ΓΔ: 1397.63 0.94% Τζίρος: 86.84 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 DATA
Φώτο: Shutterstock

Βυθίζεται η μετοχή της Mercedes Benz από τον «εφιάλτη της Κίνας»

Ο γερμανικός κολοσσός έχει να αντιμετωπίσει το δύσκολο μακροοικονομικό περιβάλλον της Κίνας καθώς και την στροφή των καταναλωτών σε εγχώριες μάρκες αυτοκινήτων που διαθέτουν πιο προηγμένη ψηφιακή τεχνολογία.

Η συνεχής επιβράδυνση των πωλήσεων στην Κίνα έχουν οδηγήσει τις μετοχές της Mercedes-Benz Group AG στη μεγαλύτερη πτώση της τελευταίας τετραετίας, με τον γερμανικό κολοσσό της αυτοκινητοβιομηχανίας να κατεβάζει τον πήχη των προσδοκιών.

Η μετοχή διολίσθησε έως και 8,4% στη Φρανκφούρτη, η μεγαλύτερη ενδοσυνεδριακή πτώση από το 2020. Η προειδοποίηση για τα κέρδη της Mercedes επιβάρυνε όλο τον κλάδο, με την μετοχή της BMW να υποχωρεί κατά 4,4%. Τώρα η Mercedes σχεδιάζει μια επίθεση πωλήσεων στην Κίνα με νέα προϊόντα, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Ola Källenius =.

Η εντεινόμενη κρίση στην Κίνα έχει πλήξει ιδιαίτερα τις πωλήσεις των πιο ακριβών μοντέλων της Mercedes, όπως η S-Class και τα Maybach. Η εταιρεία χαμήλωσε τις προσδοκίες για βασικά μοντέλα αυτοκινήτων του και τώρα βλέπει προσαρμοσμένες αποδόσεις μεταξύ 7,5% και 8,5%, σε σύγκριση με προηγούμενη πρόβλεψη που έφτανε το 11%. Όπως προβλέπει η Mercedes, τα κέρδη προ τόκων και φόρων θα είναι «σημαντικά χαμηλότερα» από το επίπεδο του προηγούμενου έτους.

Η προειδοποίηση για τα κέρδη είναι ένα πισωγύρισμα στην προσπάθεια της Mercedes στην πορεία για την κορυφή της αυτοκινητοβιομηχανίας και ακόμα ένα προειδοποιητικό σημάδια για τις γερμανικές μάρκες που προσπαθούν ακόμα να βρουν βηματισμό στην αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και τις προκλήσεις στην Κίνα.

Το μακροοικονομικό περιβάλλον της Κίνας επιδεινώθηκε περαιτέρω, λόγω της επίμονης ύφεσης στον τομέα των ακινήτων, δήλωσε η εταιρεία, με την πτώση να πλήττει τη στρατηγική της Mercedes να αυξήσει τις πωλήσεις πολυτελών οχημάτων για να ενισχύσει την κερδοφορία της. «Η Κίνα μετατρέπεται σε εφιάλτη», έγραψαν οι αναλυτές της Oddo BHF σε σημείωμά τους, με κίνδυνο ακόμη βαθύτερων προβλημάτων, καθώς οι καταναλωτές της χώρας στρέφονται στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και απομακρύνονται από τις S-Class που έχει υψηλό περιθώριο κέρδους για την Mercedes.

Τα τελευταία ηλεκτρικά αυτοκίνητα της εταιρείας δεν έχουν συναντήσει την ανταπόκριση από τους καταναλωτές σε Ασία και αλλού, όπως θα ήθελε η γερμανική εταιρία. Οι νεότεροι οδηγοί στην Κίνα στρέφονται όλο και περισσότερο σε εγχώριες μάρκες που θεωρούνται ότι διαθέτουν πιο προηγμένη ψηφιακή τεχνολογία και ψυχαγωγία μέσα στο αυτοκίνητο.

Ενώ οι δραστηριότητες στην Κίνα διολισθαίνουν, οι πωλήσεις στην Ευρώπη βρίσκονται επίσης υπό πίεση. Οι παραδόσεις της Mercedes στην Ευρώπη υποχώρησαν κατά 13% τον Αύγουστο και είναι μειωμένες κατά 3% κατά τους πρώτους οκτώ μήνες.

Η κατάρρευση των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων δυσκολεύουν περαιτέρω τις προσπάθειες των αυτοκινητοβιομηχανιών να ανταποκριθούν στους κανόνες της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τις εκπομπές ρύπων που θα αυστηροποιηθούν το επόμενο έτος, εκθέτοντας τη βιομηχανία σε πρόστιμα δισεκατομμυρίων ευρώ.

Χαρακτηριστικό των προκλήσεων που έχουν να αντιμετωπίσουν οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες είναι το γεγονός ότι η Volkswagen αυτό το μήνα τερμάτισε εργασιακές συμφωνίες δεκαετιών με τα σωματεία και ενδέχεται να κλείσει εργοστάσια στη Γερμανία για πρώτη φορά λόγω της μειωμένης ζήτησης. Η BMW μείωσε την περασμένη εβδομάδα τις προβλέψεις για τα κέρδη της για το σύνολο του έτους, συγκρατούμενη από την ύφεση στην Κίνα και τις υποτονικές πωλήσεις EV.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΕΘΝΗ

«Γκαζώνει» για την πλήρη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση η Mercedes

Τα plug-in υβριδικά και τα πλήρως ηλεκτρικά οχήματα αναμένεται να αντιπροσωπεύουν περίπου το ήμισυ των πωλήσεων της εταιρείας έως το 2025, με την γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία να ανανεώνει τη διάταξη παραγωγής στα εργοστάσιά της.
ΔΙΕΘΝΗ

Νέα κινεζική εταιρία ηλεκτρικών αυτοκινήτων κάνει απόβαση στην Ευρώπη

Η Leapmotor που έρχεται με δυο μοντέλα στην ευρωπαϊκή αγορά μέσω των καναλιών διανομής της Stellantis, ήταν η τέταρτη μεγαλύτερη κινεζική εταιρεία νέων ενεργειακών οχημάτων στην Κίνα σε πωλήσεις τον φετινό Ιούνιο.
ΔΙΕΘΝΗ

Επιβραδύνεται η ζήτηση μεταχειρίσμενων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη

Παρά την οριακή άνοδο των πωλήσεων καινούριων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη, η ζήτηση για μεταχειρισμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα εξακολουθεί να είναι μειωμένη, εξαιτίας των υψηλών τιμών και της χαμηλής αυτονομίας.
ΔΙΕΘΝΗ

«Φρένο» 3% κατέγραψαν οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ΕΕ

Τον Μάιο τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία αντιπροσώπευαν το 12,5% της αγοράς αυτοκινήτων της ΕΕ, υποχωρώντας κατά 13,8% έναντι του προηγούμενου έτους. Διευρύνεται η παρουσία των υβριδικών-ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
ΔΙΕΘΝΗ

Δασμούς έως και 48% επιβάλει στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα η Κομισιόν

Στο 38,1% θα φτάσουν οι δασμοί που θα εφαρμόσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στην SAIC, ενώ στο 20% θα είναι της Geely και στο 17,4% της BYD. «Καμπάνες» και σε ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες που κατασκευάζουν οχήματά στην Κίνα.