Η συνεχής επιβράδυνση των πωλήσεων στην Κίνα έχουν οδηγήσει τις μετοχές της Mercedes-Benz Group AG στη μεγαλύτερη πτώση της τελευταίας τετραετίας, με τον γερμανικό κολοσσό της αυτοκινητοβιομηχανίας να κατεβάζει τον πήχη των προσδοκιών.
Η μετοχή διολίσθησε έως και 8,4% στη Φρανκφούρτη, η μεγαλύτερη ενδοσυνεδριακή πτώση από το 2020. Η προειδοποίηση για τα κέρδη της Mercedes επιβάρυνε όλο τον κλάδο, με την μετοχή της BMW να υποχωρεί κατά 4,4%. Τώρα η Mercedes σχεδιάζει μια επίθεση πωλήσεων στην Κίνα με νέα προϊόντα, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Ola Källenius =.
Η εντεινόμενη κρίση στην Κίνα έχει πλήξει ιδιαίτερα τις πωλήσεις των πιο ακριβών μοντέλων της Mercedes, όπως η S-Class και τα Maybach. Η εταιρεία χαμήλωσε τις προσδοκίες για βασικά μοντέλα αυτοκινήτων του και τώρα βλέπει προσαρμοσμένες αποδόσεις μεταξύ 7,5% και 8,5%, σε σύγκριση με προηγούμενη πρόβλεψη που έφτανε το 11%. Όπως προβλέπει η Mercedes, τα κέρδη προ τόκων και φόρων θα είναι «σημαντικά χαμηλότερα» από το επίπεδο του προηγούμενου έτους.
Η προειδοποίηση για τα κέρδη είναι ένα πισωγύρισμα στην προσπάθεια της Mercedes στην πορεία για την κορυφή της αυτοκινητοβιομηχανίας και ακόμα ένα προειδοποιητικό σημάδια για τις γερμανικές μάρκες που προσπαθούν ακόμα να βρουν βηματισμό στην αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και τις προκλήσεις στην Κίνα.
Το μακροοικονομικό περιβάλλον της Κίνας επιδεινώθηκε περαιτέρω, λόγω της επίμονης ύφεσης στον τομέα των ακινήτων, δήλωσε η εταιρεία, με την πτώση να πλήττει τη στρατηγική της Mercedes να αυξήσει τις πωλήσεις πολυτελών οχημάτων για να ενισχύσει την κερδοφορία της. «Η Κίνα μετατρέπεται σε εφιάλτη», έγραψαν οι αναλυτές της Oddo BHF σε σημείωμά τους, με κίνδυνο ακόμη βαθύτερων προβλημάτων, καθώς οι καταναλωτές της χώρας στρέφονται στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και απομακρύνονται από τις S-Class που έχει υψηλό περιθώριο κέρδους για την Mercedes.
Τα τελευταία ηλεκτρικά αυτοκίνητα της εταιρείας δεν έχουν συναντήσει την ανταπόκριση από τους καταναλωτές σε Ασία και αλλού, όπως θα ήθελε η γερμανική εταιρία. Οι νεότεροι οδηγοί στην Κίνα στρέφονται όλο και περισσότερο σε εγχώριες μάρκες που θεωρούνται ότι διαθέτουν πιο προηγμένη ψηφιακή τεχνολογία και ψυχαγωγία μέσα στο αυτοκίνητο.
Ενώ οι δραστηριότητες στην Κίνα διολισθαίνουν, οι πωλήσεις στην Ευρώπη βρίσκονται επίσης υπό πίεση. Οι παραδόσεις της Mercedes στην Ευρώπη υποχώρησαν κατά 13% τον Αύγουστο και είναι μειωμένες κατά 3% κατά τους πρώτους οκτώ μήνες.
Η κατάρρευση των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων δυσκολεύουν περαιτέρω τις προσπάθειες των αυτοκινητοβιομηχανιών να ανταποκριθούν στους κανόνες της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τις εκπομπές ρύπων που θα αυστηροποιηθούν το επόμενο έτος, εκθέτοντας τη βιομηχανία σε πρόστιμα δισεκατομμυρίων ευρώ.
Χαρακτηριστικό των προκλήσεων που έχουν να αντιμετωπίσουν οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες είναι το γεγονός ότι η Volkswagen αυτό το μήνα τερμάτισε εργασιακές συμφωνίες δεκαετιών με τα σωματεία και ενδέχεται να κλείσει εργοστάσια στη Γερμανία για πρώτη φορά λόγω της μειωμένης ζήτησης. Η BMW μείωσε την περασμένη εβδομάδα τις προβλέψεις για τα κέρδη της για το σύνολο του έτους, συγκρατούμενη από την ύφεση στην Κίνα και τις υποτονικές πωλήσεις EV.