ΓΔ: 1397.63 0.94% Τζίρος: 86.84 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 DATA
Φώτο: Shutterstock

Απροσδόκητος διπλασιασμός κερδών για την H&M στο πρώτο τρίμηνο

Ο σουηδικός όμιλος fast fashion κάλυψε τις απώλειες του προηγούμενου έτους. Προτεραιότητες για το 2023 η λύση θεμάτων της εφοδιαστικής αλυσίδας αλλά και η επαναδιαπραγμάτευση σημαντικού μέρους των μισθωμάτων του διεθνώς.

Βελτιωμένα μεγέθη ανακοίνωσε ο σουηδικός όμιλος ένδυσης Η&Μ για το πρώτο τρίμηνο της νέας χρήσης (περίοδος Δεκεμβρίου 2022-Φεβρουαρίου 2023), εν μέσω ενός περιβάλλοντος που παραμένει απρόβλεπτο. Οι πωλήσεις του ομίλου αυξήθηκαν κατά 12% συγκριτικά με το αντίστοιχο περσινό διάστημα, αγγίζοντας τα 54,87 δισ σουηδικές κορώνες, ενώ η θετική μεταβολή εξαιρουμένων των δραστηριοτήτων σε Ρωσία, Λευκορωσία και Ουκρανία διευρύνεται σε 16%. Αυξημένες κατά 12% ήταν και οι πωλήσεις στην περιοχή της Νοτίου Ευρώπης (όπου συμπεριλαμβάνεται και η Ελλάδα) αγγίζοντας τα 7,04 δισ κορώνες στο τέλος του τριμήνου.

Θετικά είναι τα μηνύματα και όσον αφορά τα κέρδη, με τα λειτουργικά να ανέρχονται σε 725 εκατ κορώνες από 458 εκατ πέρσι, ενώ υπεδιπλάσια είναι τα αποτελέσματα μετά φόρων, διαμορφούμενα σε κέρδη ύψους 540 εκατ ευρώ, από 217 εκατ κορώνες το αντίστοιχο περσινό διάστημα, καλύπτοντας τις απώλειες της περσινής χρονιάς. Πολύ θετικά κινήθηκαν επίσης και οι υπόλοιπες αλυσίδες του ομίλου, όπως οι COS, Monki, Weekday, & Others Stories και Arket, οι οποίες αύξησαν τις πωλήσεις τους κατά 19% το υπό εξέταση διάστημα, συγκριτικά με πέρσι.

Πιέσεις υπήρξαν στο περιθώριο κερδοφορίας του ομίλου, λόγω των αρνητικών παραγόντων ως προς το κόστος ενέργειας και των πρώτων υλών, με συνέπεια αυτό να διαμορφωθεί σε 47,2% το υπό εξέταση διάστημα από 49,3% πέρσι. Επίσης ο Μάρτιος μέχρι στιγμής φαίνεται να κλείνει με οριακή αύξηση πωλήσεων κατά 4% συγκριτικά με πέρσι, απόρροια του σχετικά κρύου καιρού σε αρκετές αγορές-κλειδιά για την σουηδική αλυσίδα, με αποτέλεσμα να καθυστερούν οι πωλήσεις των ανοιξιάτικων συλλογών. Παραταύτα, η Η&Μ διατηρεί θετική οπτική για την εξέλιξη του δεύτερου τριμήνου, καθώς οι συλλογές της έχουν ήδη προσελκύσει το ενδιαφέρον των καταναλωτών από χώρες σε πιο ζεστά κλίματα.

Θα πρέπει πάντως να σημειωθεί ότι ο όμιλος της Η&Μ πλέον ενσωματώνει στον ισολογισμό του ήδη από την έναρξη της τρέχουσας χρήσης και την Sellpy, μια από τις μεγαλύτερες πανευρωπαϊκές πλατφόρμες ειδών second-hand (από δεύτερο χέρι). Ο όμιλος είχε επενδύσει πριν από μία δεκαετία στην πλατφόρμα, διαβλέποντας την δυναμική της δευτερογενούς αγοράς, και πλέον συνεισφέρει τζίρο που αγγίζει το 1 δισ κορώνες στο τρίμηνο. Σήμερα, αντίστοιχες επενδύσεις εκτείνονται σε περίπου 25 νεοφυείς επιχειρήσεις, όπως οι Renewcell, TreeToTextile και Smartex, καθώς ο όμιλος ενδιαφέρεται για την προώθηση της κυκλικότητας και τον περιορισμό του περιβαλλοντικού του αποτυπώματος, στοχεύοντας σε μηδενικές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα μέχρι το 2040.

Ιδιαίτερη προσοχή αποδίδεται πάντως στην βελτίωση θεμάτων που άπτονται της εφοδιαστικής αλυσίδας, ενώ τεχνολογία και τεχνητή νοημοσύνη απορροφούν επίσης σημαντικά επενδυτικά κονδύλια του ομίλου, με στόχο πάντα τον ταχύτερο εφοδιασμό των καταστημάτων του, αλλά και την διάθεση των κατάλληλων συλλόγων ανά περιοχή και χώρα. Σημειώνεται ακόμη ότι η ρευστότητα της Η&Μ από συνεχιζόμενες δραστηριότητες ανήλθε σε 4,98 δισ κορώνες στο τέλος του τριμήνου, από 3,62 δισ πέρσι, ενώ η καθαρή της θέση ανήλθε σε 10,42 δισ κορώνες φέτος, από 17,44 δισ πέρσι, έχοντας επιβαρυνθεί με απώλειες 600 εκατ κορωνών εξαιτίας της αποχώρησης από τις αγορές της Ρωσίας, της Λευκορωσίας και της Ουκρανίας.

Ως προς το δίκτυο, ο όμιλος έκλεισε το τρίμηνο λειτουργώντας συνολικά 4.414 καταστήματα, από 4.721 πέρσι, με τα 175 σημεία από το σύνολο των 307 που έκλεισαν να βρίσκονται στην Ρωσία και την Λευκορωσία. Επιπλέον, εξακολουθεί να επαναδιαπραγματεύεται συμβόλαια μίσθωσης καταστημάτων του, με περίπου το ένα τρίτο του συνόλου να δύνανται είτε να τερματιστούν είτε να αναπροσαρμοστούν. Για το 2023 ο σχεδιασμός της Η&Μ περιλαμβάνει το άνοιγμα περίπου 100 νέων σημείων, και το κλείσιμο περίπου 200, περαιτέρω περικόπτοντας το σύνολο των καταστημάτων της κατά 100, σε πιο ώριμες αγορές κατά βάση, ενώ προσδοκάται η επιστροφή της Η&Μ στην αγορά της Ουκρανίας όταν το επιτρέψουν οι συνθήκες.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΕΘΝΗ

«Φρέναραν» οι πωλήσεις της H&M, αύξηση μόνο 3% κατά το γ' τρίμηνο

Η σουηδική αλυσίδα ανακοίνωσε αύξηση πωλήσεων 3% το τρίτο τρίμηνο της χρήσης, καθώς ο Ιούνιος κινήθηκε πτωτικά ενώ σχετική βελτίωση καταγράφηκε στο τέλος της περιόδου. Νέος country manager για την Ελλάδα, ο Thomas Estrany.