Στα περσινά επίπεδα κινήθηκε ο όγκος των πωλήσεων στην αγορά της μπύρας στη διάρκεια του 2023. Στην καλύτερη περίπτωση, η αύξηση δεν υπερβαίνει το 0,5% - 1%. Αντιθέτως η αξία των πωλήσεων αυξήθηκε κατά περίπου 6% - 7%, όσο περίπου ήταν και το ύψος των ανατιμήσεων που πραγματοποιήθηκαν εφέτος.
Τα παραπάνω ανέφερε, μεταξύ των άλλων, ο κ. Αλέξανδρος Δανιηλίδης, γενικός διευθυντής της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας σε ειδική εκδήλωση όπου παρουσιάστηκε η Έκθεση Βιώσιμης Ανάπτυξης της εταιρείας. Ωστόσο, συμπλήρωσε πως για το 2024 οι ανατιμήσεις δεν θα υπερβούν τα όρια του προβλεπόμενου πληθωρισμού, δηλαδή θα κινηθούν μεταξύ 2% και 3%.
Σχετικά με το θέμα των ανατιμήσεων ο κ. Δανιηλίδης είπε χαρακτηριστικά ότι το ύψος και η ένταση των προσφορών που παρατηρούνται στην αγορά της μπύρας είναι οι μεγαλύτερες σ΄ ολόκληρη την Ευρώπη, γεγονός που έχει αντιστρέψει την επικρατούσα σχέση μεταξύ των επωνύμων και των προϊόντων private label. Δηλαδή είναι η μοναδική κατηγορία, είπε ο γενικός διευθυντής της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, όπου ο ρυθμός ανάπτυξης των επωνύμων προϊόντων είναι υψηλότερος από τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.
Η εταιρεία συνεργάζεται με 2.000 αγρότες στο πλαίσιο της συμβολαιακής γεωργίας, απασχολεί 809 εργαζομένους και ο αριθμός των γυναικών υπαλλήλων της αυξήθηκε κατά 15%.
Εν τω μεταξύ, όπως ανέφερε, στην τριετία 2024 – 2026 έχουν σχεδιαστεί επενδύσεις ύψους 64,5 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων το 50% περίπου θα αφορά στη βιώσιμη ανάπτυξη.
Σύμφωνα με την έκθεση - εκπονήθηκε από την ΕΥ Ελλάδος – που παρουσιάστηκε χθες, η εταιρεία δεσμεύεται για ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα στην παραγωγή ως το 2030, έχοντας ήδη πετύχει μείωση στις εκπομπές CO2 κατά 20%, με έτος βάσης το 2018.
Παράλληλα, σε συνεργασία με τους προμηθευτές και τους συνεργάτες της, φροντίζει για την αποτελεσματικότερη δυνατή χρήση υλικών, έχοντας καταφέρει να αξιοποιήσει σε ποσοστό 79,4% ανανεώσιμες πρώτες ύλες και υλικά συσκευασίας. Επίσης, συμβάλλει στη μείωση του όγκου των αποβλήτων, έχοντας επιτύχει την ανάκτησή τους κατά 99,6%, και στην εξοικονόμηση πρώτων υλών και ενέργειας. Αξίζει να σημειωθεί ότι το 95% των φιαλών που εμπορεύεται στην αγορά είναι επιστρεφόμενο.
Αναφορικά με την ορθολογική χρήση των υδατικών πόρων, η εταιρεία μειώνει τις ποσότητες που καταναλώνονται κατά τη διαδικασία παραγωγής, διασφαλίζοντας ταυτόχρονα ότι το νερό που επιστρέφει στο οικοσύστημα είναι καθαρό. Και παράλληλα υλοποίησε δύο μεγάλα προγράμματα κοινωνικής ευθύνης στη Βόρεια Εύβοια και τη Θεσσαλία.