ΓΔ: 1390.65 0.01% Τζίρος: 68.38 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 DATA
Φώτο: Shutterstock

Η Mercedes τρέχει προς τα κέρδη κόντρα στη διεθνή κρίση

Με χιλιάδες περικοπές θέσεων εργασίας για τη μείωση του κόστους κατά 2 δισ. ευρώ, η Daimler εκτιμά ότι θα ξεπεράσει τη δύσκολη φετινή χρονιά χωρίς να περάσει σε ζημιές.

Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία Daimler (Mercedes) κατάφερε να ανταπεξέλθει καλύτερα από ό,τι αναμένονταν στην κρίση της πανδημίας του κορονοϊού και βλέπει αρκετά σημάδια για ανάκαμψη της ζήτησης των αυτοκινήτων, προβλέποντας πως θα κλείσει με κέρδος την χρονιά.

Η Daimler περιμένει τα κέρδη προ φόρων και οι ταμειακές ροές θα είναι σε θετικά επίπεδα το 2020, λίγο χαμηλότερα από την προηγούμενη χρόνια, με τη βασική υπόθεση ότι η οικονομία θα συνεχίσει την ανάκαμψή της και δεν θα υπάρξει δεύτερο κύμα πανδημίας κορονοϊού.

Κάποιοι από τους βασικούς της ανταγωνιστές ωστόσο δεν δείχνουν να τα καταφέρνουν τόσο καλά όσο η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία. Η Ford προβλέπει απώλειες που θα ξεπεράσουν τα 5 εκατ. δολάρια στο δεύτερο τρίμηνο. Η Fiat Chrysler απέσυρε το guidance τον Μάιο μετά τις απώλειες του πρώτου τριμήνου, που ξεπέρασαν τις χειρότερες προβλέψεις, ενώ η Nissan κατέγραψε τις πρώτες της απώλειες μετά από μια δεκαετία εξαιτίας του ιού.

Με εκθέσεις και εργοστάσια κλειστά λόγω των περιοριστικών μέτρων, η Daimler υπέστη λειτουργικές απώλειες ύψους 1,68 δισ. δολαρίων το δεύτερο τρίμηνο, που ήταν ευθυγραμμισμένες με τις αρχικές προβλέψεις. Συνολικά για τη χρονιά, η εταιρεία εξακολουθεί να περιμένει ότι θα παραμείνει κερδοφόρα, έστω και με μικρά κέρδη, ενώ το 2019 είχε επιτύχει κερδοφορία 4,3 δισ. ευρώ.

Η ζημιά από την χωρίς προηγούμενο επιβράδυνση της αγοράς διατηρήθηκε υπό έλεγχο χάρη στην ανάκαμψη της ζήτησης για μοντέλα μεγάλων αυτοκίνητων όπως το sport πολυμορφικό Mercedes GLS και το πολυτελές sedan S-Class Maybach.

Τα αποτελέσματα της εταιρείας είναι «ακόμα ένα θετικό στοιχείο για την αυτοκινητοβιομηχανία, καθώς η περιορισμένη ζήτηση συνεχίζει να οδηγεί τις πωλήσεις λιανικής και την τιμολόγηση», αναφέρει σε σημείωμά του, ο Άνγκους Τουίντι, αναλυτής της Citigroup.

Οι μετοχές της Daimler έχουν καταγράψει ισχυρή άνοδο το τελευταίο διάστημα, καλύπτοντας μέρος των απωλειών που είχαν καταγραφεί τον Μάρτιο, όταν η αξία της μετοχής βρέθηκε 16% χαμηλότερα.

Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία δείχνει πως επικεντρώνεται ακόμα περισσότερο στην ανασυγκρότησή της που είχε ξεκινήσει πριν η πανδημία αναστατώσει την παγκόσμια οικονομία. Η εταιρεία έχει αυξήσει τον στόχο της για τον περιορισμό του κόστους εργασίας στα 2 δισ. ευρώ που αντιστοιχεί σε μια περικοπή 20.000 θέσεων εργασίας.

Ο διευθύνων σύμβουλος, Όλα Καλένιους ανανέωσε τη δέσμευση του για αύξηση της αποδοτικότητας, στοχεύοντας στη μείωση κάθε κόστους. Ο 51χρονος Σουηδός έχει υποσχεθεί επίσης πως το δίκτυο προμηθευτών θα γίνει ακόμα πιο αποδοτικό.

Οι προσπάθειες ανασυγκρότησης της εταιρείας ξεπερνούν τα αρχικά σχέδια που είχαν παρουσιαστεί τον Νοέμβριο και εκτείνονται μέχρι το 2025, εν αντιθέσει με το προηγούμενο πλάνο που έφτανε μέχρι το 2022, όπως σημείωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Daimler, υπογραμμίζοντας πως είναι ακόμα πολύ νωρίς για να υπάρξουν στόχοι χωρίς πρώτα να έχουν ολοκληρωθεί οι συζητήσεις με τα εργατικά συνδικάτα. Η αυτοκινητοβιομηχανία σχεδιάζει να παρουσιάσει νέα ενημέρωση σχετικά με την στρατηγική της για τη συγκράτηση του λειτουργικού κόστους εντός του έτους.

Σημειώνεται ότι το αρχικό πλάνο προέβλεπε περισσότερες από 10.000 απολύσεις, όμως ο διευθυντής προσωπικού της Daimler, Γουίλφριντ Πορθ δήλωσε πως η εταιρεία θα πρέπει να καταργήσει περισσότερες από 15.000 θέσεις εργασίας μέσω εθελουσίας εξόδου, ώστε να αποφύγει να προχωρήσει σε αναγκαστικές απολύσεις. Σύμφωνα με προβλέψεις ειδικών το νέο πρόγραμμα περικοπών μπορεί να επηρεάσει μέχρι και 30.000 θέσεις εργασίας.

Ο περιορισμός του κόστους είναι βασικό στοιχεία για να διατηρηθεί η δυναμική της εταιρείας. Η Daimler έκανε την έκπληξη και είχε θετικές ταμειακές ροές στο δεύτερο τρίμηνο παρά την μείωση της παραγωγής που προκάλεσε το ξέσπασμα της πανδημίας του κορονοϊού σε όλο τον πλανήτη.

Οι προοπτικές για το δεύτερο μισό του έτους παραμένουν αμφίβολες καθώς οι βασικές αγορές, συμπεριλαμβανομένου και των ΗΠΑ, Βρετανίας αντιμετωπίζουν σοβαρές δυσκολίες με την αντιμετώπιση της εξάπλωσης του κορονοϊού.

Ακόμα και σε αυτή την περίοδο, όπου η προσπάθεια της Daimler εστιάζεται στη μείωση του λειτουργικού κόστους, η διοίκηση της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας δεσμεύτηκε να αποτελέσει ισχυρό ανταγωνιστή για την Tesla στην αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Η Mercedes ετοιμάζεται να βγάλει στην αγορά τα ηλεκτρικά μοντέλα EQA και EQB, ενώ παράλληλα εξοπλίζει και την S-Class με το EQS που θα κινείται καθαρά με μπαταρία. Το σεντάν αυτό θα είναι το πρώτο αυτοκίνητο που βασίζεται σε μια ηλεκτρική πλατφόρμα και αποτελεί μέρος του σχεδίου της Daimler τεχνολογικής αναβάθμισης του τομέα των πολυτελών αυτοκινήτων. 

Όπως υπογράμμισε και ο Καλένιους, «είμαστε δεσμευμένοι στους βασικούς στόχους της στρατηγικής μας. Να ηγηθούμε στον εξηλεκτρισμό και την ψηφιοποίηση». 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΕΘΝΗ

Βυθίζεται η μετοχή της Mercedes Benz από τον «εφιάλτη της Κίνας»

Ο γερμανικός κολοσσός έχει να αντιμετωπίσει το δύσκολο μακροοικονομικό περιβάλλον της Κίνας καθώς και την στροφή των καταναλωτών σε εγχώριες μάρκες αυτοκινήτων που διαθέτουν πιο προηγμένη ψηφιακή τεχνολογία.
ΔΙΕΘΝΗ

«Γκαζώνει» για την πλήρη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση η Mercedes

Τα plug-in υβριδικά και τα πλήρως ηλεκτρικά οχήματα αναμένεται να αντιπροσωπεύουν περίπου το ήμισυ των πωλήσεων της εταιρείας έως το 2025, με την γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία να ανανεώνει τη διάταξη παραγωγής στα εργοστάσιά της.
Cars, Autokinito, Aytokinitiko
ΔΙΕΘΝΗ

Στροφή στο ανακυκλωμένο πλαστικό για τη βιομηχανία αυτοκινήτου

Η επεξεργασία πλαστικών απορριμμάτων ανοίγει νέες ευκαιρίες στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας καθώς ανακτούν πρώτες ύλες υψηλής ποιότητας και επαναχρησιμοποιούνται σε μια σειρά από ανταλλακτικά αυτοκινήτων.
ΔΙΕΘΝΗ

Νέα κινεζική εταιρία ηλεκτρικών αυτοκινήτων κάνει απόβαση στην Ευρώπη

Η Leapmotor που έρχεται με δυο μοντέλα στην ευρωπαϊκή αγορά μέσω των καναλιών διανομής της Stellantis, ήταν η τέταρτη μεγαλύτερη κινεζική εταιρεία νέων ενεργειακών οχημάτων στην Κίνα σε πωλήσεις τον φετινό Ιούνιο.