Διαψεύδουν τις αρχικές εκτιμήσεις οι πωλήσεις των μαγιώ την φετινή χρονιά, με την κατηγορία αυτή να παρουσιάζει έντονες διακυμάνσεις ανά είδος, καθώς ο πληθωρισμός συμπιέζει το διαθέσιμο εισόδημα. Σύμφωνα με τα στοιχεία της NPD Group ειδικά σε ό,τι αφορά την αμερικανική αγορά, σχεδόν ένας στους δύο ερωτηθέντες αναφέρει ότι φέτος το καλοκαίρι δεν κάνει καμία αγορά μαγιώ, επιλέγοντας να χρησιμοποιήσει ό,τι διαθέτει από την περασμένη χρονιά.
Ήδη, οι πωλήσεις μαγιώ μειώθηκαν κατά 13% το πρώτο εξάμηνο φέτος συγκριτικά με την περσινή χρονιά, με τα γυναικεία μαγιώ να καταγράφουν την πιο σημαντική πτώση. Αξίζει ωστόσο να σημειωθεί ότι οι πωλήσεις μαγιώ είχαν αυξηθεί πέρσι συνολικά κατά 23%, καθώς πολλαπλασιάστηκαν τα ταξίδια σε παραθαλάσσιους προορισμούς, με την άρση των πρώτων περιοριστικών μέτρων κατά της πανδημίας. Την ίδια στιγμή ωστόσο, η μέση τιμή για ένα μαγιώ δείχνει να έχει αυξηθεί φέτος κατά 9%, σε μία αγορά που αγγίζει σε αξία τα 5,2 δισ δολάρια.
Τα στοιχεία της NPD Group προβληματίζουν τους αναλυτές, δεδομένου ότι οι διεθνείς πτήσεις είναι το φετινό καλοκαίρι αυξημένες κατά 31% συγκριτικά με πέρσι, με τις μεσογειακές χώρες -συμπεριλαμβανομένης και της Ελλάδας- να καταγράφουν ρεκόρ αφίξεων ξένων επισκεπτών, και δη Αμερικανών. Οι ίδιοι αποδίδουν την καταγραφόμενη μείωση στον πληθωρισμό, τους κινδύνους οικονομικής επιβράδυνσης, την εργασιακή ανασφάλεια και την γενικότερη αύξηση του κόστους διαβίωσης, στοιχεία που φαίνεται να προβληματίζουν ιδιαίτερα τα πιο ευάλωτα νοικοκυριά.
Στην ίδια έρευνα πάντως διαπιστώνεται ότι η ταχύτερα αναπτυσσόμενη κατηγορία ειδικά σε ό,τι αφορά τα μαγιώ είναι εκείνη με μέση τιμή λιανικής άνω των 100 δολαρίων, ενώ στον αντίποδα, τα είδη που κοστίζουν κάτω από 70 δολάρια φαίνεται ότι τροφοδοτούν κατά βάση την πτωτική πορεία συνολικά του κλάδου. Η εξήγηση σύμφωνα με τους αναλυτές βρίσκεται στο γεγονός ότι εκείνοι που δαπανούν τα περισσότερα είναι όσοι ανήκουν στην γενιά των Baby Boomers, καταναλωτές μεγαλύτεροι σε ηλικία που διαθέτουν υψηλότερο διαθέσιμο εισόδημα και επιλέγουν την ποιότητα έναντι της ποσότητας. Οι ίδιοι εξάλλου τροφοδοτούν συνολικά την αγορά της λιανικής, ειδικά στις Ηνωμένες Πολιτείες.
Στα ενδιαφέροντα συμπεράσματα της έρευνας πάντως συγκαταλέγεται επίσης το γεγονός ότι διαπιστώνονται σημαντικές ευκαιρίες ανάπτυξης για εταιρείες μαγιώ που ειδικεύονται σε plus size συλλογές, με τις πωλήσεις αυτής της κατηγορίας να ενισχύονται κατά 6% φέτος, συγκριτικά με πέρσι.
Παγκοσμίως πάντως, η αγορά των μαγιώ εκτιμάται ότι θα αγγίξει σε αξία φέτος τα 21 δισ δολάρια, από 19,8 δισ το 2021, ενισχυόμενη κατά 6,29%, ενώ αναμένεται να διευρυνθεί στα 26,8 δισ δολάρια, μέχρι το 2026. Σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας Business Research Company, η ανοδική τάση τροφοδοτείται κυρίως από την στροφή ολοένα και περισσότερο καταναλωτών σε αθλητικές δραστηριότητες που έχουν σχέση με το υγρό στοιχείο, με την περιοχή της Ασίας-Ειρηνικού να καταγράφει την σημαντικότερη δυναμική.