Σοβαρή κυβερνοεπίθεση έπληξε πάροχο υπηρεσιών που διαχειρίζεται συστήματα ελέγχου επιβατών – όπως check-in εισιτηρίων, έλεγχο διαβατηρίων και διαδικασία επιβίβασης – προκαλώντας εκτεταμένες καθυστερήσεις και ακυρώσεις πτήσεων σε σημαντικά ευρωπαϊκά αεροδρόμια. Μεταξύ των επηρεαζόμενων βρέθηκαν τα αεροδρόμια του Χίθροου στο Λονδίνο, των Βρυξελλών και του Βερολίνου.
Σύμφωνα με τις διοικήσεις των αεροδρομίων, η επίθεση είχε άμεσο αποτέλεσμα τη διακοπή λειτουργίας των αυτοματοποιημένων συστημάτων, προκαλώντας σοβαρές δυσλειτουργίες σε βασικές υπηρεσίες επιβατών. Οι εργαζόμενοι αναγκάστηκαν να εκτελούν τον έλεγχο και την επιβίβαση με χειροκίνητες διαδικασίες, γεγονός που αύξησε τον χρόνο αναμονής, αλλά και τον κίνδυνο για νέες καθυστερήσεις και ακυρώσεις πτήσεων.
Άμεσες επιπτώσεις στα δρομολόγια και ενημέρωση επιβατών
Όπως αναφέρει το Αεροδρόμιο Βρυξελλών, η αρρυθμία στα συστήματα είχε «τεράστιο αντίκτυπο στο πρόγραμμα πτήσεων και θα προκαλέσει δυστυχώς καθυστερήσεις και ακυρώσεις πτήσεων».
Ο αντίστοιχος πάροχος υπηρεσιών, στον οποίο εντοπίζεται το τεχνικό πρόβλημα, εργάζεται ενεργά για το θέμα αυτό με στόχο την άμεση αποκατάσταση της λειτουργίας.
Το αεροδρόμιο Χίθροου του Λονδίνου εξέδωσε επίσημη προειδοποίηση για «τεχνικό πρόβλημα από τρίτο προμηθευτή» και κάλεσε το επιβατικό κοινό που σκοπεύει να ταξιδέψει να παρακολουθεί στενά τις ενημερώσεις από την αεροπορική του εταιρεία πριν μεταβεί στον χώρο του αεροδρομίου.
Ανάλογη ανακοίνωση εξέδωσε και το αεροδρόμιο του Βερολίνου, το οποίο διευκρίνισε ότι «λόγω τεχνικού ζητήματος σε πάροχο συστήματος που λειτουργεί στην Ευρώπη, υπάρχει μεγαλύτερος χρόνος αναμονής στο check-in». Οι αρχές σημείωσαν πως «εργαζόμαστε για γρήγορη επίλυση» της κρίσιμης αυτής δυσλειτουργίας.
Πώς διαχειρίστηκαν άλλα αεροδρόμια την κρίση
Αξίζει να σημειωθεί ότι το Αεροδρόμιο της Φρανκφούρτης δεν επηρεάστηκε από την κυβερνοεπίθεση, σύμφωνα με δηλώσεις εκπροσώπου του, γεγονός που υπογραμμίζει τις προκλήσεις αλλά και τις ανισότητες στην ψηφιακή θωράκιση μεταξύ μεγάλων αεροπορικών κόμβων της Ευρώπης