Μετά από σχεδόν 34 χρόνια γάμου, η σχέση του Μπαράκ Ομπάμα και της Μισέλ Ομπάμα παραμένει σταθερή και δυνατή, παρά τις προκλήσεις που έφερε η ζωή κάτω από τα φώτα της δημοσιότητας. Σχεδόν δέκα χρόνια μετά την αποχώρησή τους από τον Λευκό Οίκο, το ζευγάρι μιλάει ανοιχτά στο περιοδικό People για τη διαδρομή τους και τη νέα φάση της κοινής τους ζωής.
«Δεν ξέρω αν υπήρξε μια απολύτως ισότιμη σχέση» ανέφερε ο Μπαράκ Ομπάμα, προσθέτοντας: «Αλλά για μένα λειτούργησε αρκετά καλά. Εγώ πήρα περισσότερα από όσα πήρε εκείνη. Για τη Μισέλ πιθανότατα ήταν μια πιο σύνθετη εμπειρία».
Η συνέντευξη πραγματοποιήθηκε στο νέο Προεδρικό Κέντρο Ομπάμα, στη νότια πλευρά του Σικάγο – την περιοχή όπου γνωρίστηκαν, παντρεύτηκαν και μεγάλωσαν τις κόρες τους, Μάλια και Σάσα. Το ζευγάρι ανατρέχει στο παρελθόν, αλλά και στο νέο κεφάλαιο της κοινής τους κληρονομιάς.
«Ο σύζυγός μου σκέφτεται πάντα πώς να στρέψει τα φώτα στους άλλους», σημείωσε η Μισέλ Ομπάμα, αναφερόμενη στο νέο κέντρο. «Αυτό το έργο είναι το όραμά του από την αρχή ως το τέλος. Φρόντισε να δημιουργηθεί ένας χώρος αφιερωμένος στην κοινότητα, ένα μέρος όπου οι κάτοικοι της γειτονιάς θα νιώθουν ευπρόσδεκτοι και θα μπορούν να το αξιοποιήσουν».
Από την πλευρά του, ο πρώην Πρόεδρος των ΗΠΑ τόνισε τη συλλογικότητα του εγχειρήματος: «Θέλω να βεβαιωθώ ότι ο κόσμος θα δει όλους εκείνους στους ώμους των οποίων στηριζόμαστε. Πρόκειται για μια συλλογική προσπάθεια. Νομίζω ότι η Μισέλ ένιωσε έκπληξη αλλά και περηφάνια που τα καταφέραμε… Κατάλαβα ότι αυτό σήμαινε πολλά για εκείνη».
Το ζευγάρι μίλησε με ειλικρίνεια για τα θεμέλια του γάμου του και την αμοιβαία στήριξη που τους ενώνει εδώ και δεκαετίες. «Κατάλαβα σχεδόν αμέσως, και όπως φαίνεται, έκανα μια πολύ καλή επιλογή, ότι επρόκειτο για μια μοναδική γυναίκα με την ακεραιότητα και τον χαρακτήρα, την εξυπνάδα και τις αξίες που θα με βελτίωναν. Και μόνο ότι ήμουν μαζί της, με έκανε καλύτερο άνθρωπο και εξακολουθεί να το κάνει», εξομολογήθηκε ο Μπαράκ Ομπάμα.
«Λειτουργούμε ως αντίβαρο ο ένας για τον άλλον», εξήγησε η Μισέλ Ομπάμα. «Ήταν πάντα το στήριγμά μου. Ήταν σαν να μου έλεγε: “Είμαι εδώ, σε προσέχω”. Και όσο δύσκολα κι αν υπήρξαν τα πράγματα, με όλα τα πάνω και τα κάτω, είναι πάντα εκεί για μένα».
«Και εκείνη με προσγειώνει και με κρατά σταθερό. Τα καταφέραμε μια χαρά», κατέληξε ο Μπαράκ Ομπάμα, επιβεβαιώνοντας ότι η μεταξύ τους σχέση παραμένει θεμέλιο της προσωπικής και δημόσιας πορείας τους.