ΓΔ: 1397.18 0.47% Τζίρος: 86.09 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 16:22:09 DATA
Φώτο: Shutterstock

Πολύ δύσκολη η απεξάρτηση της Δύσης από τις κινεζικές μπαταρίες

Σύμφωνα με έκθεση της Goldman Sachs οι δυτικές αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει να επενδύσουν πάνω από 160 δισ. δολάρια για να πετύχουν μια αυτάρκη αλυσίδα εφοδιασμού μπαταριών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Αυτή την στιγμή η Κίνα αποτελεί τον απόλυτο πρωταγωνιστή στην παραγωγή μπαταριών, καθώς είναι η χώρα που έχει τον πρώτο λόγο τόσο στον τομέα των πρώτων υλών, όσο και στον τομέα της παραγωγής. Ωστόσο οι αυτοκινητοβιομηχανίες της Δύσης στοχεύουν στην απεξάρτηση από την Κίνα όσον αφορά τις μπαταρίες, έως το 2030.

Για να το πετύχουν αυτό, οι αυτοκινητοβιομηχανίες επενδύουν μεγάλα ποσά στην έρευνα μπαταριών. Θέλουν να βγάλουν στην παραγωγή μπαταρίες με όχι τόσο σπάνια ορυκτά, μειώνοντας την εξάρτησή τους από την Κίνα. Παράλληλα, θα αυξήσουν τα ποσοστά ανακύκλωσης των μπαταριών, που σήμερα στην Ευρώπη δεν έχει φθάσει στα επιθυμητά επίπεδα και υπάρχουν πολλά περιθώρια βελτίωσης.

Για να το πετύχουν αυτό, οι εταιρείες μπαταριών αναμένεται να δαπανήσουν έως το 2030 ποσά άνω των 160 δισεκατομμυρίων δολαρίων, σύμφωνα με έκθεση της Goldman Sachs, η οποία υπολόγισε ότι για να πετύχουν μια αυτάρκη αλυσίδα εφοδιασμού, οι χώρες που ανταγωνίζονται την Κίνα, θα πρέπει να ξοδέψουν 78,2 δισεκατομμύρια δολάρια σε μπαταρίες, 60,4 δισεκατομμύρια δολάρια σε εξαρτήματα και 13,5 δισεκατομμύρια δολάρια για εξόρυξη λιθίου, νικελίου και κοβαλτίου, καθώς και 12,1 δισεκατομμύρια δολάρια για μεγάλα κέντρα ανακύκλωσης.

Οι αναλυτές πιστεύουν ότι η ζήτηση για έτοιμες μπαταρίες θα μπορούσε να καλυφθεί χωρίς την Κίνα μέσα στα επόμενα τρία έως πέντε χρόνια, ως αποτέλεσμα των επενδύσεων στις ΗΠΑ από τους νοτιοκορεάτες ομίλους, όπως για παράδειγμα από τις εταιρείες LG και SK Hynix. Η Goldman Sachs προέβλεψε, μάλιστα, ότι το μερίδιο αγοράς των κορεατικών κατασκευαστών μπαταριών στις ΗΠΑ θα εκτιναχθεί σε περίπου 55% σε τρία χρόνια, από 11% το 2021.

Σήμερα, η Κίνα κυριαρχεί στην παραγωγή μπαταριών και πρωταγωνιστεί στην ηλεκτροκίνηση. Παράλληλα συνεχίζει και αυτή να επενδύει σε νέες τεχνολογίες, προκειμένου να παραμείνει ενεργά στο προσκήνιο. Τέλος, εντατικοποιεί τον ρυθμό της στο τομέα της ανακύκλωσης, που μέχρι σήμερα αξίζει να σημειώσουμε ότι τα πάει πολύ καλά.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΕΘΝΗ

Νέα κινεζική εταιρία ηλεκτρικών αυτοκινήτων κάνει απόβαση στην Ευρώπη

Η Leapmotor που έρχεται με δυο μοντέλα στην ευρωπαϊκή αγορά μέσω των καναλιών διανομής της Stellantis, ήταν η τέταρτη μεγαλύτερη κινεζική εταιρεία νέων ενεργειακών οχημάτων στην Κίνα σε πωλήσεις τον φετινό Ιούνιο.
ΔΙΕΘΝΗ

Βυθίζεται η μετοχή της Mercedes Benz από τον «εφιάλτη της Κίνας»

Ο γερμανικός κολοσσός έχει να αντιμετωπίσει το δύσκολο μακροοικονομικό περιβάλλον της Κίνας καθώς και την στροφή των καταναλωτών σε εγχώριες μάρκες αυτοκινήτων που διαθέτουν πιο προηγμένη ψηφιακή τεχνολογία.
ΔΙΕΘΝΗ

Προειδοποίηση των Κινέζων κατασκευαστών στην ΕΕ για τους δασμούς

Η απόφαση για τους δασμούς στα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα έχουν σοβαρό αρνητικό αντίκτυπο στην προώθηση της εξέλιξης της αυτοκινητοβιομηχανίας της ΕΕ σύμφωνα με την Κινεζική Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων.
ΔΙΕΘΝΗ

Επιβραδύνεται η ζήτηση μεταχειρίσμενων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη

Παρά την οριακή άνοδο των πωλήσεων καινούριων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη, η ζήτηση για μεταχειρισμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα εξακολουθεί να είναι μειωμένη, εξαιτίας των υψηλών τιμών και της χαμηλής αυτονομίας.
ΔΙΕΘΝΗ

«Φρένο» 3% κατέγραψαν οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ΕΕ

Τον Μάιο τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία αντιπροσώπευαν το 12,5% της αγοράς αυτοκινήτων της ΕΕ, υποχωρώντας κατά 13,8% έναντι του προηγούμενου έτους. Διευρύνεται η παρουσία των υβριδικών-ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
ΔΙΕΘΝΗ

Δασμούς έως και 48% επιβάλει στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα η Κομισιόν

Στο 38,1% θα φτάσουν οι δασμοί που θα εφαρμόσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στην SAIC, ενώ στο 20% θα είναι της Geely και στο 17,4% της BYD. «Καμπάνες» και σε ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες που κατασκευάζουν οχήματά στην Κίνα.