«Καμπανάκι» για την παγκόσμια παραγωγή από τον Οργανισμό Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ) που αναφέρει σε έκθεση του, πως η διαταραχή της σχολικής εκπαίδευσης λόγω της πανδημίας του κορονοϊού θα προκαλέσει μία απώλεια δεξιοτήτων που μπορεί να οδηγήσει σε μείωση της παγκόσμιας παραγωγής κατά 1,5% έως το τέλος του αιώνα.
Για τις ΗΠΑ, αυτό θα σημαίνει μία οικονομική απώλεια 15,3 τρισ. ευρώ, ανέφερε ο ΟΟΣΑ σε έκθεσή του που δημοσιεύτηκε σήμερα, με το κόστος να αυξάνεται ακόμη περισσότερο αν η διαταραχή στην εκπαίδευση επεκταθεί και στο επόμενο ακαδημαϊκό έτος.
«Η απώλεια μάθησης θα οδηγήσει σε απώλεια δεξιοτήτων και οι δεξιότητες που έχει ο κόσμος σχετίζονται με την παραγωγικότητά του», σημειώνει η έκθεση, εξηγώντας την πρόβλεψη για μείωση του ΑΕΠ. Οι χώρες σε όλο τον κόσμο έκλεισαν τα σχολεία για να περιορίσουν την εξάπλωση της COVID-19, στις περισσότερες από αυτές για περίπου 10 εβδομάδες ή το ένα τρίτο του εκπαιδευτικού έτους.»
Μία επίπτωση ήταν η διεύρυνση του χάσματος στις εκπαιδευτικές ευκαιρίες μεταξύ των πλούσιων και των φτωχών. Τα παιδιά με πρόσβαση στο διαδίκτυο και οικογένειες που τα στήριζαν τα πήγαν καλύτερα. «Φοιτητές από προνομιούχα στρώματα… μπορούσαν να βρουν τον δρόμο τους μετά το κλείσιμο των σχολείων σε εναλλακτικές ευκαιρίες μάθησης. Αυτοί που ήταν από μειονεκτικό περιβάλλον συχνά παρέμειναν αποκλεισμένοι όταν έκλεισαν τα σχολεία τους», σημειώνει η έκθεση.