Σχεδόν οι μισοί (49%) Έλληνες καταναλωτές, που κάνουν τις αγορές τους ηλεκτρονικά, προτιμούν τα εγχώρια διαδικτυακά καταστήματα έναντι των διεθνών. Αυτό προκύπτει από την έκθεση για το ηλεκτρονικό εμπόριο και τις σύγχρονες καταναλωτικές συνήθειες, που έδωσε πρόσφατα στη δημοσιότητα η Nexi Ελλάδος, μέρος του ευρωπαϊκού Ομίλου PayTech, Nexi. Η έκθεση της Nexi για το ηλεκτρονικό εμπόριο για το 2023 περιλαμβάνει δεδομένα για πλήθος ευρωπαϊκών αγορών, στις οποίες ο Όμιλος διατηρεί ισχυρή παρουσία, με ξεχωριστά ευρήματα για την Ελλάδα - αποσκοπώντας στην περαιτέρω ενίσχυση της προσπάθειας των ελληνικών επιχειρήσεων να μεταβούν ομαλά στην ψηφιακή εποχή και να αναπτυχθούν στον τομέα του e-Commerce.
Παράλληλα με τη σαφή προτίμηση στα ελληνικά ηλεκτρονικά καταστήματα, η έκθεση καταγράφει και την άνοδο των ψηφιακών μεθόδων πληρωμής, όπως το PayPal, ενώ αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι πάνω από το 90% των Ελλήνων καταναλωτών, που κάνουν χρήση του διαδικτύου, πραγματοποιούν πλέον ηλεκτρονικές αγορές σε μηνιαία βάση κυρίως για φυσικά αγαθά (50% της σχετικής συνολικής δαπάνης), ταξίδια (31%) και υπηρεσίες (19%).
Γιατί δίνουμε «ψήφο εμπιστοσύνης» στην Ελλάδα
Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, φαίνεται ότι η τιμή (σε ποσοστό 72%), οι πιο ευέλικτες επιλογές παράδοσης (σε ποσοστό 39%), η επιθυμία των καταναλωτών να στηρίξουν τις μικρές και εν γένει τις ελληνικές επιχειρήσεις (σε ποσοστό 30%), αλλά και ο προσωπικός και πιο οικείος χαρακτήρας της αγοράς (σε ποσοστό 16%), είναι οι βασικοί λόγοι που οι καταναλωτές στην Ελλάδα δίνουν «ψήφο εμπιστοσύνης» στα εγχώρια ηλεκτρονικά καταστήματα. Αξίζει να σημειώσουμε δε, ότι πιο πρόθυμοι να υποστηρίξουν τα ελληνικά καταστήματα είναι οι γυναίκες και οι νέοι της γενιάς Ζ.
Βέβαια, οι Έλληνες καταναλωτές είναι ανοιχτοί και σε αγορές από ξένα ή διεθνή ηλεκτρονικά καταστήματα, με την Κίνα (29%), τη Γερμανία (12%) και το Ηνωμένο Βασίλειο (11%) να έχουν τη μερίδα του λέοντος στις αγορές από ξένες ιστοσελίδες. Βασικό κίνητρο για τις εκτός συνόρων αγορές είναι οι χαμηλότερες τιμές (70%), η διαθεσιμότητα σε προϊόντα που δεν βρίσκουν στην Ελλάδα (33%), καθώς και η ποικιλία (30%).
Τα ζητούμενα για τις ελληνικές επιχειρήσεις
Καθώς, λοιπόν, οι Έλληνες είναι σε μεγάλο βαθμό προσανατολισμένοι στην εγχώρια ηλεκτρονική αγορά, ζητούμενο για τις επιχειρήσεις είναι να ανταποκριθούν ακόμη πιο αποτελεσματικά στην καταγεγραμμένη ανάγκη για μεγαλύτερη ποικιλία, διαθεσιμότητα προϊόντων και ευελιξία σε επίπεδο τιμών, προκειμένου να ενισχύσουν την προτίμηση και την εμπιστοσύνη των καταναλωτών, μειώνοντας την ανάγκη τους για διαδικτυακές αγορές από ξένους προμηθευτές.
Η υψηλή ποιότητα των προϊόντων, αλλά και η καλή εξυπηρέτηση του πελάτη, πριν και μετά την αγορά, είναι τομείς στους οποίους επίσης πρέπει να εστιάσουν οι έμποροι, καθώς αποτελούν βασικό λόγο ανησυχίας των καταναλωτών (σε ποσοστό 35% και 27% αντίστοιχα), κατά τις αγορές τους από εγχώρια ηλεκτρονικά καταστήματα.
Καθιερώνονται οι ψηφιακές μέθοδοι πληρωμής
Αν και αγοράζουμε τοπικά, οι καταναλωτές στην Ελλάδα φαίνεται ότι προτιμούμε να πληρώνουμε όλο και περισσότερο παγκόσμια. Ένα ακόμη ενδιαφέρον εύρημα της έκθεσης της Nexi για το ηλεκτρονικό εμπόριο για το 2023, είναι ότι οι ψηφιακές μέθοδοι πληρωμής καθιερώνονται ως ο κυρίαρχος τρόπος πληρωμής στο e-Commerce.
Ήδη, το PayPal προηγείται, με ποσοστό 38%, ως προτιμώμενη μέθοδος πληρωμής, με τις πιστωτικές κάρτες να ακολουθούν, με ποσοστό 27%, ενώ τα μετρητά κατά την παράδοση (13%) έρχονται σε χαμηλότερη θέση. Τα ψηφιακά πορτοφόλια, όπως το Apple ή το Google Pay φαίνεται, επίσης, να καταγράφουν ανοδική τάση, προσφέροντας στους καταναλωτές μια «εύκολη» εμπειρία πληρωμής, ειδικά μέσω του κινητού τηλεφώνου.
Η ασφάλεια (62%), η ταχύτητα (41%), η ευκολία (37%), αλλά και η διάθεση επιπλέον κινήτρων, όπως για παράδειγμα με τη συγκέντρωση πόντων μπόνους (11%), αποτελούν ορισμένους από τους βασικούς λόγους που οι Έλληνες χρήστες του διαδικτύου εμπιστεύονται τις ψηφιακές λύσεις πληρωμών.
Η Nexi προάγει την ψηφιακή μετάβαση των επιχειρήσεων
Με όραμά της να συμβάλει στη μετάβαση σε μία Ευρώπη χωρίς μετρητά, όπου κάθε πληρωμή πραγματοποιείται ψηφιακά, η Nexi δημιουργεί ολοκληρωμένες λύσεις πληρωμών που «απαντούν» σε κάθε μικρή και μεγάλη ανάγκη. Στο πλαίσιο αυτό, η Nexi Ελλάδος, βρίσκεται διαχρονικά στο πλευρό των ελληνικών επιχειρήσεων, αναπτύσσοντας διαρκώς καινοτόμα προϊόντα και υπηρεσίες που διευκολύνουν την ψηφιακή τους μετάβαση. Πιο πρόσφατη εξ αυτών, η e-Commerce Nexi XPay, η νέα e-commerce πλατφόρμα online πληρωμών της Nexi που προσαρμόζεται στις ανάγκες κάθε επιχείρησης - προσφέροντας ευελιξία στη διαχείριση ηλεκτρονικών πληρωμών και ασφάλεια μέσω της συμμόρφωσης με τα πρότυπα που ορίζονται από τα διεθνή Σχήματα.
Η Έκθεση της Nexi για το ηλεκτρονικό εμπόριο για το 2023, που είναι διαθέσιμη εδώ, περιλαμβάνει δεδομένα που αφορούν τις αγορές της Ελλάδας, της Κροατίας, της Δανίας, της Νορβηγίας, της Σουηδίας, της Αυστρίας, της Γερμανίας και της Ελβετίας. Για την Ελλάδα, συμμετείχαν 1.528 χρήστες του διαδικτύου, ηλικίας 18 έως 79 ετών, παρέχοντας πολύτιμες πληροφορίες για τη συμπεριφορά και τις τάσεις των καταναλωτών.