ΓΔ: 1448.82 0.13% Τζίρος: 6.33 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 11:16:41 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φωτο: Shutterstock

Motor Oil: Με κέρδη από το εξωτερικό, πληρώνει έκτακτο φόρο στην Ελλάδα

Έχουμε κέρδη επειδή δεν σταματάμε τις επενδύσεις εκσυγχρονισμού και απόδοσης, επισήμανε ο Π. Τζανετάκης. Εγκρίθηκε η εξαγορά της Ηλέκτωρ. Στο τέλος του έτους η επενδυτική απόφαση για το FSRU στην Κόρινθο.

«Η Motor Oil είχε δύο πολύ καλές χρονιές το 2022 και το 2023. Ηταν και οι συγκυρίες στην αγορά που βοήθησαν στις καλές επιδόσεις. Ο αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Motor Oil κ. Γιάννης Βαρδινογιάννης τα είχε χαρακτηρίσει απρόσμενα κέρδη. Εγώ θα πω ότι πρόκειται απλώς για κέρδη και σε καμία περίπτωση για υπερκέρδη».

Αυτό τόνισε ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος της Motor Oil κ. Πέτρος Τζαννετάκης κατά τη διάρκεια της χθεσινής έκτακτης γενικής συνέλευσης της εταιρείας όταν κλήθηκε να σχολιάσει το νέο φόρο που επιβάλει η κυβέρνηση στα διυλιστήρια για τα κέρδη του 2023 μετά από αυτόν του 2022.

Όπως επισήμανε ο κ. Τζαννετάκης: «Τα έσοδά μας από την Ελλάδα την περίοδο 2018 έως το πρώτο τρίμηνο του 2024 αντιπροσωπεύουν το 19%-24% των συνολικών εσόδων. Ολο το υπόλοιπο είναι εξαγωγές. Έτσι καλούμαστε να πληρώσουμε έκτακτο φόρο στην Ελλάδα για κέρδη που προέρχονται κυρίως από το εξωτερικό. Παράλληλα, όλα αυτά τα χρόνια το cash flow μας το αξιοποιήσαμε σε επενδύσεις τόσο στο διυλιστήριο για την καλύτερη απόδοσή του, όσο και σε επενδύσεις στις ΑΠΕ και στην κυκλική οικονομία. Συνολικά το διάστημα 2019-2023 επενδύσαμε 890 εκατ. ευρώ προς όφελος της ελληνικής οικονομίας, των εργαζομένων και των μετόχων μας. Χάρη σε αυτές τις επενδύσεις έχουμε αυτά τα κέρδη». 

Η εξαγορά της Ηλέκτωρ

Η χθεσινή έκτακτη γενική συνέλευση ενέκρινε την εξαγορά του 94,44% της Ηλέκτωρ από την Ελλάκτωρ έναντι 114,7 εκατ. ευρώ. 

«Η εξαγορά της Ηλέκτωρ είναι συνεπής με την στρατηγική μας να μετατρέψουμε τη Motor Oil σε έναν μεγάλο ενεργειακό όμιλο με δραστηριότητες εκτός από τη διύλιση,  σε ΑΠΕ, σε εναλλακτικά καύσιμα και στην κυκλική οικονομία», ανάφερε ο κ. Τζαννετάκης.

«Η Ηλέκτωρ είναι η μεγαλύτερη εταιρεία στον κλάδο διαχείρισης απορριμμάτων στην Ελλάδα και έχει συμπληρωματικές δραστηριότητες με τις θυγατρικές μας Θαλής (Διαχείριση Απορριμμάτων) και Verd (Bιοντίζελ). Μαζί με τη Θαλής έχουν υπογεγραμμένες συμβάσεις που θα αποφέρουν έσοδα τα επόμενα τρία και με τέσσερα άνω των 400 εκατ. ευρώ», υποστήριξε ο κ. Γιώργος Τριανταφύλλου, Γενικός Διευθυντής Στρατηγικής του ομίλου Motor Oil.

Η Ηλέκτωρ δραστηριοποιείται σε Ελλάδα και Γερμανία και έχει σήμερα σε λειτουργία 4 μονάδες επεξεργασίας αστικών αποβλήτων με δυναμικότητα που υπερβαίνει τους 700.000 τόνους ετησίως, 2 μονάδες επεξεργασίας κλινικών αποβλήτων, καθώς και 4 έργα παραγωγής ενέργειας από αξιοποίηση βιοαερίου εκλυόμενου από Χώρους Υγειονομικής Ταφής Απορριμμάτων (ΧΥΤΑ), με συνολική εγκατεστημένη ισχύ που υπερβαίνει τα 33 MW.

Το 2023 εμφάνισε τζίρο 100 εκατ. ευρώ, κέρδη EBITDA 14,2 εκατ. ευρώ, καθαρά κέρδη 8,6 εκατ. ευρώ και καθαρό ταμείο 5,5 εκατ. ευρώ.

Σχετικά με το υπόλοιπο ποσοστό της Ηλέκτωρ 5,56% που ανήκει σε εταιρεία συμφερόντων του Λεωνίδα Μπόμπολα ο κ. Τζαννετάκης μετά από ερώτηση μετόχου αν θα το αγοράσει και αυτό η Motor Oil απάντησε πως ο έτερος μέτοχος επιθυμεί να πορευτεί μαζί μας, ενώ ο κ. Τριανταφύλλου πρόσθεσε πως ο μέτοχος έχει μεγάλη εμπειρία στις δραστηριότητες της Ηλέκτωρ και θα βοηθήσει η παρουσία του, χωρίς να  διευκρινίζει αν θα έχει ενεργό ρόλο στην εταιρεία.

Κλειδί η επιδότηση για το FSRU

Στο περιθώριο της συνέλευσης ο κ. Τζαννετάκης ρωτήθηκε και για την τύχη του FSRU (πλωτή δεξαμενή υγροποιημένου φυσικού αερίου) που σχεδιάζει ο όμιλος στις εγκαταστάσεις της Motor Oil στους Αγίους Θεοδώρους στην Κόρινθο και απάντησε πως μέχρι τέλος του έτους θα πρέπει να έχει ληφθεί η επενδυτική απόφαση.

Υπενθυμίζεται πως η διοίκηση της Motor Oil μελετά τη σχέση κόστους -οφέλους και βασική προϋπόθεση για να ληφθεί η επενδυτική απόφαση είναι να επιδοτηθεί η επένδυση, όπως και το FSRU της Αλεξανδρούπολης.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ilektor Crobern Germany
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Πώς αλλάζει πίστα η Motor Oil στον τομέα περιβάλλοντος με την Ηλέκτωρ

Σημαντικές συνέργειες με τις ήδη θυγατρικές Verd και Thalis σε εναλλακτικά καύσιμα και διαχείριση απορριμμάτων. Το μισό σχεδόν τίμημα για την εξαγορά η Μotor Oil θα το αποσβέσει από την επιστροφή κεφαλαίου της Ελλάκτωρ.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Motor Oil: Περνά στην πράσινη εποχή με διαβατήριο τα κέρδη της διύλισης

Οι επενδύσεις 4 δισ. ευρώ στους τέσσερις στρατηγικοί πυλώνες ανάπτυξης -εκσυγχρονισμός διυλιστηρίου, λιανική, ΑΠΕ, εναλλακτικά καύσιμα και κυκλική οικονομία- αλλάζουν το προφίλ του ομίλου με χρονικό ορίζοντα το 2030.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Από το μηδέν στα 120 εκατ. τα κέρδη της Motor Oil από ανανεώσιμες

Υψηλά περιθώρια διύλισης στις αρχές του 2024, καθώς κλείνουν ή πωλούνται μονάδες στην Ευρώπη. Με την εξαγορά της Άνεμος ο όμιλος έχει εγκατεστημένη ισχύ σε ΑΠΕ 837MW. Τι αναφέρει η διοίκηση για μέρισμα και επενδύσεις.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Πώς γίνεται «πράσινη» η Motor Oil με τα κέρδη - ρεκόρ της διύλισης

Υπερκέρδη από τα υψηλά περιθώρια διύλισης και την άνοδο του δολαρίου το 2022. Οι λειτουργικές ροές ύψους 1,1 δισ. ευρώ επέτρεψαν τη χρηματοδότηση εξαγορών σε νέους τομείς. Παραγωγικές επενδύσεις 170 εκατ. φέτος.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Επιστρέφει στα μερίσματα η ΔΕΗ στη χρήση 2023 για πρώτη φορά από το 2014

Την ευχάριστη είδηση για τους μετόχους προανήγγειλε ο πρόεδρος και CEO, Γιώργος Στάσσης. Μεγάλος κερδισμένος το Δημόσιο που ελέγχει το 34%. Κέρδη προ φόρων 100 εκατ. θα είχε η ΔΕΗ στο 9μηνο 2022, αν δεν υπήρχε η έκτακτη εισφορά.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Πώς το ντίζελ... κινεί σε ρεκόρ τα κέρδη των ΕΛΠΕ και της Motor Oil

Στα 20 δολ. το βαρέλι έχουν εκτιναχθεί τα περιθώρια διύλισης του ντίζελ κίνησης λόγω αυξημένης ζήτησης. ΕΛΠΕ και Μotor Oil, κόντρα στις αρχικές προβλέψεις, βλέπουν και το β' εξάμηνο του έτους τα ταμεία τους να γεμίζουν.