Ανακάμπτει η γρήγορη μόδα στην συνείδηση των καταναλωτών διεθνώς, μετά τα δύο έτη πανδημίας που δοκίμασαν τις αντοχές του κλάδου. Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της εταιρείας Alvarez & Marshal, με θέμα “The New Evolution of Fast Fashion”, η οποία πραγματοποιήθηκε σε δείγμα 500 καταναλωτών μεταξύ 18 και 65 ετών, από τις Ηνωμένες Πολιτείες, η ταχύτητα με την οποία ένα ρούχο καταλήγει στο ράφι από το σχεδιαστήριο, σε τιμή που είναι εξαιρετικά ελκυστική, φαίνεται ότι αποτελεί βασικό κριτήριο για αρκετούς καταναλωτές, οι οποίοι ενημερώνονται μέσα από τα κοινωνικά δίκτυα για τις σύγχρονες τάσεις στην μόδα.
Ως εκ τούτου, οι εταιρείες που ειδικεύονται ακριβώς σε αυτήν την στρατηγική, όπως οι κολοσσοί του fast fashion, Inditex, H&M, κλπ, βλέπουν τα έσοδά τους να ανακάμπτουν σημαντικά, μετά από σχετική συρρίκνωση εξαιτίας των προβλημάτων της εφοδιαστικής αλυσίδας που η πανδημία σηματοδότησε.
Η ίδια έρευνα πιστοποιεί ότι, εν μέσω πληθωριστικών πιέσεων, οι καταναλωτές επιστρέφουν στις πιο προσιτές επιλογές, έστω κι αν αυτό είναι εις βάρος του περιβάλλοντος και των πιο βιώσιμων πρακτικών. Ειδικότερα, το 50% των ερωτηθέντων ανέφερε ότι επιθυμεί να αγοράσει μία νέα τάση της μόδας εντός της εβδομάδας που την ανακαλύπτει, ενώ σχεδόν ένας στους δύο ερωτηθέντες στην ηλικιακή ομάδα από 18 έως 44 δήλωσε διατεθειμένος να αλλάξει μάρκα προκειμένου να αποκτήσει άμεσα κάποιο ένδυμα που αντιπροσωπεύει την τάση που τον ενδιαφέρει. Περαιτέρω, η μελέτη της Alvarez & Marshal πιστοποιεί την κυριαρχία του Διαδικτύου στις αγορές μόδας, καθώς το 49% των ερωτηθέντων δηλώνει ότι ψωνίζει νέες τάσεις μέσω των ηλεκτρονικών καταστημάτων, ενώ το 35% επιλέγει τα εμπορικά κέντρα.
Μάλιστα, σχεδόν ένας στους τρεις (ποσοστό 30% του δείγματος) αναφέρει ότι αγοράζει κάποιο είδος γρήγορης μόδας τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα, ενώ το 65% κάνει κι άλλες επιλογές πέραν των fast fashion brands. Τα παραπάνω επιβεβαιώνουν την επιστροφή της ζήτησης για πιο αναλώσιμα ρούχα, καθώς οι καταναλωτές θέτουν ως προτεραιότητα την άμεση πρόσβαση στις τελευταίες τάσεις της μόδας, χωρίς αναμονή και με το μικρότερο δυνατό κόστος. Στο περιβάλλον αυτό, και η πιστότητα σε ένα brand φαίνεται ότι εξασθενεί, καθώς σχεδόν οι μισοί από τους ερωτηθέντες ανέφεραν ότι θα αναζητήσουν σε άλλο κατάστημα του είδος που τους ενδιαφέρει, εφόσον δεν το βρουν στην αρχική τους επιλογή, με μόλις το 30% να αναφέρει ότι θα επέστρεφε στο ίδιο κατάστημα για να το αναζητήσει, προϊόντος κάποιου χρονικού διαστήματος.