολουθεί να διατηρεί υψηλά ποσοστά προσφορών και προωθητικών ενεργειών. Συγκεκριμένα, το 28,9% της αξίας των πωλήσεων των προϊόντων που ανήκουν στην ευρύτερη κατηγορία των καθαριστικών σπιτιού τοποθετείται κάτω από προωθητική ενέργεια. Η εξέλιξη αυτή σηματοδοτεί ότι μάλλον οι κερδισμένοι της κατηγορίας είναι οι κωδικοί ιδιωτικής ετικέτας, αφού τα επώνυμα σήματα εμφανίζονται να ενισχύουν τις προσφορές τους. 

Μια παράμετρος που ενδέχεται να διαφοροποιήσει την πορεία στις τιμές στο δεύτερο τρίμηνο, αφορά στην απόφαση του υπουργείου Οικονομικών (στα τέλη Μαρτίου) να προχωρήσει στη μείωση του συντελεστή του ΦΠΑ από το 24% στο 6% για ορισμένα βασικά προϊόντα προστασίας κατά του κορονοϊού, η πλειονότητα των οποίων «ακουμπά» στην ευρύτερη κατηγορία των καθαριστικών σπιτιού, αφού περιλαμβάνει τις χλωρίνες, τα γάντια, καθαριστικά πατώματος κτλ.

Σημειώνεται πάντως ότι, πέρα από τα καθαριστικά οι τιμές, σε τρόφιμα και είδη προσωπικής υγιεινής εμφάνισαν αποπληθωριστικές τάσεις, με τις μέσες τιμές ανά τεμάχιο να καταγράφουν μείωση κατά 1,4% και 4,1% αντίστοιχα.
Συνολικά, σύμφωνα με την IRI, η μέση τιμή ανά τεμάχιο στα ταχυκίνητα είδη στα σούπερ μάρκετ εμφάνισε οριακή πτώση 0,8% στο πρώτο τρίμηνο του έτους. 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

«Χρυσό» τρίμηνο στα σούπερ μάρκετ με αύξηση του τζίρου σε 1,5 δισ. ευρώ

Καταναλωτική φρενίτιδα έφερε η καραντίνα τον Μάρτιο, με αύξηση των πωλήσεων κατά 26,9%, ενώ συνολικά το α' τρίμηνο ο τζίρος αυξήθηκε κατά 12,2%. Κερδισμένα τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Μπόνους… κορονοϊού από τα σούπερ μάρκετ: Τι μοιράζουν στο προσωπικό

Επιταγές σίτισης εκατομμυρίων ευρώ, αλλά και ειδικό μέρισμα από τα κέρδη του 2020 είναι οι παροχές μεγάλων αλυσίδων για την υπερπροσπάθεια των εργαζομένων στη διάρκεια της πανδημίας.