Λευκός καπνός φαίνεται να βγήκε από τις διαπραγματεύσεις της General Motors με το συνδικάτο «United Auto Workers» (UAW) προκειμένου να μπει ένα τέλος στη μεγαλύτερη απεργία που έχει πραγματοποιηθεί ποτέ στη συγκεκριμένη αυτοκινητοβιομηχανία.
Συγκεκριμένα, οι απεργιακές κινητοποιήσεις ξεκίνησαν στις 16 Σεπτεμβρίου, με τους εργαζόμενους να ζητούν αυξήσεις σε μισθούς και επιδόματα, διεύρυνση των καλύψεων υγείας αλλά και να υποχρεωθεί η εταιρεία να βρει δουλειά για τους εργαζόμενους στα τέσσερα εργοστάσιά της που θα κλείσουν.
Τελικά, όπως φαίνεται, μετά από 31 ημέρες και περίπου 2 δις δολάρια χαμένα (σε αυτό το ποσό υπολογίζεται το κόστος της απεργίας) οι δύο πλευρές κατάφεραν να έρθουν σε συμφωνία.
Η συμφωνία είναι τετραετούς διάρκειας και περιλαμβάνει 3% αύξηση μισθών κατά το δεύτερο και τέταρτο έτος και 4% εφάπαξ πληρωμές κατά το πρώτο και το τρίτο έτος, δήλωσε η UAW. Η GM συμφώνησε επίσης να μετατρέψει σε μόνιμους τους εργαζόμενους που έχουν κλείσει τρία χρόνια στην εταιρεία.
Τα πλήρη μέλη του UAW θα λάβουν επίσης μια πληρωμή ύψους 11.000 δολαρίων μετά την επικύρωση της σύμβασης και οι ενεργοί έκτακτοι υπάλληλοι θα λάβουν $ 4.500.
Επίσης,το ανώτατο όριο των 12.000 δολαρίων για τις κατανομές των κερδών στα μέλη έχει εξαλειφθεί.
Ακόμα, όλοι οι μόνιμοι υπάλληλοι θα φτάσουν στο ανώτατο επίπεδο των χρημάτων που μπορούν να κερδίζουν ανά ώρα μέσα σε τέσσερα χρόνια.
Επιπροσθέτως, η GM συμφώνησε να αφήσει ανέγγιχτη την κάλυψη της υγειονομικής περίθαλψης της Ένωσης, πράγμα που σημαίνει ότι δεν θα υπάρξουν πρόσθετα έξοδα για τα μέλη της.
Τέλος, η εταιρεία συμφώνησε να φέρει ένα νέο προϊόν στα εργοστάσιά της, με τις πληροφορίες να λένε ότι πρόκειται για ηλεκτρικά φορτηγά.
Στον αντίποδα, η GM θα κλείσει το Lordstown και δύο εργοστασιακές μονάδες στη Βαλτιμόρη και στο Warren του Michigan.
Πλέον, είναι στο χέρι των 48.000 υπαλλήλων να αποφασίσουν για τη τύχη της συμφωνίας ενώ δεν έχει καταστεί σαφές αν μέχρι να αποφασίσουν θα σταματήσει η απεργία, σε διαφορετική περίπτωση μπορεί να χαθούν ακόμα δύο εβδομάδες.