ΓΔ: 1440.52 0.33% Τζίρος: 51.46 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
autokinita, autos, cars
Φωτο: Shutterstock

H έλλειψη ημιαγωγών οδηγεί σε υποχώρηση της αγοράς αυτοκινήτου στην ΕΕ

Οι ταξινομήσεις καινούριων αυτοκινήτων στην ΕΕ μειώθηκαν κατά 10,4% τον Ιούλιο με την αυτοκινητοβιομηχανία να βρίσκεται υπό πίεση και εξαιτίας των επιπτώσεων που έχει προκαλέσει η ρωσική εισβολή στην Ουκρανία.

Καθώς τα προβλήματα στην παραγωγή ημιαγωγών παραμένουν με τις ελλείψεις να είναι πλέον σε πολύ υψηλά επίπεδα, η αυτοκινητοβιομηχανία δεν θα μπορούσε να αποφύγει το πλήγμα, που σε συνδυασμό με τις επιπτώσεις από τον πόλεμο στην Ουκρανία, έφεραν αρνητικό πρόσημο στην αγορά καινούριων αυτοκινήτων τον Ιούλιο.

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), τον Ιούλιο του 2022, οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση μειώθηκαν κατά 10,4%. Η πτώση του όγκου των πωλήσεων συνεχίστηκε και τον έβδομο μήνα της φετινής χρονιάς δημιουργώντας πολλές αναταράξεις στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας. Σημειώνεται στην ανακοίνωση ότι το αρνητικό πρόσημο καταγράφεται παρά την ήδη χαμηλή βάση σύγκρισης που προκαλείται από τη συνεχιζόμενη έλλειψη ημιαγωγών.

Και οι τέσσερις μεγάλες αγορές της ΕΕ είχαν χειρότερη απόδοση από ό,τι πριν από ένα χρόνο. Στη Γερμανία την μεγαλύτερη αγορά της ΕΕ η πτώση ήταν 12,9%, στην Ισπανία η μείωση του όγκου των πωλήσεων ήταν 12,5%. Αυτές οι δυο σημαντικές αγορές είχαν την μεγαλύτερη πτώση.

Θετικό μήνυμα από την αγορά των αυτοκινήτων υπήρξε τον Αύγουστο, καθώς η ευρωπαϊκή αγορά νέων αυτοκινήτων επέστρεψε τελικά σε ανάπτυξη (+4,4%), δίνοντας τέλος σε δεκατρείς μήνες διαδοχικής πτώσης.

Ωστόσο - με καταγεγραμμένες πωλήσεις που έφτασαν τις 650.305 μονάδες - αυτό το αποτέλεσμα παραμένει πολύ κάτω από τα προ πανδημίας επίπεδα. Όλες οι βασικές αγορές της ΕΕ συνέβαλαν θετικά στην ανάπτυξη της αγοράς τον Αύγουστο, με σημαντικά κέρδη: Ιταλία (+9,9%), Ισπανία (+9,1%), Γαλλία (+3,8%) και Γερμανία (+3%).

Τους πρώτους οκτώ μήνες του 2022, ο συνολικός όγκος των πωλήσεων των καινούργιων αυτοκινήτων συρρικνώθηκε κατά 11,9% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα. Πουλήθηκαν σχεδόν 6 εκατ. νέα επιβατικά αυτοκίνητα. Παρά την πρόσφατη βελτίωση, οι προηγούμενες μειώσεις επιβαρύνουν αρνητικά τη σωρευτική απόδοση. Ως αποτέλεσμα, οι τέσσερις βασικές αγορές έχουν αντιμετωπίσει απώλειες μέχρι στιγμής φέτος: Ιταλία (-18,4%), Γαλλία (-13,8%), Γερμανία (-9,8%) και Ισπανία (-9,4%).

Η European Automobile Manufacturers Association (ACEA) αντιπροσωπεύει τους 16 μεγάλους κατασκευαστές αυτοκινήτων, φορτηγών και λεωφορείων με έδρα την Ευρώπη: BMW Group, DAF Trucks, Daimler Truck, Ferrari, Ford Ευρώπης, Honda Motor Europe, Hyundai Motor Europe, Iveco Group , Jaguar Land Rover, Mercedes-Benz, Renault Group, Stellantis, Toyota Motor Europe, Volkswagen Group, Volvo Cars και Volvo Group.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΕΘΝΗ

«Φρένο» 3% κατέγραψαν οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ΕΕ

Τον Μάιο τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία αντιπροσώπευαν το 12,5% της αγοράς αυτοκινήτων της ΕΕ, υποχωρώντας κατά 13,8% έναντι του προηγούμενου έτους. Διευρύνεται η παρουσία των υβριδικών-ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
ΔΙΕΘΝΗ

Δασμούς έως και 48% επιβάλει στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα η Κομισιόν

Στο 38,1% θα φτάσουν οι δασμοί που θα εφαρμόσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στην SAIC, ενώ στο 20% θα είναι της Geely και στο 17,4% της BYD. «Καμπάνες» και σε ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες που κατασκευάζουν οχήματά στην Κίνα.