ΓΔ: 1397.4 -0.02% Τζίρος: 14.22 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 11:23:00 DATA
Φώτο: Shutterstock

Οι οκτώ εβδομάδες που έφεραν 1,2 δισ. στα ταμεία των σούπερ μάρκετ

Το «Μένουμε Σπίτι» έφερε τζίρο 1,197 δισ. στην οργανωμένη λιανική, αυξημένο κατά 31%, ενώ τη Μεγάλη Εβδομάδα καταγράφηκε αύξηση 34,4% στις πωλήσεις τροφίμων.

Με 1,2 δισ. ευρώ «γέμισαν» τα ταμεία της οργανωμένης λιανικής τροφίμων - ποτών και λοιπών ταχυκίνητων κατηγοριών μέσα σε διάστημα οχτώ εβδομάδων, με την πορεία της κατανάλωσης να έχει επιβραδύνει μεν ρυθμούς αλλά να διατηρεί υψηλές ταχύτητες και μέσα στον Απρίλιο.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της IRI οι εγχώριες αλυσίδες εμφάνισαν ενισχυμένα έσοδα κατά 31% τη περίοδο από 24 Φεβρουαρίου έως 19 Απριλίου καταγράφοντας τζίρο 1,197 δισ. ευρώ.

Ο εγκλεισμός λόγω της πανδημίας που συνέπεσε χρονικά με την περίοδο της Σαρακοστής , που περιλαμβάνει τόσο την Κ. Δευτέρα όσο και με τον εορτασμό του Πάσχα, έφερε «ανάσταση» στις ταχυκίνητες κατηγορίες αφού στα καλάθια της καραντίνας προστέθηκαν και τα εορταστικά γεύματα.

Ενδεικτικά αναφέρεται ότι την Μ. Εβδομάδα η κατηγορία των τροφίμων βγήκε μπροστά, καταγράφοντας αύξηση πωλήσεων κατά 34,4% αφήνοντας πίσω για πρώτη φορά από την έναρξη της πανδημίας τις δύο «πρωταγωνιστικές» κατηγορίες των καθαριστικών και των ειδών προσωπικής υγιεινής, οι οποίες κατέγραψαν χαμηλότερες επιδόσεις κατά 20,8% και 10,4% αντίστοιχα.

Σύμφωνα με την IRI, η Μ. Εβδομάδα στα σούπερ μάρκετ μεταφράστηκε σε τζίρο 161 εκατ. ευρώ κατά 32,8% ενισχυμένο με το ίδιο διάστημα πέρυσι.

Βέβαια σε ο,τι αφορά στα προϊόντα καθαρισμού και προσωπικής υγιεινής η ανοδική πορεία των πωλήσεων αναμένεται όχι μόνο να διατηρηθεί στο προσεχές διάστημα άλλα και να ενταθεί περαιτέρω με την άρση των μέτρων για περιορισμού στις μετακινήσεις και την σταδιακή ανάκληση του lockdown στις επιχειρήσεις.

Αντιστρόφως ανάλογες είναι οι προβλέψεις για κάποιες κατηγορίες, οι οποίες στην περίοδο του εγκλεισμού εμφάνισαν σημαντικά ενισχυμένες πωλήσεις στα σούπερ μάρκετ, τάση που αναμένεται να «φρενάρει» τουλάχιστον σε ο,τι αφορά στην κινητικότητα στο ράφι των σούπερ μάρκετ, με την έναρξη της λειτουργίας άλλων σημείων λιανικής.

Τέτοιες κατηγορίες προϊόντων αφορούν σε σχολικά και είδη γραφείου, βιβλία, παιχνίδια και είδη αθλητικού εξοπλισμού, οι πωλήσεις των οποίων στο εξεταζόμενο διάστημα που μελετά η IRI κατέγραψαν αύξηση από 74% έως 146%.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

«Χρυσό» τρίμηνο στα σούπερ μάρκετ με αύξηση του τζίρου σε 1,5 δισ. ευρώ

Καταναλωτική φρενίτιδα έφερε η καραντίνα τον Μάρτιο, με αύξηση των πωλήσεων κατά 26,9%, ενώ συνολικά το α' τρίμηνο ο τζίρος αυξήθηκε κατά 12,2%. Κερδισμένα τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Μεγάλος τζίρος και προοπτικές στον τομέα της μικρής λιανικής

Σχεδόν το ένα τέταρτο των πωλήσεων καθημερινών αγαθών περνούν μέσα από το κανάλι της μικρής λιανικής. Πλεονεκτήματα η εγγύτητα στον καταναλωτή, το διευρυμένο ωράριο και η προσωπική επαφή.
AB Basilopoulos, Super Market
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Σταθερές οι πωλήσεις το 2023, σε πορεία μετάβασης η ΑΒ Βασιλόπουλος

Τα προσαρμοσμένα EBITDA ανήλθαν σε 132 εκατ., στα ίδια επίπεδα με το προηγούμενο έτος, διασφαλίζοντας ταυτόχρονα σταθεροποίηση της απόδοσης, καθώς το ποσοστό λειτουργικής κερδοφορίας παρέμεινε αμετάβλητο.
masoutis_kerkyra
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Πού ανοίγει νέα καταστήματα η Μασούτης, γιατί δημιουργεί εταιρεία ακινήτων

Το 18ο κατάστημά της στην Κέρκυρα εγκαινίασε η Μασούτης, ενώ δρομολογεί το άνοιγμα και στη Λευκάδα. Τρία καταστήματα σε Αττική και Χαλκίδα. Αξιοποιούνται ακίνητα αξίας 250 εκατ. ευρώ με νέα εταιρεία.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Μπισκότα Βιολάντα: Αύξηση εξαγωγών και νέο εργοστάσιο το 2023

Η βιομηχανία μπισκότων αναμένεται να αυξήσει τις πωλήσεις της κατά 20% το 2022, αλλά υποχρεώθηκε να απορροφήσει μεγάλο μέρος των αυξήσεων ενεργειακού κόστους και πρώτων υλών και θα έχει μειωμένη κερδοφορία.